Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
In med Ahnelöv, Varakas, Emil Johansson bakåt så är jag någorlunda lugn, för målvaktssidan har försämrats enormt så det krävs ett bra försvar i höst.
Framåt är Calle Ridderwall intressant för top 6, sen hoppas jag fortfarande på Norman samt ytterligare ett toppnamn.
Men i verkligheten kommer det vara något i stil med det här.
Possler - Sallinen - X
Lundh - Ljungh - Brodin
Vejdemo - Johansson - Davidsson/Bernhardt
Hank - Lundin - Ahlén
Varakas - E. Johansson
Falk - Press
AOM - Westlund.
Som krydda på moset lär väl Tellqvist långtidsskada sig på försäsongen och vi står där med Reideborn som förstakeeper.
Framåt är Calle Ridderwall intressant för top 6, sen hoppas jag fortfarande på Norman samt ytterligare ett toppnamn.
Men i verkligheten kommer det vara något i stil med det här.
Possler - Sallinen - X
Lundh - Ljungh - Brodin
Vejdemo - Johansson - Davidsson/Bernhardt
Hank - Lundin - Ahlén
Varakas - E. Johansson
Falk - Press
AOM - Westlund.
Som krydda på moset lär väl Tellqvist långtidsskada sig på försäsongen och vi står där med Reideborn som förstakeeper.
Spela fult
-
- Säsongskort: Ja
92% saves i HA 2014
90,8% saves i SHL 2015
89,6% saves i SHL 2016
Förstår inte riktigt var trenden går uppåt. Kanske är någon supersiffra jag missar.
22a sämsta målvakt procentuellt i SHL förra året. Måste ju funnits bättre att plocka någonstans ifrån...
hellre Chet än Adam. Alla dagar i veckan.
90,8% saves i SHL 2015
89,6% saves i SHL 2016
Förstår inte riktigt var trenden går uppåt. Kanske är någon supersiffra jag missar.
22a sämsta målvakt procentuellt i SHL förra året. Måste ju funnits bättre att plocka någonstans ifrån...
25/4-2025
- Lee Harvey Oswald
Haha, nattsvart.... 7:e april 

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vi kommer att ha sämsta målvaktsparet i nästa säsong. Nu måste resterande värvningar vara av absolut högsta nivå, annars ser det riktigt mörkt ut. Jag blir mörkrädd över att Reiderborn får 2 år till i vår förening.
Hellre Jensen än Reiderbornförevigtdjurgården skrev:
Öhman har även "gjort" Tellqvist till en föredetting. Har inget förtroende för Öhman alls. Verkar ganska fjunig, och nöjd över att bara få vara med.EspenK skrev:Väntar bara på #backaReideborn.
Nu är han vår spelare och då har han mitt stöd tills motsatsen är bevisad. Snacka om taggad att bevisa att merparten här inne har fel. Öhman har gjort Mantas till Nhl målvakt på en säsong då kan han nog göra Reideborn till SHL backup.
-
Två år? Oh jösses.rikkard skrev:Vi kommer att ha sämsta målvaktsparet i nästa säsong. Nu måste resterande värvningar vara av absolut högsta nivå, annars ser det riktigt mörkt ut. Jag blir mörkrädd över att Reiderborn får 2 år till i vår förening.
25/4-2025
Alltså...va?rikkard skrev: Öhman har även "gjort" Tellqvist till en föredetting.
Ok, en pedagogisk förklaring. En kommentar på att Öhman gjort Mantas till NHL-målvakt. Menade med mitt inlägg att Mantas utveckling kanske inte berodde på att Öhman är en fantomtränare. Tellqvist har inte haft någon bra utveckling denna säsong, och han har samma målvaktstränare. Förstår du vad jag menar nu?#87 skrev:Alltså...va?rikkard skrev: Öhman har även "gjort" Tellqvist till en föredetting.
Samt gjort Mantas till en av seriens bästa målvakter... Tellans strul är åldern#87 skrev:Alltså...va?rikkard skrev: Öhman har även "gjort" Tellqvist till en föredetting.
Skickat från min E6653 via Tapatalk
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Såja, pedagogiskt och logiskt förklarat. Vilken tur han inte saboterade för Mantas då.rikkard skrev:Ok, en pedagogisk förklaring. En kommentar på att Öhman gjort Mantas till NHL-målvakt. Menade med mitt inlägg att Mantas utveckling kanske inte berodde på att Öhman är en fantomtränare. Tellqvist har inte haft någon bra utveckling denna säsong, och han har samma målvaktstränare. Förstår du vad jag menar nu?#87 skrev:Alltså...va?rikkard skrev: Öhman har även "gjort" Tellqvist till en föredetting.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Svårt att säga hur stor roll Öhman spelat i Mantas utveckling. Mantas var i rätt ålder för sitt genombrott. Tellan är i en ålder där han är på nedgång (vilket inte bådar gott inför nästa säsong).
Oavsett om Öhman har gjort underverk med Mantas så kvarstår faktum att han troligtvis inte kan trolla med en målvakt som i grund och botten är väldigt medioker.
Oavsett om Öhman har gjort underverk med Mantas så kvarstår faktum att han troligtvis inte kan trolla med en målvakt som i grund och botten är väldigt medioker.
Avgå Jocke.
- -daniel-
Ganska uppenbart att Söderströms karaktär inte kändes tillräckligt stabil för Jocke & co, starkt någonstans att inte välja honom i ren panik.
Värvningen av Possler är riktigt jäkla spännande. Skall bli kul att se honom!
Värvningen av Possler är riktigt jäkla spännande. Skall bli kul att se honom!
Jag tycker det känns bra att vi blivit en klubb som unga lovande svenskar väljer. Både Possler och Emil Johansson kunde välja bland många klubbar.
Håller med om att det känns bra, men förhoppningsvis så blir dom inte för bra så dom stannar länge, på sikt kan det också va bra med klasspelare som vänder hem förhoppningsvis innan dom är så gamla att dom går med rullator.mb81 skrev:Jag tycker det känns bra att vi blivit en klubb som unga lovande svenskar väljer. Både Possler och Emil Johansson kunde välja bland många klubbar.