Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det som är mest oroväckande är om Djurgårn var intresserade av Tolsa men tappade honom till Malmö. Det visar ju att Malmö har större dragkraft. Jag vill dock inte ha Tolsa i Djurgårn eftersom jag inte tycker det är rätt spelartyp som vi behöver. Jag anser att vi behöver en riktig förstacenter exempelvis Holmqvist eller Hagos. Inte för att jag skulle tacka nej till Ekman, faktum är att jag vill ha honom hellre än nån annan. Tolsa är en typisk tredjekedjespelare och det har vi gott om.
100% DJURGÅRDSJ***L
Är det inte du som tidigare idag sa att "Allt annat än Kvalserien är en framgång", och nu några timmar senare så tror du att vi inte alls hamnar på en kvalplats?Bautabröl skrev:Stockholmshockeyn är på dekis och det återspeglar sig i vilka spelare vi lyckas och inte lyckas med att knyta till oss.
Åker vi ur nu, kommer det ta en jädra tid innan vi tar oss upp igen!
Hoppas och tror att vi håller oss ifrån kvalplats.
Bautabröl skrev:Allt annat än kvalserien är en framgång!!!
Bautabröl skrev:Hoppas och tror att vi håller oss ifrån kvalplats.
Jo, och vad vill du påpeka med det?Pepp91 skrev:Är det inte du som tidigare idag sa att "Allt annat än Kvalserien är en framgång", och nu några timmar senare så tror du att vi inte alls hamnar på en kvalplats?
Att du åtminstonde borde hålla dig till samma ståndpunkt i minst 1 dag annars blir det svårt för andra att ta dina inlägg som seriösa.Bautabröl skrev:Bautabröl skrev:Allt annat än kvalserien är en framgång!!!Bautabröl skrev:Hoppas och tror att vi håller oss ifrån kvalplats.Jo, och vad vill du påpeka med det?Pepp91 skrev:Är det inte du som tidigare idag sa att "Allt annat än Kvalserien är en framgång", och nu några timmar senare så tror du att vi inte alls hamnar på en kvalplats?
Annars så har Ekman tackat nej till NY Islanders..
!!!
Malmö har inte ett bättre lag än djurgårn, angående Tolsa tror jag inte djurgårn var så intresserade utav han + "gröthalsarna" är kända för att hosta upp väldigt mycke pengar för en spelare som inte dugger, minns att wikegård placerade dom som topp 4:a i elitserien när dom gick upp förra säsongen. Vi alla vet hur dettta slutade mif. Kan inte få ihop ett spelande lag, när dom tog sina 2 smguld var det för att 70% av laget bestod av finjävlar.
Djurgårn tills jag dör
Djurgårn tills jag dör
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
Holmqvist har flickvän i Stockholm och har skaffat lägenheti hammarby, vi kan som sagt också erbjuda mer speltid än vad frölunda kan.Jockmaniac skrev:Malmö har ju fan ett bättre lag en Djurgårn i år. Det är ganska oroväckande, att spelare förmodligen hellre går till Malmö i Allsvenskan än till Djurgårn i Elitserien. Jag har gett upp samtliga spelare och då syftar jag på Ekman,Tjärnqvist och Holmqvist. Jag tror heller inte att Hagos kommer spela i DIF den här säsongen, men är det nån så tror jag att det kan bli han. Vad talar för att Holmqvist nobbar Frölunda som kommer med feta sedelbuntar+hans brorsa i laget. Möjligtvis mer speltid i Djurgårn och hans hemstad. Men där tror jag pengarna väger tyngst. Både Ekman och Tjärnqvist kommer spela i NHL tror jag. Det är bara att inse att Sveriges bästa ishockeylag inte har någon dragningskraft längre.
Ett jävligt negativt inlägg men det här är tyvärr vad jag tror sanningen.
Det är kanske undertecknad som ska be om ursäkt! Det var inte min mening att göra mig lustig över det du skrev.jensa öhling skrev:ser det inte som särskilt positivt att Nisse nobbade Islanders. Tror inte det finns en chans att han nobbat om han inte hade andra NHL-anbud. Han vill ju vara kvar där borta.
passar samtidigt på att be om ursäkt för mitt senaste, förvirrade, inlägg.
Sorry!
-
-