Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
benganfs

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av benganfs »

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=199898 rätt stabil 18 åring !
Auston Matthews handlar det alltså om.

Skriv alltid ut namnet//Mod
Stavhoppet
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stavhoppet »

Tänkte jag ska ta och försöka summera så som jag tror att laget kommer att se ut till nästa säsong.

Kommer att bli ett långt inlägg...

När det gäller målvakter så är ju dessa redan spikade så där är det väl inget att spekulera i annat än fördelningen av matcher.
Personligen hoppas jag på att det kommer att bli ca 60/40 till Tellans fördel.

1. Tellqvist: Hoppas och tror att han kommer att kunna hålla en hög nivå ytterligare en säsong där vi kan få en räddningsprocent på ca 91% eller liknande.
2. Reideborn: Känns som en väl osäker lösning men det är som det är nu. Tror ändå att han kan komma upp och göra det stort i vissa matcher och se till att hålla ca 90% i snitt vilket är ok men inte mer.

Tar vi då steget till backarna så är den mest uppenbara bristen offensiva backar då vi förlorat båda våra PP backar.
Så där tror jag att det behöver komma in minst en som kan bära mkt puck och tid i PP, då Press inte var i närheten av att hålla av det jag såg när han spelade PP iår.

Backar kvar från förra året.

Falk: En stabil back som jag personligen tycker var bättre säsongen 14/15 än förra säsongen. Visade dock förra året att han kan klara av att bära en del tid och ses av min som en 4-7 back.

Press: En offensiv back som har en hel del att jobba på i stabiliteten och det defensiva, tycker inte att han kom till i det offensiva spelet någon gång under säsongen men hoppas att han kan utvecklas till en stabil back för en plats runt 4-7.

AOM: Defensiv back som har en stor kroppshydda vilken han gärna använder oftast till det bättre men hamnar till och från efter sin anfallare. Tror att han kommer att ses som ett komplement till de andra två och ta en plats 3-6.

Wilhelm Westlund: Tror att han kommer att vara 7:e back till att börja med som får stötta upp där det behövs. Plats 5-7

Rykten in:

Emil Johansson: Tror att han är tänkt att ta en plats i en PP upsptällning och en back som kommer att få mkt förtroende ser honom som en back för ett 2:a backpar, plats 2-4.

Ville Varakas: En riktigt stabil back som visat under 3 säsonger i Växjö att han håller för SHL, tror absolut att han är tänkt som back för ett 1:a backpar, plats 1-2

Niklas Arell: Stabil 2vägs back som jag tror kommer att komplettera Emil J i andra backparet.
En kille som offrar sig för laget, täcker skott och arbetar hårt. plats 2-4.

Kvar att värva:

En offensiv back till PP som kan ta en plats i ett givet första backpar motsvarande Varakas. Tror personligen inte att det kommer att komma en sådan värvning då jag tror att man siktar på att jämna till istället för spets. Skulle vilja se att Falk och Press är i 3:e men tror att man siktar på att nöja sig med 3 nya in.

Backuppställning:

1:a Varakas - Falk

2: Emil - Arell

3: Press - OAM

Westlund
Bernhardt

Över till forwards.

Klara att stanna från förra året.

Markus Ljungh: Anser honom som en klockren 2:a center som kan leda den linan. Är en given del av stommen nu ser honom som minst A ev även som C.

Daniel Brodin: Visade förra säsongen att han verkligen kan mer än att spela fysiskt, har ett riktigt bra driv och kan ta en hel del stryk och fortfarande leverera. Tror att kan kommer att ses bredvid Ljungh i andra linan.

Lukas Vejdemo: Visade att han kan vara med och ta en plats relativt högt upp i hierarkin. Tror dock inte att vi ska räkna med honom som en spelare för en 2:a lina om det är så att vi nu saknar den riktiga toppen med en 1:a lina som producerar.

Hank: En spelare som hade en bedrövlig säsong, anser inte att han bidrog med varken poäng eller det fysiska som han kanske bör. Hoppas verkligen att han kommer att steppa upp och visa att han kan, ser gärna även att han "slipper" vara C. Kommer husera i 4:e lina

Ahlen: Lyckades lite bättre i allt jämfört med Hank även om han kanske är en mer begränsad hockeyspelare så tar han igen det på vilja. Kommer husera i 4:e lina

Albin Lundin: En junior som jag tror kommer att ta en plats i laget under nästa år, center i 4:e linan mellan grovisarna.

