Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Om dom har övertalat Ekman att komma hem till Djurgården så är han isåfall klar för Djurgården, och jag har varit med om att dom rapporterat om klara spelare på hemsidan ;)
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Crashmash skrev:Om dom har övertalat Ekman att komma hem till Djurgården så är han isåfall klar för Djurgården, och jag har varit med om att dom rapporterat om klara spelare på hemsidan ;)
Jag tror inte att dom går ut med det förän allt är påskrivet.
Nylander t.ex. kom ju överens med Oilers och sen skrev han på för Capitals dagen efter. Inget är klart för spelarens namnteckning står på pappret!!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Crashmash skrev:Om dom har övertalat Ekman att komma hem till Djurgården så är han isåfall klar för Djurgården, och jag har varit med om att dom rapporterat om klara spelare på hemsidan ;)
Haha ja såklart ! ;) Uppfattade de kanske lite fel, t.ex "Vi har snackat med Ekman och han är på väg Hem! Och han ska skriva på!"
Så jag trodde du menade från början ;)[/u]
pekka21

Inlägg av pekka21 »

"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Nä, nu ger jag fan upp. Det blir bara skit av allting. Hur jävla många bra spelare är det som glidit ur händerna på oss de senaste åren. Nä, det är bara att plocka upp någon junior till, det är enda sättet att få spelare till Djurgården just nu.
100% DJURGÅRDSJ***L
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Varit väldigt tyst om Hagos. Kanske blir det han som kommer. Om det nu kommer någon.

Hagos är ju bra, men verkligen inte den målskytt och produktiva spelaren vi behöver. Hade suttit betydligt bättre med Holmqvist, eller allra helst Ekman, förstås.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Vill inte gärna spä på de dystra tongångarna här men i City står det att Holmqvist har valt Frölunda. DIF lär ha erbjudit Holmqvist "ett jättebra kontraktsförslag" men Frölunda har bjudit över. Som vanligt så kan DIF inte konkurera och ännu en spelare med DIF som moderklubb kommer fortsätta sin karriär i en annan elitserieklubb.

Skittråkigt visst, men det var väntat. Ville ha Holmqvist mycket mer än Ekman, Holmqvist är yngre och kan lira center, Ekman var dessutom långtidsskadad förra säsongen. Nu lär vi i och för sig inte få Ekman heller för han går förmodligen tillbaks till NHL eller väljer Schweiz/Ryssland där de betalar mer.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Ritterwand skrev:
Vill inte gärna spä på de dystra tongångarna här men i City står det att Holmqvist har valt Frölunda. DIF lär ha erbjudit Holmqvist "ett jättebra kontraktsförslag" men Frölunda har bjudit över. Som vanligt så kan DIF inte konkurera och ännu en spelare med DIF som moderklubb kommer fortsätta sin karriär i en annan elitserieklubb.

Skittråkigt visst, men det var väntat. Ville ha Holmqvist mycket mer än Ekman, Holmqvist är yngre och kan lira center, Ekman var dessutom långtidsskadad förra säsongen. Nu lär vi i och för sig inte få Ekman heller för han går förmodligen tillbaks till NHL eller väljer Schweiz/Ryssland där de betalar mer.
och här är länken ---> http://blogg.expressen.se/cityhockey/
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

Vart får alla andra lag sin pengar ifrån?
Eftersom många spelare har denna sjukdom som gör att de kräver
mycket pengar så måste vi få in mer kulor i kassen och hur fixar vi det?
Jo, som vanligt... köp DIF-artiklar... medlemskap... gå på matcher...
Vad vi inte ska göra är att svika, det är nu vi behövs som mest!
Ni som sviker... ska sluta gå... sluta köpa säsongsplåtar och allt som det
snackas om... ja, tyvärr... NI ÄR INGA DJURGÅRDARE!!!

Ställ upp... kämpa... det är vad vårt folk på isen kommer att göra... KÄMPA!
DIF 4 Ever
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Nu börjar det bli riktigt nervöst i mitt stora DIF hjärta. Jag trodde på allvar att vi skulle få hem Holmkvist. Men just nu ser det väldigt dystert ut, vi behöver få in en klassforward till och helst en back.

Kom igen Nisse, visa att hjärtat klappar för Mesta Mästarna!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Det kändes lite smådystert att höra. Att nu hoppas på en halvskadad Daniel, och en velande Ekman kan minst sagt gå åt skogen...
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Ekman kommer inte att skriva på DIF som jag har sagt hela tiden! Ni kan drömma men inse faktum! Nisse kommer antingen att skriva på för en NHL klubb eller en rysk Klubb!
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Visst är ditt resonerande helt godtagbart för tillfället, eftersom Nisse inte verkar visa så mycket intresse för DIF just nu. Men man får ju aldrig sluta tro...eller hur?!
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Har spelat landhockey och hockey bockey med Nisse! och vad jag förstår så kommer Nisse att antingen kruta på för En klubbf från St:Petersburg eller San Jose
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Kan någon tala om för mig varför DIF inte verkar vara intresserade av Hagos?

Eller är Hagos inte intresserade av DIF?
Skriv svar