Var påväg att slå sönder hela huset före jag läste klart alltMattebo skrev:
Svalde kaffet i vrångstrupen först.
Han ska tillbaka till BIK.
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Man kan vara överlycklig ändå, det ena utesluter inte det andra.B.I.B.A skrev:Jag tycker det är löjligt när spelare som bevisligen är legoknektar kommer och försöker ställa sig in bland fansen. Vill man välja pengarna så fine, men kom inte och säg att du är "överlycklig" när du fått chansen flera gånger innan men valt att spela hos konkurrenter istället.-daniel- skrev: Men det där argumentet är ju bara löjligt. Man kan väl vara glad att det passade bättre den här gången än tidigare? Varför skall folk vara så bajsnödiga när det kommer till spelare och deras klubbval?Finns ingenting som pekar på att Lundh inte skulle kunna vara överlycklig av att ha signat med Djurgården nu, lika lite som talar emot att han om något år förmodligen kommer vara överlycklig av att ha signat med ett annat lag. Modern idrott fungerar så, deal with it.
"Dessutom har jag varit djurgårdare sedan jag föddes, så det har varit en dröm att komma tillbaka. Nu blev det verklighet och ingen är lyckligare än jag."-daniel- skrev:Man kan vara överlycklig ändå, det ena utesluter inte det andra.B.I.B.A skrev:Jag tycker det är löjligt när spelare som bevisligen är legoknektar kommer och försöker ställa sig in bland fansen. Vill man välja pengarna så fine, men kom inte och säg att du är "överlycklig" när du fått chansen flera gånger innan men valt att spela hos konkurrenter istället.-daniel- skrev: Men det där argumentet är ju bara löjligt. Man kan väl vara glad att det passade bättre den här gången än tidigare? Varför skall folk vara så bajsnödiga när det kommer till spelare och deras klubbval?Finns ingenting som pekar på att Lundh inte skulle kunna vara överlycklig av att ha signat med Djurgården nu, lika lite som talar emot att han om något år förmodligen kommer vara överlycklig av att ha signat med ett annat lag. Modern idrott fungerar så, deal with it.
Det antyder att han har velat spela i DIF hela tiden, men sanningen är ju att han själv valt att inte göra det. Det går inte både ha kakan och äta den. Hade han vart en bättre spelare och lagt ett sådant uttalande innan han lämnade hade folk räknat in honom i samma kategori som Fernholm och Nilson.
Avgå Jocke.
Killen har de senaste säsongerna spelat i lag som vunnit eller haft chansen på SM-guld. DIF har spelat i HA en del av denna tid. Förstår hans val.
Sen kan det vara så enkelt att vi inte spelat en hockey som han själv tyckt passat honom.
Det kan även vara så att hans fax gick sönder och att han inte sett våra kontraktsförslag.
Eller så finns det massvis med andra anledningar till att han inte spelat för oss. Det gör honom dock inte till en "Judas".
Sen kan det vara så enkelt att vi inte spelat en hockey som han själv tyckt passat honom.
Det kan även vara så att hans fax gick sönder och att han inte sett våra kontraktsförslag.
Eller så finns det massvis med andra anledningar till att han inte spelat för oss. Det gör honom dock inte till en "Judas".
-
Niklas Arell klar för Karlskrona enligt aftonbladet o luleå har pk idag 14:15...kan de va matt?
Han har tidigare valt att gå ned och spela i Allsvenskan för Malmö före att spela SHL med DIF.crike skrev:Killen har de senaste säsongerna spelat i lag som vunnit eller haft chansen på SM-guld. DIF har spelat i HA en del av denna tid. Förstår hans val.
Har aldrig hävdat att han är Judas. Jag är bara allergisk mot skitsnack.
Avgå Jocke.
Men kom igen nu, vi behöver ju en PP-back, och Deilert är ju gammal Djurgårdare, in med honom baraDIFtomppa skrev:Var påväg att slå sönder hela huset före jag läste klart alltMattebo skrev:
Svalde kaffet i vrångstrupen först.
Han ska tillbaka till BIK.

Jag tittar aldrig på siffror.mb81 skrev:Höjer han sig verkligen i slutspel? ligger oftast lägre poängmässigt i slutspel än i grundserien. Förra året när han vann guld gjorde han endast en poäng på 18 slutsprlsmatcher.android skrev:Peppe hade 130-150 000 i Växjö. Tippar på något liknande i DIF. Bra värvning som höjer sig i slutspel.
Sen är såklart inte poäng allt men svårt att se att han gjort det bättre i slutspel.
Han gick från att snitt 1,33 minuter i PP under grundserien till att inte spela PP alls i slutspelet. Å andra sidan gör han inte så mycket poäng i PP.
Men lite grund analys av mig gjord på växjö och fbk-uttalanden samt kanske 4-5 slutspelsmatcher och kanske lika många grundseriematcher som jag sett. Då har han varit bättre i slutspelet. Intensivare, vunnit mer puck etc.
Född till sportchef.
Du kan ha rätt. Men hört det från flera håll förut också och kändes som en myt som vissa spelare får. Helt ok värvning annars även om jag inte är lyrisk.android skrev:Jag tittar aldrig på siffror.mb81 skrev:Höjer han sig verkligen i slutspel? ligger oftast lägre poängmässigt i slutspel än i grundserien. Förra året när han vann guld gjorde han endast en poäng på 18 slutsprlsmatcher.android skrev:Peppe hade 130-150 000 i Växjö. Tippar på något liknande i DIF. Bra värvning som höjer sig i slutspel.
Sen är såklart inte poäng allt men svårt att se att han gjort det bättre i slutspel.
Han gick från att snitt 1,33 minuter i PP under grundserien till att inte spela PP alls i slutspelet. Å andra sidan gör han inte så mycket poäng i PP.
Men lite grund analys av mig gjord på växjö och fbk-uttalanden samt kanske 4-5 slutspelsmatcher och kanske lika många grundseriematcher som jag sett. Då har han varit bättre i slutspelet. Intensivare, vunnit mer puck etc.
I artikeln om Lundh på mrmadhawk.se står ju Sallinen med som Forward 4 - kan det tolkas som om han blir kvar?
M1: Mikael Tellqvist
M2: Adam Reideborn (NY)
B1: Alexander Falk
B2: Robin Press
B3: Wilhelm Westlund
B4:
B5:
B6:
B7:
B8:
F1: Daniel Brodin
F2: Jonathan Davidsson
F3: Markus Ljungh
F4: Tomi Sallinen
F5: Lukas Vejdemo
F6: Mikael Ahlén
F7: Henrik Eriksson
F8: Daniel Bernhardt
F9: Albin Lundin
F10: Alexander Fällström
F11: Linus Johansson (NY)
F12: Gustav Possler (NY)
F13: Juuso Ikonen (NY)
F14: Patrik Lundh (NY)
F15:
B4:
B5:
B6:
B7:
B8:
F15:
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Så länge han har kontrakt och inget annat sägs så är han vår spelare.sunne skrev:I artikeln om Lundh på mrmadhawk.se står ju Sallinen med som Forward 4 - kan det tolkas som om han blir kvar?
