Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ganska vanligt med kontrakt där lönen ökar nästkommande säsong. Nu tror jag inte Högström hade över 150k men helt klart kring 100 eller strax över där.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Precis så.BOMBOM BOUCHARD skrev:Exakt, ska bli intressant att se om de personer som "spekulerat" så sanningsenligt om att vår behandling av Linus fått honom att inte vilja vara kvar nu träder fram med en kommentar.-daniel- skrev:Kan inte folk som inte har en aning om vad som sagts mellan Söderström och DIF sluta upp med att posta dynga? Ingen av oss vet vad som blivit sagt. Linus kanske inte alls anses mogen att axla ansvaret att stå i SHL, vår målvaktstränare kanske har synpunkter? Finns massvis med tänkbara scenarios som ärligt talat är betydligt mer sannolika än att DIF helt enkelt "skitit i Linus Söderström för att Jocke är påhittad kompis med Reideborn".
@ Andspe:
Jag har alltid fått för mig att dessa pengar inte öronmärks till spelarbudgeten utan snarare går in i verksamheten i övrigt. Möjligtvis till juniorsatsningen.
Tror knappast de, istället börjar de väl koka ihop några nya ruttna historier om hur värdelöst vår klubb sköts.
Ibland undrar ju hur fan en del tänker. Om nu DIF anställt en sportchef som är så inkompetent som en del vill få det gällande så är föreningens existens mycket illa ute.
Så, nu när Linus trätt fram och kastat er smutskastning i papperskorgen, vad ska ni hitta på härnäst?
För er som har det magert med läsförståelse, med ovanstående menar jag INTE att Adam skulle vara det bättre valet.
Ska jag tycka något om värvningen av Reideborn så är det väl att Linus hade känts mer spännande. Accepterar dock Jockes bedömning, han har ungefär 110% mer insyn i föreningen än vad jag har och kan ta ett mer välgrundat beslut.
UT
Lönemässigt något i stil med
Thoresen 160
Hultström 180
Högström kanske 70?
Sörensen kanske 100?
Matt kanske 150?
Alvarez kanske 80?
Englund, Norell, Lundberg, Hage kanske 100 totalt?
Holm kanske 70?
Mantas kanske 50?
Fällström kanske 50?
=
1010
IN
L.Johansson 60?
Reideborn 80?
Possler 100?
Lundh 100?
Varakas 200?
=
540
Säg att Hank och Ahlén av någon outgrundlig anledning fått löneförhöjning också så kanske 580.
Då återstår 430.
En klassback till för 210 och en fw till för 220
Ovanstående siffror är exakt korrekta.[/quote]
PM:a mail. Jag har en spreadsheet för det där[/quote]
Vet inte om det stämmer men enligt rykten som jag hört låg Sören på dubbla den lönen. Sen om det stämmer eller inte är svårt att svara på men tror oavsett han hade bra mkt mer än 100´[/quote]
Kan berätta att Thore inte heller hade 160, lägg på nästan 100k![/quote]
Menar vad han plockade ut varje månad. Han fick 20 000 * 2 när han stängdes av vilket motsvarar 150-170k i månadslön.
Fast klart han kan ha fått lägenhet betald av DIF + ev sign-on etc. Mitt exempel är dock endast månadslönen.[/quote]
När dom räknar spelarbudget vilket jag tror du refererar till inkluderas även sign ons
Lönemässigt något i stil med
Thoresen 160
Hultström 180
Högström kanske 70?
Sörensen kanske 100?
Matt kanske 150?
Alvarez kanske 80?
Englund, Norell, Lundberg, Hage kanske 100 totalt?
Holm kanske 70?
Mantas kanske 50?
Fällström kanske 50?
=
1010
IN
L.Johansson 60?
Reideborn 80?
Possler 100?
Lundh 100?
Varakas 200?
=
540
Säg att Hank och Ahlén av någon outgrundlig anledning fått löneförhöjning också så kanske 580.
Då återstår 430.
En klassback till för 210 och en fw till för 220
Ovanstående siffror är exakt korrekta.[/quote]
PM:a mail. Jag har en spreadsheet för det där[/quote]
Vet inte om det stämmer men enligt rykten som jag hört låg Sören på dubbla den lönen. Sen om det stämmer eller inte är svårt att svara på men tror oavsett han hade bra mkt mer än 100´[/quote]
Kan berätta att Thore inte heller hade 160, lägg på nästan 100k![/quote]
Menar vad han plockade ut varje månad. Han fick 20 000 * 2 när han stängdes av vilket motsvarar 150-170k i månadslön.
Fast klart han kan ha fått lägenhet betald av DIF + ev sign-on etc. Mitt exempel är dock endast månadslönen.[/quote]
När dom räknar spelarbudget vilket jag tror du refererar till inkluderas även sign ons
Som jag skrev ett par gånger så är det månadslöner jag refererar till.Bengan08 skrev:]
Född till sportchef.