EV kvar:

Sallinen: En spelare jag inte blir riktigt klok på, var otroligt bra fram till nyår för att därefter dala och vara tämligen osynlig/dålig i slutet av säsongen. Tyckte dock att han bättrade på sig mer och mer ju längre vi kom i slutspelet. Tror inte att han håller som 1:a C om det är så att vi inte har en lika stark 2:a lina som förra året. Anser att han bör vara 2:a lina men kommer nog få centra en 1:a...

Nya in:

Gustav Possler: En kille jag tror kan fungera riktigt bra bredvid Ljung som sista länk i 2:a linan.
Som även kan gå upp och ta en plats i 1:a linan. Tror att han kommer att hamna på ca 25-30p innan säsongen är slut.

Linus Johansson: En kille som jag tror skulle sköta en 3:e lina riktigt bra, sägs vara en bra tekare vilket vi saknade iår. Hoppas att han kan hamna runt 15-20 poäng innan säsongen summeras.

Rykten in:

Patrik Lundh: Stabil runt 20 poäng i en 3:3 lina hos Växjö. Tror att han kan hamna där även nästa säsong och hoppas att han kan leda med ett grymt exempel på hårt jobb.

John Norman: Tror tyvärr inte att han kommer att spela i SHL nästa säsong.

Forwardsuppställning:

1:a Zaborsky - Sallinen - Duncan

2:a Possler - Ljungh - Brodin

3:e Lundh - Linus - Vejdemo

4:e Ahlen - Lundin - Hank

Davidsson
Bernhardt

Tänkte försöka få till lite förslag på vilka som skulle kunna komma in för att producera.

Förslag för spelare till 1:a linan.

Tomas Zaborsky http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10610
Kanske är lite mkt önskeförvärv samtidigt så hoppas jag att det är något liknande detta som vi siktar på. En forward som kan gå in och verkligen göra skillnad.

Ryan Duncan http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11447
En chansning som jag hoppas skulle kunna gå in och leverera pucken till Zaborsky.
Tror att det skulle kunna bli en riktigt bra kombo.

Så hoppas att ni läst hela nu så får ni övriga kommentera vad ni själva tror...
jaccan

Inlägg av jaccan »

benganfs skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=199898 rätt stabil 18 åring !
Auston Matthews handlar det alltså om.

Skriv alltid ut namnet//Mod
Killen som kommer gå först i draften? Jo han är ju rätt bra.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Stavhoppet

Gillar balansen mellan offensiva och mer defensiva backar. Däremot är inte Falk en back för ett topp två par i SHL. Han skall spela i ett tredje par. ( Detta säger jag trots att jag älskar den backtypen. )

Jag hoppas för övrigt fortfarande på Att Englund lånas ut en säsong och att han därmed kan gå i par ett med en offensiv back.

Är precis som du tveksam kring om Sallinen kan leda en första lina. Eller för att förtydliga, med dina idéer menar jag att lina tre skulle behöva bli lite bättre för att täcka upp avsaknaden av spets i lina ett.

edit Tellan måste spela mer än 60% av matcherna. skulle säga 80% minimum.
Senast redigerad av Kall-El den 2016-04-13 10:10:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Tittar man rent statistiskt på hur våra forwards presterade i spel fem mot fem förra säsongen så har vi ett antal spelare som går in på första och andrakedjan i poäng / 60.

1:
Ljungh 1,91
Lundh 2,18
(Sallinen) 1,99

Topp 3 ligan
Gynge 3,14
Rakhshani 2,99
Roe 2,77
(Thoresen 2,72)

2
Possler 1,82
Brodin 1,52

3
Vejdemo 1,41

4
Hank 0,22
Ahlen 0,9

Så stannar Sallinen så har vi 6 spelare som håller ligasnitt för topp-6 poängmässigt. Sedan kan man såklart diskutera hur man räknar ut ligasnitt etc. Jag tog över 400 spelade minuter.

Topp 3 ligan
Gynge 3,14
Rakhshani 2,99
Roe 2,77
(Thoresen 2,72)
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Stavhoppet skrev:Tänkte försöka få till lite förslag på vilka som skulle kunna komma in för att producera.

Förslag för spelare till 1:a linan.

Tomas Zaborsky http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10610
Kanske är lite mkt önskeförvärv samtidigt så hoppas jag att det är något liknande detta som vi siktar på. En forward som kan gå in och verkligen göra skillnad.

Ryan Duncan http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11447
En chansning som jag hoppas skulle kunna gå in och leverera pucken till Zaborsky.
Tror att det skulle kunna bli en riktigt bra kombo.
Jag skulle inte gråta blod om dessa lirare kritade på för oss! Ryan diggade jag! Bra scoutat!
Bild
Zäta84

Inlägg av Zäta84 »

Noah Welch till Luleå eller malmö tydligen.
Han hade tackat nej till några andra klubbar, Var vi en av dom kanske?

