Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Så länge vi inte tackat nej till Åberg, som ett rykte tidigare sa. Så är jag övertygad att han lirar DIF nästa år. Unge påväg och köpt lägenhet nere i Hammarby Sjöstad.
Haha var har du sett/hört det ryktet? Klart vi inte tackat nej till Åberg.Debacle skrev:Så länge vi inte tackat nej till Åberg, som ett rykte tidigare sa. Så är jag övertygad att han lirar DIF nästa år. Unge påväg och köpt lägenhet nere i Hammarby Sjöstad.
Ja det tycker jag.android skrev:Varakas är väl en på pappret ganska bra värvning? Det är väl positivt för oss om inte Matt presenteras i det där gänget.ciirree skrev:Luleå har LHFlive kl 12. Olausson, Rakhshani och Cumiskey typ.
Sen står vi här ikväll med Varakas.
Aspepp.
Jag försöker bara skapa lite negativ energi så man blir positivt överraskad sen.

Gissar på något i stil med:mb81 skrev:Hur kommer kedjorna under se ut då? Jag är inne på ungefär samma spår men tror ändå att Fällström är värvad för tredje(eller en av två jämna andrakedjor) och sitter och drömmer om att Åberg blir vår första högerforward. Undrar om en till center ska in till tredje eller fjärde eller om vi nöjer oss med det som finns. Kommer vi värva nån mer forward för kedja tre eller kommer vi lita på juniorer där?android skrev:Jag tror att man omfördelar budgeten en aning också. Mer lär läggas på backsidan nästa säsong vilket gör att forwardssidan sänks. Lägg därtill att vi hade ett par riktiga spetsforwards som hade lön under sitt marknadsvärde (Thoresen och Sörensen). Jag gissar på att Lundh, Possler, Brodin och Ljungh är tilltänkta topp-6. Sedan skulle jag tro att en av Sallinen och Anderson stannar. Det ger 5/6 topp-6.
Oklart hur man tänker med Fällström. Jag gissar på att man ser honom som topp-6 och chansar. Dyker det upp något väldigt intressant så borde man då ha lite cash kvar att spendera (typ att Åberg bryter sitt kontrakt eller att Sörensen märker att San Jose var ett riktigt piss-ställe och drar hem efter camperna).
Så något i stil med:
Possler - Sallinen - Fällström
Lundh - Ljungh - Brodin
Visst ser det bra mycket sämre ut än:
Thoresen - Matt - Brodin
Sörensen - Sallinen - Fällström
Som vi hade inför årets säsong. Förhoppningsvis kan Fällström slippa sina skador och kanske kan Thoresen ansluta efter jul.
Bakåt så tror jag Arell hade presenterats om han varit klar. Tror nog att vi kan räkna bort honom. Särskilt då MrMadhawk har gått från att ha honom klar till osäker.
Fått lite indikationer på att DIF letar två toppbackar förutom Johansson och Varakas. Så topp4 består av X, X, Varakas och Johansson. Kanske Arell är en av dessa. Tippar (igen) på något i stil med:
(Cumiskey) - Varakas
(Arell) - Johansson
Resterande två/tre platser slåss Press, Falk, AOM, Westlund och juniorerna om.
Tror(och hoppas) också att två backar utöver Varakas och Emil ska in.
Bernhardt - Johansson - Vejdemo
Davidsson - Hank - Ahlen
Ser väl inte så skräckinjagande ut.
Född till sportchef.
Hank som center? Det tror jag inte på. Dock så får vi väl säkert köpa att båda Hank och Ahlén får spela i fjärdekedjan.android skrev:Gissar på något i stil med:mb81 skrev:Hur kommer kedjorna under se ut då? Jag är inne på ungefär samma spår men tror ändå att Fällström är värvad för tredje(eller en av två jämna andrakedjor) och sitter och drömmer om att Åberg blir vår första högerforward. Undrar om en till center ska in till tredje eller fjärde eller om vi nöjer oss med det som finns. Kommer vi värva nån mer forward för kedja tre eller kommer vi lita på juniorer där?android skrev:Jag tror att man omfördelar budgeten en aning också. Mer lär läggas på backsidan nästa säsong vilket gör att forwardssidan sänks. Lägg därtill att vi hade ett par riktiga spetsforwards som hade lön under sitt marknadsvärde (Thoresen och Sörensen). Jag gissar på att Lundh, Possler, Brodin och Ljungh är tilltänkta topp-6. Sedan skulle jag tro att en av Sallinen och Anderson stannar. Det ger 5/6 topp-6.
