Fnatte79 skrev:Han kan säkert tipsa om några spelare men grabben är väl bara 17... inte är fullt så världsvan som man kanske borde vara innan man ger sig in leken... men han har nog inte mognat för jobbet än...
stolpskott skrev:Therocket1 borde kunna tipsa om en hel del.
Han kan säkert tipsa om några spelare men grabben är väl bara 17 så jag vet inte om jag vill förlita mig på någon som enligt mig inte är fullt så världsvan som man kanske borde vara innan man ger sig in leken... är dock övertygad om att han är duktikgare än många andra här i foumet så inget ont mot killen men han har nog inte mognat för jobbet än...
Therocket1 är otroligt kunnig och han har försökt hjälpa till flera gånger, utan resultat.
Emil svelander skrev:Therocket1 är otroligt kunnig och han har försökt hjälpa till flera gånger, utan resultat.
Och det beror kanske på att någon annan tycker precis så som jag skrev!?
Just det jag tänkte få fram... väldigt många som är negativa här... forum drar till sig negativitet antar jag.
Erik Kloth skrev:Mycket beklagligt att vi inte lyckas ro i land spelare som bröderna Holmqviat som är djurgårdare. Att tro på slutspel känns mer och mer avlägset då det finns uppenbara brister i truppen:
-Brist på spelskickliga backar. En högerfattad PP-back vore prio nr 1!
-En förstecenter likt Jönsson, Davidsson, Sundström eller Mårtensson.
-Orutinerat målvaktspar som känns 50/50.
Det tråkiga är att så "lite" hade behövts för att vara ett "givet" slutspelslag. Säg att vi fått bröderna Holmqvist och Hannula...eller/och eventuellt Ekman! Nu får vi nöja oss med Anger...
Om det ändå vore så enkelt...
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Kallio
Nordqvist
Johnsson
Holmqvist
Holmqvist
Sundin
Kariya
Morrison
Söderholm
Kahnberg
Djurgården:
Bremberg
Det är sån fruktansvärd klassskillnad mellan dessa båda lag att det är helt LÖJLIGT. Holmqvist hade gett en strimma hopp men säsongen känns nu helt jävla meningslös.
Synd, men inte oväntat. Men man måste se "dom tre stora" som diskuterats här senaste tiden som rena bonusar. Dessvärre så var ju Holmqvist den mest realistiska värvningen eftersom han faktiskt återvänder hem.
Ekman och Tjärna kan ju tänka sig att stanna om de får kontrakt på andra sidan pölen. Sen är ju Tjärnas karriär hotad så det kanske inte blir nån mer hockey från hans sida överhuvudtaget.
Riktigt, riktigt synd att ännu ett starkt namn glider oss ur händerna. Nu får vi alla hoppas att Nisse tar sitt förnuft till fånga och kritar på för vår stolta och älskade klubb.
Kallio
Nordqvist
Johnsson
Holmqvist
Holmqvist
Sundin
Kariya
Morrison
Söderholm
Kahnberg
Djurgården:
Bremberg
Det är sån fruktansvärd klassskillnad mellan dessa båda lag att det är helt LÖJLIGT. Holmqvist hade gett en strimma hopp men säsongen känns nu helt jävla meningslös.
Jag instämmer, skillnaden i spetskompetens är alldeles för stor. Det är, utan att överdriva, två helt olika divisioner.
Men som många andra påpekat, det är inte Frölunda vi ska jämföra oss med. Vi ska jämföra oss med SSK, Skellefteå och Mora. Dvs, de andra lagen som är ekonomiskt svaga nog för att vara kandidater till kvalserien.
jensa öhling skrev:Träningskontrakt låter lite flummigt. Ska han ha betalt för att rehabträna med oss.
Jaja, blir han frisk och skriver på är det ju värt det. Men som sagt, flummigt.
Jag tror inte att han får betalt på nåt sätt, det framgår inte så i artikeln i alla fall. Det lät ju som att han skulle höra sig för om han fick träna med DIF.
jensa öhling skrev:Träningskontrakt låter lite flummigt. Ska han ha betalt för att rehabträna med oss.
Jaja, blir han frisk och skriver på är det ju värt det. Men som sagt, flummigt.
Djurgården som det står i artikeln erbjuder Djurgården medicinsk hjälp, vilket bör vara vår betalning. Att ha med Tjärnqvist, även omdet bara är på träning, stärker truppen.