Känns lite oroväckande om det skulle komma fram att han går till malmö och har tackat nej till oss.

Vi Ska och borde smälla högre än malmö. Dom är påväg framåt känns det som och det ska ju vi med vara enligt jocke, men känns inte som det just nu.
mb81

Inlägg av mb81 »

Zäta84 skrev:Noah Welch till Luleå eller malmö tydligen.

Känns lite oroväckande om det skulle komma fram att han går till malmö och har tackat nej till oss.

Vi Ska och borde smälla högre än malmö. Dom är påväg framåt känns det som och det ska ju vi med vara enligt jocke, men känns inte som det just nu.
Hoppas verkligen inte varit där och ryckt. Trött värvning.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

mb81 skrev:
Zäta84 skrev:Noah Welch till Luleå eller malmö tydligen.

Hoppas verkligen inte varit där och ryckt. Trött värvning.
Vill inte heller ha honom. Känns rätt överskattad och lär inte vara särskilt billig.
mb81

Inlägg av mb81 »

Emil Pettersson verkar gå till Skellefteå. Skulle gärna sett att han gick till oss men blev nog rätt dyr med tanke på att nästan hela serien ville ha honom.

http://bloggar.expressen.se/sjoberg/201 ... kelleftea/
mb81

Inlägg av mb81 »

Benjamin Willard:
Nu när Hanses är på g till Leksand så låter det ungefär likadant bland leksandsfansen som det gjorde när det började ryktas om Adam till oss.
Så din kandidat är inte heller så högt aktad.
Benjamin L. Willard

mb81 skrev:Benjamin Willard:
Nu när Hanses är på g till Leksand så låter det ungefär likadant bland leksandsfansen som det gjorde när det började ryktas om Adam till oss.
Skillnaden där är väl att Hanses kommer nog slåss om första spaden. Han är en betydligt bättre backup till Tellan en Reideborn.
mb81

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:
Skillnaden där är väl att Hanses kommer nog slåss om första spaden. Han är en betydligt bättre backup till Tellan en Reideborn.
Är inte säker på det men du kanske har rätt. Men vi kommer inte längre i diskussionerna här. Ville bara poängtera att Hanses har ungefär Adam-status i Leksand.
Benjamin L. Willard

mb81 skrev:
Benjamin L. Willard skrev:
Är inte säker på det men du kanske har rätt. Men vi kommer inte längre i diskussionerna här. Ville bara poängtera att Hanses har ungefär Adam-status i Leksand.
Ja, är väl egentligen ingen ide att fortsätta diskutera Adam i den här tråden längre då han nu är 100 % klar. Kommer stå bakom honom nu och hoppas verkligen att han kan motbevisa mig och alla andra tvivlare.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Kall-El skrev:Stavhoppet

Gillar balansen mellan offensiva och mer defensiva backar. Däremot är inte Falk en back för ett topp två par i SHL. Han skall spela i ett tredje par. ( Detta säger jag trots att jag älskar den backtypen. )

Jag hoppas för övrigt fortfarande på Att Englund lånas ut en säsong och att han därmed kan gå i par ett med en offensiv back.

Är precis som du tveksam kring om Sallinen kan leda en första lina. Eller för att förtydliga, med dina idéer menar jag att lina tre skulle behöva bli lite bättre för att täcka upp avsaknaden av spets i lina ett.

edit Tellan måste spela mer än 60% av matcherna. skulle säga 80% minimum.

Jag hoppas även jag på att Englund kommer att lånas ut men tvivlar tyvärr på det.
När det gäller Tellan så tror jag inte att hans kropp kommer att klara en påfrestning på 80% av matcherna.

Tänkte passa på att kommentera lite kring Androids inlägg som var intressant som alltid, dock så kommer vi ju sakna något väldigt väsentligt om man skulle gå på den statistiken.
Vi skulle sakna väldigt mkt i PP, vilket jag tror skulle vara otroligt förödande.
När det nu blev Reideborn så tror jag att vi kommer att behöva finna oss i att målproduktionen bör gå upp om vi ska göra en bra säsong under nästa år. PP är en stor del av de målen och vi har tappat Thoresen, Sörensen, Hultström, Högström, Alvarez och (Anderson) från årets PP. Vilka tror vi kan gå in och göra lika många poäng eller egentligen mer i årets trupp?
Låst