Oklart hur man tänker med Fällström. Jag gissar på att man ser honom som topp-6 och chansar. Dyker det upp något väldigt intressant så borde man då ha lite cash kvar att spendera (typ att Åberg bryter sitt kontrakt eller att Sörensen märker att San Jose var ett riktigt piss-ställe och drar hem efter camperna).
Så något i stil med:
Possler - Sallinen - Fällström
Lundh - Ljungh - Brodin
Visst ser det bra mycket sämre ut än:
Thoresen - Matt - Brodin
Sörensen - Sallinen - Fällström
Som vi hade inför årets säsong. Förhoppningsvis kan Fällström slippa sina skador och kanske kan Thoresen ansluta efter jul.
Bakåt så tror jag Arell hade presenterats om han varit klar. Tror nog att vi kan räkna bort honom. Särskilt då MrMadhawk har gått från att ha honom klar till osäker.
Fått lite indikationer på att DIF letar två toppbackar förutom Johansson och Varakas. Så topp4 består av X, X, Varakas och Johansson. Kanske Arell är en av dessa. Tippar (igen) på något i stil med:
(Cumiskey) - Varakas
(Arell) - Johansson
Resterande två/tre platser slåss Press, Falk, AOM, Westlund och juniorerna om.
Tror(och hoppas) också att två backar utöver Varakas och Emil ska in.
Bernhardt - Johansson - Vejdemo
Davidsson - Hank - Ahlen
Ser väl inte så skräckinjagande ut.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Drömde att Åberg var klar för ca 2 veckor sedan, helt övertygad det var sant... har inte hört något rykte dock så ni får lita på mina Saida-sida! 
EDIT: Känner mig som lefflan. Vartfan tog han vägen förresten? I särklass den roligaste filuren i det här forumets historia.

EDIT: Känner mig som lefflan. Vartfan tog han vägen förresten? I särklass den roligaste filuren i det här forumets historia.
Ifjol blev det ju Anderson!ciirree skrev:Lundh och Varakas i all ära. Men knappast något som höjer försäljningen. Om inte Jocke smugit med något som inte media fått reda på då.-daniel- skrev:Säsongskortssläpp den 21:a, jag tror man vill släppa lite samlade nyheter precis innan det.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Ny vecka väntar och med det även presentation av nyförvärv. Håll utkik inom kort på vår sida på Facebook där vi presenterar ett nyförvärv. Och du, glöm inte att följa oss på Facebook om du inte redan gör det.
Mailutskick.
Mailutskick.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Man undrar va fan de håller på med. Kan de bestämma sig för en kanal att släppa nyförvärven. Twittergrejen skulle tex vara rolig om de körde konsekvent på den.Henke95 skrev:Ny vecka väntar och med det även presentation av nyförvärv. Håll utkik inom kort på vår sida på Facebook där vi presenterar ett nyförvärv. Och du, glöm inte att följa oss på Facebook om du inte redan gör det.
Mailutskick.
Haha budget-DIF!
-
Klart nyförvärvet presenteras på samtliga plattformarmb81 skrev:Man undrar va fan de håller på med. Kan de bestämma sig för en kanal att släppa nyförvärven. Twittergrejen skulle tex vara rolig om de körde konsekvent på den.Henke95 skrev:Ny vecka väntar och med det även presentation av nyförvärv. Håll utkik inom kort på vår sida på Facebook där vi presenterar ett nyförvärv. Och du, glöm inte att följa oss på Facebook om du inte redan gör det.
Mailutskick.
Bomb snackas det om!
Gissar på Jokinen Finkland.
Edit: YEEES hade rätt!
Gissar på Jokinen Finkland.
Edit: YEEES hade rätt!
Mycket bra värvning!!!
Hörde det snackas om det lite för nån dag sen!
Hörde det snackas om det lite för nån dag sen!
-
Då kan vi avskriva Anderson som går till Luleå.