Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Sallinen, Varakas och Ikonen spelade med Jocke i Espoo 11/12.

Snart är Hannula klar.
Senast redigerad av ciirree den 2016-04-20 14:43:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Jag tar mycket hellre Ville Varakas än Philip Holm. Är det ett rent byte så känns det som att Växjö har dragit det kortaste strået.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

ciirree skrev:Sallinen, Varakas och Ikonen spelade med Jocke i Espoo 11/12.

Snart är Hannula klar.
Vem bryr sig om de har spelat med Jocke det var några år sen och de här spelarna har utvecklat sen dess. Om man fortsätter på samma spår så kan han lika gärna försöka värva KRISTIAN KUUSELA också.
Senast redigerad av klintan85 den 2016-04-20 14:55:23, redigerad totalt 1 gånger.
-Rolle Stoltz
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

klintan85 skrev:Jag tar mycket hellre Ville Varakas än Philip Holm. Är det ett rent byte så känns det som att Växjö har dragit det kortaste strået.
Varakas är tänkt att ersätta Högström
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

klintan85 skrev:Jag tar mycket hellre Ville Varakas än Philip Holm. Är det ett rent byte så känns det som att Växjö har dragit det kortaste strået.
Varakas är dyrare med all säkerhet. Man kan nog se Varakas som Högströms ersättare. Ser mer Emil som Holms ersättare.

Edit: Läser jag artiklarna mer ordentligt skulle jag veta att man ser honom som Högströms ersättare.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

jsson skrev:Synd att vi bara skriver på ett år, men det får duga..
Spelar väl egentligen ingen roll, det har ju bevisligen spelarflykten denna silly redan visat :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Rix

Inlägg av Rix »

Varakass känns som en bra ersättare till Högström, 1 års kontraktet måste ju betyda att Staffan Kronwall kommer hem nästa säsong [SMIRKING FACE]

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Skönt att de värvar en back med lite erfarenhet och som är lite äldre som kan vara lite ledare. De måste verkligen höja medelåldern på backsidan.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Juuso Ikonen (Sörensen) - Tomi Sallinen - Daniel Brodin
Gustav Possler (Mikko Lehtonen) - Markus Ljungh - Alexander Fällström (Matt Anderson)
Lukas Vejdemo - Linus Johansson (Patrik Thoresen) - Patrik Lundh (Robin Alvarez)
Henrik Eriksson - Albin Lundin (Tobias Hage) - Mikael Ahlén
Reserver

Jag har försökt någorlunda visa vem som ersätter vem. Det gick inte med Thoresen helt.

Några tankar kring det här laget... Ikonen behöver inte vara ett nedköp från Sören, som varit något ojämn. Spontant känns det som att Ikonen är en mer pålitlig poänggörare. Possler är absolut inte sämre än Lehtonen. Fällström har mycket att leva upp till om han ska ersätta Anderson. Dock så skall man komma ihåg att Anderson fick mycket draghjälp från Thore. Linus Johansson kan ju naturligtvis inte ersätta Thore... Laget är något svagare offensivt än förra året. Men jag tror att vi kanske kan göra bättre ifrån oss i alla fall när inte Säcken coachar laget. Mycket hänger också på hur vår backsida kommer att se ut.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Förstår inte varför alla tar för givet att Anderson inte kommer spela här kommande säsong. Har han presenterats som nyförvärv för annat lag? Nej.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

pulverapa skrev:Juuso Ikonen (Sörensen) - Tomi Sallinen - Daniel Brodin
Gustav Possler (Mikko Lehtonen) - Markus Ljungh - Alexander Fällström (Matt Anderson)
Lukas Vejdemo - Linus Johansson (Patrik Thoresen) - Patrik Lundh (Robin Alvarez)
Reserver

Jag har försökt någorlunda visa vem som ersätter vem. Det gick inte med Thoresen helt.

Några tankar kring det här laget... Ikonen behöver inte vara ett nedköp från Sören, som varit något ojämn. Spontant känns det som att Ikonen är en mer pålitlig poänggörare. Possler är absolut inte sämre än Lehtonen. Fällström har mycket att leva upp till om han ska ersätta Anderson. Dock så skall man komma ihåg att Anderson fick mycket draghjälp från Thore. Linus Johansson kan ju naturligtvis inte ersätta Thore... Laget är något svagare offensivt än förra året. Men jag tror att vi kanske kan göra bättre ifrån oss i alla fall när inte Säcken coachar laget. Mycket hänger också på hur vår backsida kommer att se ut.
Jag inbillar mig att det också endast var en kedja i mångt och mycket som producerade under matcherna. Kan detta jämna ut sig över fler så ser det ju bara positivt ut.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

pulverapa skrev:Juuso Ikonen (Sörensen) - Tomi Sallinen - Daniel Brodin
Reserver
absolut inte sämre än Lehtonen. Fällström har mycket att leva upp till om han ska ersätta

Några tankar kring det här laget... Ikonen behöver inte vara ett nedköp från Sören, som varit något ojämn. Spontant känns det som att Ikonen är en mer pålitlig poänggörare. Possler är Anderson. Dock så skall man komma ihåg att Anderson fick mycket draghjälp från Thore. Linus Johansson kan ju naturligtvis inte ersätta Thore... Laget är något svagare offensivt än förra året. Men jag tror att vi kanske kan göra bättre ifrån oss i alla fall när inte Säcken coachar laget. Mycket hänger också på hur vår backsida kommer att se ut.
Jag förutsätter att det skall in en forward till till lagbygget. Utgår från att man inte vågar chansa med att Fällström skall hålla sig frisk med tanke på den skadehistoriken.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Snart är Hannula klar.
Lever Hannula? Jag har alltid tyckt om Hannula, men han lär ju hamna i KHK, med tanke på att de har en förkärlek till våra ex-lirare! :wink:
Bild
ciirree

Inlägg av ciirree »

-daniel- skrev:Förstår inte varför alla tar för givet att Anderson inte kommer spela här kommande säsong. Har han presenterats som nyförvärv för annat lag? Nej.
Inget kontrakt ju? Han har inte presenterats än - men vi har inte gått ut med en förlängning heller.
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

klintan85 skrev:

Snart är Hannula klar.
Vem bryr sig om de har spelat med Jocke det var några år sen och de här spelarna har utvecklat sen dess. Om man fortsätter på samma spår så kan han lika gärna försöka värva KRISTIAN KUUSELA också.

Det som är lite fånigt är att det verkar vara lite av "ett kriterie" för nya värvningar.

När lirade Peppe med Jocke? Eller är det enda som brutit mönstret?
Låst