Jimmie blir alltså ansvarig för fysträningen. Jag som hatar att träna tycker synd om grabbarna. 
Känns bra, tror stenhårt på att det kommer ge resultat.

Känns bra, tror stenhårt på att det kommer ge resultat.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Jag älskar Jimmie, men jag tycker det är smått oroväckande att vi snart har gamla spelare på alla poster i klubben.
Avgå Jocke.
jasså ? thoresen spelade här rätt billigt högström körde allsvensk lön ska jag fortsätta?pulverapa skrev:Jävligt besviken på lagbygget hittills. Jävligt besviken på förra säsongens prestation, framförallt Säcken. Nä fy fan. Det här ser riktigt uselt ut. Har vi kontrakterat Possler på 200k/månaden eller? Måste ju för fan finnas hur mycket pengar som helst kvar av budget.
Bara det är rätt personer för jobbet så struntar jag i om det är Jockes mamma eller Crosbys kusin vi värvar.B.I.B.A skrev:Jag älskar Jimmie, men jag tycker det är smått oroväckande att vi snart har gamla spelare på alla poster i klubben.
I och med att han är utbildad så är väl resten bara ett plus?B.I.B.A skrev:Jag älskar Jimmie, men jag tycker det är smått oroväckande att vi snart har gamla spelare på alla poster i klubben.
Helt enig. Men känslan är att vi anställer efter personliga vänskapsband istället för kompetens. Känner folk som jobbat som PT på smågym ute i mindre orter som också fick sin utbildning under ett år. Att träna ett elitlag däremot är en helt annan femma.ciirree skrev:Bara det är rätt personer för jobbet så struntar jag i om det är Jockes mamma eller Crosbys kusin vi värvar.B.I.B.A skrev:Jag älskar Jimmie, men jag tycker det är smått oroväckande att vi snart har gamla spelare på alla poster i klubben.
Avgå Jocke.
Jimmie är helt rätt för klubben. Han är gul röd och blå rakt igenom. Mycket bra DIF, mycket bra!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Menar absolut inte att såga Jimmie vid fotknölarna, det blir förhoppningsvis bra, men många andra elitklubbar satsar på folk som har betydligt större erfarenhet och förmodligen expertis.
Däremot, som det står i artikeln, så vet Jimmie hur fysträningen funkar ur spelarens perspektiv. Det är säkert är ett plus.
Däremot, som det står i artikeln, så vet Jimmie hur fysträningen funkar ur spelarens perspektiv. Det är säkert är ett plus.
Avgå Jocke.
PT och fystränare (för ett hockeylag ex.) är inte samma utbildning.B.I.B.A skrev:Helt enig. Men känslan är att vi anställer efter personliga vänskapsband istället för kompetens. Känner folk som jobbat som PT på smågym ute i mindre orter som också fick sin utbildning under ett år. Att träna ett elitlag däremot är en helt annan femma.ciirree skrev:Bara det är rätt personer för jobbet så struntar jag i om det är Jockes mamma eller Crosbys kusin vi värvar.B.I.B.A skrev:Jag älskar Jimmie, men jag tycker det är smått oroväckande att vi snart har gamla spelare på alla poster i klubben.
Att träna ett elitlag efter många års erfarenhet i just den klubben, efter att denne person fått en utbildning i ämnet, känns som att det ändå är en bra idé.ciirree skrev:PT och fystränare (för ett hockeylag ex.) är inte samma utbildning.B.I.B.A skrev:Helt enig. Men känslan är att vi anställer efter personliga vänskapsband istället för kompetens. Känner folk som jobbat som PT på smågym ute i mindre orter som också fick sin utbildning under ett år. Att träna ett elitlag däremot är en helt annan femma.ciirree skrev:Bara det är rätt personer för jobbet så struntar jag i om det är Jockes mamma eller Crosbys kusin vi värvar.B.I.B.A skrev:Jag älskar Jimmie, men jag tycker det är smått oroväckande att vi snart har gamla spelare på alla poster i klubben.
Vem var fysansvarig tidigare? Tror inte Jimmie gör bort sig så mycket att det är bättre att vara utan någon alls än att ha honom precis.
Precis min poäng. Känns som att någon som ska träna elitidrottsmän som ska vara bland de bästa i landet behöver en annan och lite djupare kunskap.ciirree skrev:PT och fystränare (för ett hockeylag ex.) är inte samma utbildning.B.I.B.A skrev:Helt enig. Men känslan är att vi anställer efter personliga vänskapsband istället för kompetens. Känner folk som jobbat som PT på smågym ute i mindre orter som också fick sin utbildning under ett år. Att träna ett elitlag däremot är en helt annan femma.ciirree skrev:Bara det är rätt personer för jobbet så struntar jag i om det är Jockes mamma eller Crosbys kusin vi värvar.B.I.B.A skrev:Jag älskar Jimmie, men jag tycker det är smått oroväckande att vi snart har gamla spelare på alla poster i klubben.
Avgå Jocke.