Det där stämmer ju inte, vet inte varför du alltid skriver så?Jim Morrison skrev:Som sagt, vi har bland de lägsta budgeterna i ligan och kommer således värva därefter.
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Det är just därför LHC har så dålig ekonomi dom värvar mer än dom har råd med.
Men jag förstår verkligen inte var Linköping får stålar i från. Deras elitlicens är i fara och de värvar som aldrig förr.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Verkar vara många nya Djurgårdare på detta forum. En del verkar tro att vi helt plötsligt är med och kan utmana lönemässigt.Jim Morrison skrev:Som sagt, vi har bland de lägsta budgeterna i ligan och kommer således värva därefter.
Vi har i flertalet år legat dåligt till. Kommer nog dröja rätt länge innan vi kan locka med de bästa lönerna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Jim Morrison
Går du efter Helbers siffror?-daniel- skrev:Det där stämmer ju inte, vet inte varför du alltid skriver så?Jim Morrison skrev:Som sagt, vi har bland de lägsta budgeterna i ligan och kommer således värva därefter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Varför tror ni att LKPG har dålig ekonomi?
- Sänkt hallhyra
- Personal har sagts upp för att slimma organisationen/göra den mer kostnadseffektiv (hade bland den största personalstyrkan i serien, i onödan)
- Bolagiserat
- NHL pengar
Någon på LKPGs forum spekulerade kring intäkter på 15-17 miljoner till följd av ovanstående.
Vi hade även bland de billigaste trupperna förra året. Om inte annat har LKPG rätt bra koll på sin ekonomi och skapar förutsättningar för att den ska bli bättre.
- Sänkt hallhyra
- Personal har sagts upp för att slimma organisationen/göra den mer kostnadseffektiv (hade bland den största personalstyrkan i serien, i onödan)
- Bolagiserat
- NHL pengar
Någon på LKPGs forum spekulerade kring intäkter på 15-17 miljoner till följd av ovanstående.
Vi hade även bland de billigaste trupperna förra året. Om inte annat har LKPG rätt bra koll på sin ekonomi och skapar förutsättningar för att den ska bli bättre.
Apropå ekonomi, när släpps årets resultat?
Vi borde ha lite pengar kvar att värva för i alla fall, tror inte Possler och Ikonen är särskilt dyra.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Vi borde ha lite pengar kvar att värva för i alla fall, tror inte Possler och Ikonen är särskilt dyra.
- Jim Morrison
Klart. Det ska väl in en spetsforward och kanske två spetsbackar till.Axel_K skrev:Apropå ekonomi, när släpps årets resultat?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Varför skulle vi lägga pengar för att lösa en spelare?Puckey skrev:Förvisso sjukt osvenskt med spelarkaruseller, men om Dennis Everberg faktiskt överväger att flytta hem borde det finnas ett mäktigt intresse från Rögle (Aftonbladet hävdar att Everberg är ett av Växjös huvudspår för att ersätta Gynge). Ett luftslott utan proportioner, men det vore inte helt fel om Luleå isf skulle lösa ut Sallinen, Djurgården för de pengarna löser ut Cehlin och Rögle i sin tur har råd att ta hem en av sina få egenfostrade stjärnor att bygga laget kring. Sånt lär aldrig hända i SHL, men nog skulle både Djurgården och Rögle behöva stjärnspelare det går att bygga långsiktigt kring.
Cehlin - Ljungh - Brodin skulle osa dif och hålla i många år framöver.
Framförallt varför skulle vi offra en bra spelare mot en som är minst klassen sämre.
Jag ser inget fel med att släppa Sallinen skall sägas, men då skall de eventuella pengar vi får och insparad lön gå till en spelare som verkligen är bra. Dessutom är jag fortsatt väldigt tveksam till att lösa spelare från andra klubbar. Detta är som att kasta pengar i sjön och vi har inte resurser nog att unna oss denna form av lyx.
Norman borta, Zackrisson borta, Bergfors borta, etc...
Vilka aktuella spetsspelare finns kvar ens? Känns ju nu (bara maj ännu förvisso) som att vi får vara glada om vi kan få förstärkning av Thoresen mot slutet av säsongen om vi har tur.
Ingen som sitter på något smaskigt rykte som kan få upp humöret lite härinne? Ganska dystra tongångar för tillfället...
Edit: kan inte stava
Vilka aktuella spetsspelare finns kvar ens? Känns ju nu (bara maj ännu förvisso) som att vi får vara glada om vi kan få förstärkning av Thoresen mot slutet av säsongen om vi har tur.
Ingen som sitter på något smaskigt rykte som kan få upp humöret lite härinne? Ganska dystra tongångar för tillfället...
Edit: kan inte stava
Tyvärr är spetsspelarna slut.Lewyn skrev:Norman borta, Zackrisson borta, Bergfors borta, etc...
Vilka aktuella spetsspelare finns kvar ens? Känns ju nu (bara maj ännu förvisso) som att vi får vara glada om vi kan få förstärkning av Thoressen mot slutet av säsongen om vi har tur.
Här har du ett rykte på en klasspelare. Landslagsbacken Emil Johansson från Hv71 ska vara klar för DIF.
Född till sportchef.
Förlåt, jag var lite otydlig. Syftade på spetsforwards. Hoppas Jocke kan gräva fram en riktig pärla på den fronten.android skrev:Tyvärr är spetsspelarna slut.Lewyn skrev:Norman borta, Zackrisson borta, Bergfors borta, etc...
Vilka aktuella spetsspelare finns kvar ens? Känns ju nu (bara maj ännu förvisso) som att vi får vara glada om vi kan få förstärkning av Thoressen mot slutet av säsongen om vi har tur.
Här har du ett rykte på en klasspelare. Landslagsbacken Emil Johansson från Hv71 ska vara klar för DIF.
Emil Johansson har varit på tapeten ett tag nu och jag räknar kallt med att han blir presenterad snart (jinx). Apropå backar tror jag vi får enorma problem att hitta Hultströms ersättare...
-
Vad går du efter för siffror?Jim Morrison skrev:Går du efter Helbers siffror?-daniel- skrev:Det där stämmer ju inte, vet inte varför du alltid skriver så?Jim Morrison skrev:Som sagt, vi har bland de lägsta budgeterna i ligan och kommer således värva därefter.
Skulle vara intressant om du delade med dig av det.
Årsredovisningen stödjer Helbers siffror. Höll man budget i år så talar mycket för att det finns möjligheter att höja spelarbudgeten till nästa säsong.Jim Morrison skrev:Går du efter Helbers siffror?-daniel- skrev:Det där stämmer ju inte, vet inte varför du alltid skriver så?Jim Morrison skrev:Som sagt, vi har bland de lägsta budgeterna i ligan och kommer således värva därefter.
- Jim Morrison
Så är det. Trots det kan vi inte konkurrera med toppskiktet. Även nykomlingarna kommer höja sin.DRC skrev:Årsredovisningen stödjer Helbers siffror. Höll man budget i år så talar mycket för att det finns möjligheter att höja spelarbudgeten till nästa säsong.Jim Morrison skrev:Går du efter Helbers siffror?-daniel- skrev:Det där stämmer ju inte, vet inte varför du alltid skriver så?Jim Morrison skrev:Som sagt, vi har bland de lägsta budgeterna i ligan och kommer således värva därefter.
Självklart kommer även vi ta in spets, dock kan vi ju inte värva etablerad bredd som många andra lag i SHL kan göra. Dock gillar jag typ alla våra värvningar och pengar är ju verkligen inte allt om man kan förutspå utveckling.