Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

klintan85 skrev:
Skidlöparn skrev:
klintan85 skrev:Björn Svensson från Malmö kan kanske vara någon.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2675850.ab
Var skulle vi få plats med honom? Nu behöver vi spets, inte mer bredd.
Han gjorde 14 mål i år mer än både Ljung och Brodin i år. Det var bara Thoresen, Sörensen och Anderson som gjorde mer mål än han i år i DIF och då spelade han i ett sämre lag med sämre spelare runt sig. Så han kan nog bli en spets. Kan mycket väl platsa i Andrakedjan.

Sen är han bara på en planhalva också i matcherna! Man kan ju inte gå på bara assist eller mål när man ska värva spelare
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Tycker att Matt har varit rätt avig i sin stil, saknar noggrannheten. Hade nog föredragit ngt annat, men saknar förslag - men det kanske det är fler som gör...
Using Tapatalk
jonkejober

Inlägg av jonkejober »

Först sitter många och gnäller och är oroliga för att Matt ska till Luleå och att vi har ett skitlag. Nu när Matt har fått förlängt och fler spelare ramlar in höjdes helt plötsligt förväntningar ett par snäpp till och inget annat än Crosby och Malkin verkar duga...
Using Tapatalk
Lynxlynx

Inlägg av Lynxlynx »

bastis7 skrev:
klintan85 skrev:
Skidlöparn skrev:
klintan85 skrev:Björn Svensson från Malmö kan kanske vara någon.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2675850.ab
Var skulle vi få plats med honom? Nu behöver vi spets, inte mer bredd.
Han gjorde 14 mål i år mer än både Ljung och Brodin i år. Det var bara Thoresen, Sörensen och Anderson som gjorde mer mål än han i år i DIF och då spelade han i ett sämre lag med sämre spelare runt sig. Så han kan nog bli en spets. Kan mycket väl platsa i Andrakedjan.

Sen är han bara på en planhalva också i matcherna! Man kan ju inte gå på bara assist eller mål när man ska värva spelare

-6 plus minus-statistik. Matt hade +8 och Thore +12. Så nej, jag är villig att hålla med om att han inte är den spets vi söker. Malmö borde däremot behållit honom tycker man.
TB_xD

Inlägg av TB_xD »

Örebroarn skrev:
TB_xD skrev:
TheForsa skrev:
sthlm19 skrev:Skönt med Matt. Tycker mycket om honom, speciellt nu. Verkar vara en genuint trevlig person också.

Zackrisson är väl f.ö. ur-gnagare. Bra spelare men tror inte det är aktuellt.
Fast han har väl vart aktuell ett flertalet gånger tidigare, men haft för höga lönekrav sett till vår budget. Nu har vi ju en bra mycket bättre ekonomi och är i behov av hans spets på ett helt annat sätt än då. Att han skulle vara gnagare låter jag vara osagt för det har jag ingen susning om.
Kan bekräfta att han är gnagare, har spelat med honom under pojklagsåren
Är brorsan också gnagare? Känns lite sådär att han ska leda vårt j20 ifall hans sympatier ligger hos råttorna.
Inte den blekaste aning.. :?:
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Vi behöver nog inte oroa oss för att Crown skulle sno någon spelare i alla fall, tror de har skrämt iväg alla spelare med den där bedrövliga presskonferensen.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

TB_xD skrev:
Örebroarn skrev:
TB_xD skrev:
TheForsa skrev:
sthlm19 skrev:Skönt med Matt. Tycker mycket om honom, speciellt nu. Verkar vara en genuint trevlig person också.

Zackrisson är väl f.ö. ur-gnagare. Bra spelare men tror inte det är aktuellt.
Fast han har väl vart aktuell ett flertalet gånger tidigare, men haft för höga lönekrav sett till vår budget. Nu har vi ju en bra mycket bättre ekonomi och är i behov av hans spets på ett helt annat sätt än då. Att han skulle vara gnagare låter jag vara osagt för det har jag ingen susning om.
Kan bekräfta att han är gnagare, har spelat med honom under pojklagsåren
Är brorsan också gnagare? Känns lite sådär att han ska leda vårt j20 ifall hans sympatier ligger hos råttorna.
Inte den blekaste aning.. :?:
INGEN AV DOM ÄR AIK:are Patrik låg mer åt SSK/DIF/Huddinge hållet ingen riktigt uttalad fanatiker åt något håll enligt flertalet med Insyn i hans karriär ! Egenfanatiker däremot :D :D :D
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