B4:
B5:
B6:
B7:
B8:
F15:
- -daniel-
Otroligt mycket skitsnack. Kan väl vara en dröm att komma tillbaka nu, kanske inte passade tidigare? Finns naturligtvis massvis med tänkbara skäl till att det inte blev av tidigare.B.I.B.A skrev:"Dessutom har jag varit djurgårdare sedan jag föddes, så det har varit en dröm att komma tillbaka. Nu blev det verklighet och ingen är lyckligare än jag."-daniel- skrev:Man kan vara överlycklig ändå, det ena utesluter inte det andra.B.I.B.A skrev:Jag tycker det är löjligt när spelare som bevisligen är legoknektar kommer och försöker ställa sig in bland fansen. Vill man välja pengarna så fine, men kom inte och säg att du är "överlycklig" när du fått chansen flera gånger innan men valt att spela hos konkurrenter istället.-daniel- skrev: Men det där argumentet är ju bara löjligt. Man kan väl vara glad att det passade bättre den här gången än tidigare? Varför skall folk vara så bajsnödiga när det kommer till spelare och deras klubbval?Finns ingenting som pekar på att Lundh inte skulle kunna vara överlycklig av att ha signat med Djurgården nu, lika lite som talar emot att han om något år förmodligen kommer vara överlycklig av att ha signat med ett annat lag. Modern idrott fungerar så, deal with it.
Det antyder att han har velat spela i DIF hela tiden, men sanningen är ju att han själv valt att inte göra det. Det går inte både ha kakan och äta den. Hade han vart en bättre spelare och lagt ett sådant uttalande innan han lämnade hade folk räknat in honom i samma kategori som Fernholm och Nilson.
Äh, är det någon som snackar skit så är det du. Låter det rimligt att DIF vart ointressant i 10 år men plötsligt blev det en dröm som går i uppfyllelse just nu? Citeras klart och tydligt "det har varit en dröm". Tror du han syftar på att det är en dröm de senaste året? Klart han försöker sälja in det som att han alltid velat spela här.-daniel- skrev:Otroligt mycket skitsnack. Kan väl vara en dröm att komma tillbaka nu, kanske inte passade tidigare? Finns naturligtvis massvis med tänkbara skäl till att det inte blev av tidigare.B.I.B.A skrev:"Dessutom har jag varit djurgårdare sedan jag föddes, så det har varit en dröm att komma tillbaka. Nu blev det verklighet och ingen är lyckligare än jag."-daniel- skrev:Man kan vara överlycklig ändå, det ena utesluter inte det andra.B.I.B.A skrev:Jag tycker det är löjligt när spelare som bevisligen är legoknektar kommer och försöker ställa sig in bland fansen. Vill man välja pengarna så fine, men kom inte och säg att du är "överlycklig" när du fått chansen flera gånger innan men valt att spela hos konkurrenter istället.-daniel- skrev: Men det där argumentet är ju bara löjligt. Man kan väl vara glad att det passade bättre den här gången än tidigare? Varför skall folk vara så bajsnödiga när det kommer till spelare och deras klubbval?Finns ingenting som pekar på att Lundh inte skulle kunna vara överlycklig av att ha signat med Djurgården nu, lika lite som talar emot att han om något år förmodligen kommer vara överlycklig av att ha signat med ett annat lag. Modern idrott fungerar så, deal with it.
Jisses vilka lättköpta supportrar vi har. Bara att tipsa alla nyförvärv om att säga att de drömt om att spela i DIF så skiner alla upp och tror att man värvat en sann djurgårdshjälte.
Avgå Jocke.
Ingen arell tydligen. Han var klar för khk :/
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- -daniel-
Det är du som lägger så otroligt mycket i orden som Lundh säger. Det är en floskel i likhet med "JAG HAR ALLTID VELAT SPELA FÖR DEN HÄR KLUBBEN!". Vad är det du inte förstår?B.I.B.A skrev: Äh, är det någon som snackar skit så är det du. Låter det rimligt att DIF vart ointressant i 10 år men plötsligt blev det en dröm som går i uppfyllelse just nu? Citeras klart och tydligt "det har varit en dröm". Tror du han syftar på att det är en dröm de senaste året? Klart han försöker sälja in det som att han alltid velat spela här.
Jisses vilka lättköpta supportrar vi har. Bara att tipsa alla nyförvärv om att säga att de drömt om att spela i DIF så skiner alla upp och tror att man värvat en sann djurgårdshjälte.