Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Bengan08
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

furan85 skrev:
Bengan08 skrev:Är Sallinen lika bra som han va första delen av säsongen vill jag gärna ha kvar honom. Hoppas vi gör klart med någon spetsvärvning snart. Såg att Jesper skickade ut mail till oss säsongare om förlängning. Lär ju inte bli någon Rush med säsongskort med detta Hockeyallsvenska laget
Precis, mycket bra, vi behöver fler medgångssupportrar. Vänta med kortet tills vi har värvat in en nhl line.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Skrev inte att JAG skulle vänta, tror bara att andra kanske tänker så!
Lynxlynx

Inlägg av Lynxlynx »

Henke_F skrev:
Lynxlynx skrev: Nä, just nu känns det här inge bra trots att det är tidigt. Jag vill höra en bättre motivering till Reideborn, nu fick vi precis den klyschan som jag skrev att vi skulle få här för ett par dagar sen. "Förflutet här bla bla och hjälpte oss upp ur HA bla bla.."

Kollade man på andra eller tog man Reideborn för att det var enkelt?
Det är 10:e april idag, säsongerna håller väl fortfarande på i de flesta ligor och det är typ 5 månader innan kommande säsong startar.

Jag skulle tippa på att det var lite enkelt.

Men ja om Tellan blir uttalad förstamålis och håller hela säsongen så spelar det väl inte någon roll om vi inte har något stjärnskott på tillväxt som andramålis. Reideborn kanske är tänkt lite som Hampus Nilsson bakom Höije?

Sen när Tellan börjar att känna sig klar satsar man fullt ut på Jensen ifrån J20.
Så kan det vara, men det är ett vågat spel i så fall.. Och är inte säker på att Reideborn skulle gå med på att få en så liten roll...
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

In med Fimpen som psykolog i laget nu så är jag nöjd.
Using Tapatalk
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Lynxlynx skrev:
Henke_F skrev:
Lynxlynx skrev: Nä, just nu känns det här inge bra trots att det är tidigt. Jag vill höra en bättre motivering till Reideborn, nu fick vi precis den klyschan som jag skrev att vi skulle få här för ett par dagar sen. "Förflutet här bla bla och hjälpte oss upp ur HA bla bla.."

Kollade man på andra eller tog man Reideborn för att det var enkelt?
Det är 10:e april idag, säsongerna håller väl fortfarande på i de flesta ligor och det är typ 5 månader innan kommande säsong startar.

Jag skulle tippa på att det var lite enkelt.

Men ja om Tellan blir uttalad förstamålis och håller hela säsongen så spelar det väl inte någon roll om vi inte har något stjärnskott på tillväxt som andramålis. Reideborn kanske är tänkt lite som Hampus Nilsson bakom Höije?

Sen när Tellan börjar att känna sig klar satsar man fullt ut på Jensen ifrån J20.
Så kan det vara, men det är ett vågat spel i så fall.. Och är inte säker på att Reideborn skulle gå med på att få en så liten roll...

Reideborn hade nog inte så mycket att säga till om, var ju oss eller allsvenskan som gällde för honom.
Olon

Inlägg av Olon »

Andreas Falk har tydligen skrivit på för ett SHL-lag som inte är HV71...

http://www.haimspiel.de/live-abschlussg ... -wer-geht/
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

Olon skrev:Andreas Falk har tydligen skrivit på för ett SHL-lag som inte är HV71...

Får bara hoppas att det inte är vi. Tippar på Karlskrona.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

mb81 skrev:
Olon skrev:Andreas Falk har tydligen skrivit på för ett SHL-lag som inte är HV71...

Vet att han är Djurgårdare så jag ser gärna att det är vi!
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Hade gärna sett honom i laget innan han drog till Köln men vette tusan om jag vill det idag.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Stulle skrev:Hade gärna sett honom i laget innan han drog till Köln men vette tusan om jag vill det idag.

Känner lite samma här.

Kanske att han skriver på för en säsong. Om vi värvar en toppcenter för säsongen 17/18 och vi har kvar Ljungh i andra så finns det ingen direkt plats för honom. Ljungh är för bra för att spela tredjefemma.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
mb81

Inlägg av mb81 »

Falk kan väl bara vara aktuell för en fjärdekedja?
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Linus Söderström är klar för HV71, 1 år. Ska bli intressant att se hans utveckling nu.
Zäta84

Inlägg av Zäta84 »

Jag tror tyvärr för oss att han kommer ta förstaspaden i HV, Tror verkligen mycket på Linus.

Känns inte bra alls att han inte är kvar hos oss.
Man såg ju i JVM att han verkligen kunde vinna matcher och var fantastiskt bra i turneringen där motståndet var riktigt bra.
Zäta84

Inlägg av Zäta84 »

Zäta84 skrev:Jag tror tyvärr för oss att han kommer ta förstaspaden i HV, Tror verkligen mycket på Linus.

Känns inte bra alls att han inte är kvar hos oss.
Man såg ju i JVM att han verkligen kunde vinna matcher och var fantastiskt bra i turneringen där motståndet var riktigt bra.

Svarar mig själv här.

Jag vill även tillägga att jag tror faktiskt vi kommer få ett bra lag i år. Tror vi kommer presentera en bra trupp tillslut. Så är vi lite tålmodiga så blir det bra ska ni se=)

En jobbig period har det varit med alla spelarförluster men om vi håller ut till efter Hockey-VM så tror jag vi kan börja känna oss nöjda igen=)
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Bengan08 skrev:
mb81 skrev:

Vet att han är Djurgårdare så jag ser gärna att det är vi!
Han har väl aldrig spelat med Jocke, så vi kan nog utesluta honom ganska snabbt.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Himla trist Linus drar till bibelbältet.. där hade vi en ny supertalang på gång som vi väljer att bara kasta iväg som en svettig runksocka... Jaja, vi har ju en pensionär o Adam, framtiden är safe! ;)

Seriöst dock, tycker det är riktigt tråkigt han drar men får anta att Jocke o boysen har koll på läget. Känns dock som målvakts-sidan är en riktig gamble kommande säsong, kan bli kanon, kan bli kalkon!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Låst