Jag har ingen som helst förståelse för varför man vill att Järnkaminerna ska gå och bli en supporterförening enbart för DIF Fotboll. Det betyder att människor som ser Handbollen som den roligaste och trognaste sporten måste starta egen supporterförening? Eller de som tycker bäst om bandyn? Eller bowling..? (Ja, det finns de människor som tycker bäst om dessa sporter, jag är dock inte någon av dem).
Det som tyvärr missas är att klacken var på väg uppåt igen. Denna säsong har det tyvärr dalat en del. Varför? Man kan skylla på dåliga tabellplacering och då säger jag som många andra: Fan vad jag hatar medgångssupportrar!
Men för att ändå lösa det här problemet och få tillbaka härligt gammalt klackfolk. Det är inte så svårt egentligen. Järnkaminerna har gjort sitt bästa för hockeyn. Naturligtvis, detta måste man ha förståelse för, har fotbollen fått mer utrymme på jk.nu än vad hockeyn har fått, men hockeyn har ändå fått mer utrymme än vad man fått tidigare.
Detta beror till stor del på att DIF Hockey och Järnkaminerna har fört en mycket bra dialog med varandra, som jag förstår det som. Att fotbollen fått mer utrymme är ju ändå på grund av det tabelläge man befann sig i och faktiskt också kunde ta hem guldet till Stockholm. Nu är snart Fotbollssäsongen helt över och då räknar jag med att JK kommer ge Hockeyn mer utrymme, och också fler Haussningar.
JK har gjort sitt jobb! Nu är det upp till medlemmarna.
Alla vet vi att folk lockar folk. "Varför ska jag gå när det inte är någon stämning alls kring hockeyn". Jag slår vad om att det finns små grupperingar av Djurgårdare i Stockholm där en eller några personer vill gå på hockeyn. Ta er i kragen, säg åt polarna att nu går vi på hockey och gör livet surt för våra motståndare! Folk lockar folk!
Internet är en stor del i att man lyckas locka folk till olika arrangemang. I DIF Hockeys fall finns
www.jarnkaminerna.nu och också
www.svenskafans.com/ishockey/dif (08 Hockey).
Många tror att 08 Hockey försöker konkurera med JK. Det är helt och hållet tvärtom. Vi är alla järnkaminer som sköter om den sidan och vi står bakom JK i alla väder. Sidan sköts som en medial och supportersida. Trots detta är vi ingen egen supporterförening! Hjälp till DU också. Engagera dig i arbetet kring hockeyn. Skicka gästkrönikor, tyck till i olika forum (inte bara här) och använd eran fantasi.
08 Hockey tar emot gästkrönikor som har något att säga. Jag kan inte svara för JK men jag tror att dom gör detsamma.
Kort alltså: Dra med polarna! Engagera er i hockeyarbetet med JK och även på nyss nämnda hemsidor. Gör det och det kommer bli mycket bättre. Det är jag övertygad om!
Och sist hörrni, snälla...Slopa tankarna på att skapa nya supporterföreningar.