Man vinner inga guld utan pengar. Så är det.jarnkamin136 skrev:Hoppas DIF ALDRIG tar efter den modellen som Fittleå har i år, att dopa till sig framgångar med hjälp av pengar. Vidrigt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
SHL 2015-16
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 2015-16
Avskaffa tre mot tre.
Jag hävdar fortfarande att fjollan måste tas om hand ordentligt - fan värva Tie Domi så lovar jag att Forsberg aldrig mer kommer att snöra på sig grillorna
Indeed. Vi skeppar redan horder av spelare till NHL/KHL, har näst högst publiksnitt i serien liksom ett av de starkaste varumärkena och ändå kan vi inte mäta oss ekonomiskt med lag som snittar 5000 besökare per match. Ska vi göra det måste vi få in pengar på andra sätt, det verkar dystert nog vara den enda vägen så länge pengarna från tv-licensen fördelas lika. Kommer rätt person och vill köpa loss spelare som Cehlin, locka hem Josefson med ett rejält kontrakt etc skulle jag inte tveka en sekund på att tacka ja - men en hord av knektar som Luleå tagit in skulle förstås inte kännas rätt.Mattias_87 skrev:Man vinner inga guld utan pengar. Så är det.jarnkamin136 skrev:Hoppas DIF ALDRIG tar efter den modellen som Fittleå har i år, att dopa till sig framgångar med hjälp av pengar. Vidrigt.
Sjukaste sen Luleå tar ut målvakten vid 3-3 omgång 52 mot nyss nämnda Växjö.Salas skrev:Växjös kvittering mot Skellefteå... det sjukaste jag sett någonsin i en hockeymatch.
- 19.28 gör Växjö en avsiktlig offside. Tekningen flyttas ner, Steen kommer in i kassen.
- Växjö vinner tekningen, Steen sticker, och runt 19:44 lyckas Gynge ta sig in i offensiv zon och få iväg ett skott som blockeras 19:48.
- Erik Forssell vinner tekningen, men Växjö lyckas kriga tillbaka pucken med 6 sekunder kvar. Rosén tar pucken bakom kassen, gör en stor sväng och drar iväg ett panikskott med 2,5 sekund kvar i USEL vinkel. Returen studsar ut till synes ofarligt, men då kommer Kiiskinen och slår in en helt omöjligt volleybackhand när klockan står på 19:59. Han hade inte lyckats göra om den volleyn på 100 försök.
Blir kul med sudden nu. Hoppas Växjö vinner.
-
Men att tokvärva in dyra spelare som sen viker sig i slutspelen ger inga guld heller, därför ser jag hellre att man värvat smart och bygger ett komplett lag. Kolla på Linköping, haft hög spelarbudget år ut & år in men inget guld på meritlistan.Mattias_87 skrev:Man vinner inga guld utan pengar. Så är det.jarnkamin136 skrev:Hoppas DIF ALDRIG tar efter den modellen som Fittleå har i år, att dopa till sig framgångar med hjälp av pengar. Vidrigt.
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
Växjö har ju dock lyckats..
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Underbart. Njöt i TV-soffan den lilla sekvens av slakten i Coop Arena som jag såg. Mmmm.Lee Harvey Oswald skrev:Nämen ååååh vad synd om luleå....![]()

-
Vad har Växjö gjort annorlunda från Linköping då? Värvat smart, skulle jag säga.Henkos skrev:Växjö har ju dock lyckats..
Vad är din definition av smart?jarnkamin136 skrev:Vad har Växjö gjort annorlunda från Linköping då? Värvat smart, skulle jag säga.Henkos skrev:Växjö har ju dock lyckats..
Jag är inte arg, och inte besviken.
-
Tjaa, att man värvar spelare som presterar när det väl gäller. Förstår att man inte kan tacka nej till extra miljoner men tycker inte om den satsningen som Luleå har gjort eftersom jag får känslan av att dom värvat allt dom kan i princip. Klart man måste ha pengar för att vinna guld men det har ju vad man investerar dom i att göra.Stulle skrev:Vad är din definition av smart?jarnkamin136 skrev:Vad har Växjö gjort annorlunda från Linköping då? Värvat smart, skulle jag säga.Henkos skrev:Växjö har ju dock lyckats..
Är iaf min åsikt...
Jag är också av den åsikten att pengar inte borde vara en avgörande faktor till framgång, utan smart tänkande ska balansera en mindre budget. Tyvärr kostar ju smart tänkande oftast, så det blir lite moment 22 där.jarnkamin136 skrev:Tjaa, att man värvar spelare som presterar när det väl gäller. Förstår att man inte kan tacka nej till extra miljoner men tycker inte om den satsningen som Luleå har gjort eftersom jag får känslan av att dom värvat allt dom kan i princip. Klart man måste ha pengar för att vinna guld men det har ju vad man investerar dom i att göra.Stulle skrev:Vad är din definition av smart?jarnkamin136 skrev:Vad har Växjö gjort annorlunda från Linköping då? Värvat smart, skulle jag säga.Henkos skrev:Växjö har ju dock lyckats..
Är iaf min åsikt...
Hur smart ett lag är byggt vet man ju inte för än säsongen är över i grund och botten. Man kan naturligtvis ta lärdom av tidigare erfarenheter, men så länge du inte har samma spelare på isen säsong efter säsong så har du ju i grund och botten ingen aning om hur det kommer gå.
Uttrycket "värva smart" tycker jag är så intetsägande, där av min fråga.

Jag är inte arg, och inte besviken.
Ekarv i Luleå fast för doping. Inte överraskad med tanke på klubbval. Har man Gnaget och Luleå på meritlistan så kan det inte stå rätt till nånstans.
Tungt dessutom att bli avstängd från all hockey nu när säsongen är slut
Om provet var positivt vid årsskiftet, varför blev han inte avstängd då? Varför blir han avstängd efter att säsongen är över?mb81 skrev:Ekarv i Luleå fast för doping. Inte överraskad med tanke på klubbval. Har man Gnaget och Luleå på meritlistan så kan det inte stå rätt till nånstans.
Har han spelat sen årsskiftet?Axel_K skrev:Om provet var positivt vid årsskiftet, varför blev han inte avstängd då? Varför blir han avstängd efter att säsongen är över?mb81 skrev:Ekarv i Luleå fast för doping. Inte överraskad med tanke på klubbval. Har man Gnaget och Luleå på meritlistan så kan det inte stå rätt till nånstans.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Måste ändå ge Saik cred för sitt Tifo idag. Kul grej!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk