Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Hannula har väl slutat.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Väldigt silly och OT: Jag har haft en bil som Hannulas Pappa hade ägt tidigare.klintan85 skrev:Hannula har väl slutat.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Johansson samt PosslerHenke_F skrev:klintan85 skrev:Vem bryr sig om de har spelat med Jocke det var några år sen och de här spelarna har utvecklat sen dess. Om man fortsätter på samma spår så kan han lika gärna försöka värva KRISTIAN KUUSELA också.ciirree skrev:Sallinen, Varakas och Ikonen spelade med Jocke i Espoo 11/12.
Snart är Hannula klar.
Det som är lite fånigt är att det verkar vara lite av "ett kriterie" för nya värvningar.
När lirade Peppe med Jocke? Eller är det enda som brutit mönstret?
Varakas<>Högström
Emil j<> Holm
Ollas <> Englund
X <> Hultström
Westlund/Ny <> Norell
Bra ersättare faktiskt! Om vi får in en typ Cumiskey som ersättare för Hultström så tycker jag det ser riktigt bra ut på backsidan!
Emil j<> Holm
Ollas <> Englund
X <> Hultström
Westlund/Ny <> Norell
Bra ersättare faktiskt! Om vi får in en typ Cumiskey som ersättare för Hultström så tycker jag det ser riktigt bra ut på backsidan!
Ja OM det kommer en bra, stabil och offensivt stark back till så är jag hyffsat nöjd med alla in/ut... Men som många andra kommer man ju sakna Ivan Drago, han lär bli vår nästa stora back-stjärna i NHL.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
Angående Anderson så lät det som på Osten igår att de ska presentera 7(?) nyförvärv snart, får se om han presenteras där.
Fast då borde väl Jocke och Co redan gått ut med att han inte kommer fortsätta hos oss?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fast då borde väl Jocke och Co redan gått ut med att han inte kommer fortsätta hos oss?
- ALLTID DIF
Det kommer 1 till back från Liga !!!Axel_K skrev:Kom igen, ge oss någon bra norsk spelare istället för en finsk spelare! Finnar floppar ju bara.
Sam Lofquist?ALLTID DIF skrev:Det kommer 1 till back från Liga !!!Axel_K skrev:Kom igen, ge oss någon bra norsk spelare istället för en finsk spelare! Finnar floppar ju bara.
-
Undrar om han ens vill tillbaka? Nyman och han verkade ju inte gilla varandra heller.mb81 skrev:Sam Lofquist?ALLTID DIF skrev:Det kommer 1 till back från Liga !!!Axel_K skrev:Kom igen, ge oss någon bra norsk spelare istället för en finsk spelare! Finnar floppar ju bara.
Jag var inte riktigt seriös. Men finns inte så mycket vettiga offensiva backar som är lediga i finska ligan annars.Benjamin L. Willard skrev:Undrar om han ens vill tillbaka? Nyman och han verkade ju inte gilla varandra heller.mb81 skrev:Sam Lofquist?ALLTID DIF skrev:Det kommer 1 till back från Liga !!!Axel_K skrev:Kom igen, ge oss någon bra norsk spelare istället för en finsk spelare! Finnar floppar ju bara.
Rätt så säker på att det är en svensk spelare i så fall, Oscar Eklund har nämnts flertalet gånger i denna tråd. Är det helt uteslutet att vi kan få hem Oscar Eklund?ALLTID DIF skrev:Det kommer 1 till back från Liga !!!Axel_K skrev:Kom igen, ge oss någon bra norsk spelare istället för en finsk spelare! Finnar floppar ju bara.
Skulle han passa in i vårt spelsystem?
Om Jocke och Tjomme var i Helsingfors så kan det varit så att de träffat honom. Kouvola (KooKoo) ligger rätt så nära Helsingfors.
Senast redigerad av Axel_K den 2016-04-20 17:47:03, redigerad totalt 1 gånger.
Stämmer det vore Tommi Taimi en dröm, men jag tror att han skrev ett vanligt 2-års kontrakt förra sommaren och inte 1+1 eller dyl. Poängstark, rightare och spelskicklig, som dessutom råkar spela med #33.ALLTID DIF skrev:Det kommer 1 till back från Liga !!!Axel_K skrev:Kom igen, ge oss någon bra norsk spelare istället för en finsk spelare! Finnar floppar ju bara.
-
Kan ju va Otso Rantakari som spelade några matcher i Modo i år.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=23041
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=23041
Finns en fransman i HIFK som jag aldrig sett spela men som verkar intressant. Han tar vi.
Yohann Auvitu
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11949
21p i grundeserien
13p på 15matcher i slutespelet
14/15
Corsi 56,8% (HIFK 51,7)
Corsi close 59,4% (HIFK 51,8)
Offensiva zonstarter 57,8%
15/16
Corsi 57,9 (HIFK 51,1)
Corsi close 56,0 (HIFK 51,5)
Offensiva zonstarter 61,7
Yohann Auvitu
21p i grundeserien
14/15
Corsi 56,8% (HIFK 51,7)
15/16
Corsi 57,9 (HIFK 51,1)
Född till sportchef.
- Jim Morrison
Var hittar du hans stats?android skrev:Finns en fransman i HIFK som jag aldrig sett spela men som verkar intressant. Han tar vi.
Yohann Auvitu
21p i grundeserien
14/15
Corsi 56,8% (HIFK 51,7)
15/16
Corsi 57,9 (HIFK 51,1)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.