INGEN AV DOM ÄR AIK:are Patrik låg mer åt SSK/DIF/Huddinge hållet ingen riktigt uttalad fanatiker åt något håll enligt flertalet med Insyn i hans karriär ! Egenfanatiker däremot :D :D :D
SSK/DIF/Huddinge hållet? Haha hade han svårt att heja på en förening eller? Nåväl, Franzén spelade ju för oss trots hans tydliga råttsympatier.
Joas

Inlägg av Joas »

Örebroarn skrev:
SSK/DIF/Huddinge hållet? Haha hade han svårt att heja på en förening eller? Nåväl, Franzén spelade ju för oss trots hans tydliga råttsympatier.
Rolf Ridderwall och Thomas Johansson har lirat för gnaget ser ni dom gnagare också?

För mig är det totalt ointressant om någon hejat eller spelat för gnaget så länge dom gör allt för DIF när rom drar på sig vår tröja.
Stavhoppet
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stavhoppet »

Ja skulle vi lyckas signa upp Ryan Gunderson så vore det riktigt bra.
Tvivlar tyvärr.
Men visst lockar tanken på

Varakas - Emil J
Gunderson - Falk
Press - AOM
Bernhardt
Westlund
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Joas skrev:
Örebroarn skrev:
Rolf Ridderwall och Thomas Johansson har lirat för gnaget ser ni dom gnagare också?

För mig är det totalt ointressant om någon hejat eller spelat för gnaget så länge dom gör allt för DIF när rom drar på sig vår tröja.
Jag håller med fullt ut. Det är ju bra att man kan använda AIK som en typ av farmaklubb eller så. Vem bryr sig om de har spelat i AIK.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

klintan85 skrev:
Joas skrev:
Örebroarn skrev:

Jag håller med fullt ut. Det är ju bra att man kan använda AIK som en typ av farmaklubb eller så. Vem bryr sig om de har spelat i AIK.

Jaaaaaa nu förstår jag AIK FARMARKLUBB !
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

ALLTID DIF skrev:
klintan85 skrev:
Joas skrev:
Örebroarn skrev:

Jaaaaaa nu förstår jag AIK FARMARKLUBB !
Jag menar inte farmaklubb direkt utan mer att man kan sno spelare från AIK när de har spelat bra. Som t.ex. Richard Gynge och Robert Rosen.

"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Lynxlynx

Inlägg av Lynxlynx »

Håller med, att skippa en spelare bara för att han en gång spelat i gnägget är bara löjligt..
EspenK

Inlägg av EspenK »

Drömmen är ju Norman(Årets russin) + minst en poängstark back.
Två sköna alternativ finns:

Alt 1 utan Sallinen:
Norman- Anderson- Brodin
Possler- Ljung- Fällström
Lundh- Johansson- Ikonen
Ahlén(eller junis)-Vejdemo-Hank(eller junis)

Alt 2 med Sallinen:
Norman- Anderson- Brodin
Possler- Sallinen- Fällström
Lundh- Ljung- Ikonen
Ahlén(eller junis)-Johansson-Hank(eller junis)

Kommentar: Skulle inte bli ledsen om vi ställde upp som alt. 2. Vissa frågetecken bara. Vejdemo som 13:e? I det här båda uppställningarna har jag svårt att se att han petar ngn vinge i 1-3. Sallinen och Fällström hittade ju varandra bra på försäsongen om jag inte minns fel.

Backar:
Vad gäller backsidan ser det inte roligt ut just nu. Helt klart vår akilleshäl. Vem förutom Varakas kan slå ett bra förstapass? Kanske E. Johansson... Med en gammal Tellan och en skakig backup målis behöver backspelet sitta, men det kan ju hända saker ännu. Tror tyvärr på Elias Fälth in om vi inte får tag i ngt annat bättre alternativ. Lånar gärna Press till ssk men det lär väl inte ske. Tror inte på honom men har gärna fel. Ger gärna junisarna Bernhardt eller Röykås-Marthinsen chansen.Båda har bra storlek. Bernhardt kan ju göra en del poäng också. Norrbaggen såg stabil ut de byten han fick göra i SHL 15/16.

Värvningar: Anssi Salmela om han fortfarande är ledig- dålig säsong bakom sig. Kan skadefri tillföra grymt mycket. Annars Chris Campoli och Chad Billins som i mitt tycke är helt ok legoknektar.

Varakas- Fälth
E.Johansson ??-Ollas Mattson
Falk- Arvid Lundberg eller liknande kvalitet...
Press
Bernhardt/Röykås Marthinsen.
Låst