Jim Morrison skrev:Bra värvning. Vi får honom säkert billigt på grund av hans marknadsvärde just nu samt att han trivdes här sist. Det ska bli intressant att se hur bra han kan bli med ett vettigt försvar framför sig. Sist slutade det med att vi gick upp.
Du hade väl velat fylla halva laguppställningen med J20 spelare och sen tagit in ''spets'' i form av Guter, Cehlin, Karlkvist, och Reideborn i kassen då förstås.
Du är ju fan inte klok gosse.
Du hade väl velat fylla halva laguppställningen med J20 spelare och sen tagit in ''spets'' i form av Guter, Cehlin, Karlkvist, och Reideborn i kassen då förstås.
Någon härmar dig på facebook alternativt att du skriver exakt samma sak här som där. Blev bara lite förvånad när jag såg exakt samma kommentar på två ställen.
Det jag quatade stod på facebook alltså.
Vad spännande.. Jag är dock oskyldig, facebook är ju inte jättehett.
Han härmade kakanello också. Bara copy pastade. Samma kille som skrev det där mailet. Vad man än tycker, tycker jag man kan ha högt i tak osv men rätt fult att ta vad nån har sagt i ett forum och helt kopiera det när man kommenterar i ett annat forum.
Jag håller inte med dig i det du skrev men kontexten var rätt iaf.
" I det läget som vi befinner oss i på målvaktssidan har vi sökt en mer etablerad SHL-målvakt som komplement till Mikael Tellqvist och därför väljer vi att inte förlänga med Linus Söderström."
De ratade alltså Söderström och valde Reideborn istället. Vågat.
#87 skrev:" I det läget som vi befinner oss i på målvaktssidan har vi sökt en mer etablerad SHL-målvakt som komplement till Mikael Tellqvist och därför väljer vi att inte förlänga med Linus Söderström."
Varför satsa på talangfulla spelare när det finns dåliga spelare på marknaden?
B.I.B.A skrev:Possler och Reideborn klara enligt mail nu.
Har inga ord till hur jag ska gå till angrepp på vilken usel sportchef vi har.
Nä, det är väl bra det.
Du kan ju vänta ett år så får du se hur det har gått.
Kanske du är glad då att du inte hittade de där orden.
Har vart skeptisk till Jocke sedan dag ett. Men det börjar bli väldigt mycket grädde på moset.
Spelar ingen roll. Så länge han är vår sportchef är han världens bästa sportchef.
Var kanske den mentaliteten som gjorde att vi åkte ur.
Det var snarare den mentaliteten som tog oss upp igen. Att alla Djurgårdare höll ihop. Djurgårdshjälpen m.m...
Just nu ser jag bara massa krav från alla fans, trots att vi inte på något sätt fått bättre förutsättningar att fungera som hockeylag verkande i Stockholm än det året vi åkte ur. Jag fattar inte hur alla kan snacka om guld inom två-tre år utan att ha någon som helst tanke till hur in i helvete svårt vi har att hålla jämn konkurrens med all bonnklubbar. Jag är helt jävla säker på att Jocke gör så gott det går och vi fans måste sluta upp och stötta och älska vårt lag och de som spelar för oss, även när det är tufft. Det är den enda konkurrensfördel vi har numera.
Tror ni verkligen att allt som händer nu beror på Sportcheferna???
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
#87 skrev:" I det läget som vi befinner oss i på målvaktssidan har vi sökt en mer etablerad SHL-målvakt som komplement till Mikael Tellqvist och därför väljer vi att inte förlänga med Linus Söderström."
det är alltså vi som inte vill förlänga med Söderström? Snacka om att missköta och bränna broarna till sina egna unga talanger.
Är det bara att vänta på att M.N. presenteras som ny forward snart också?
Senast redigerad av Henke_F den 2016-04-07 16:33:54, redigerad totalt 1 gånger.
minalman skrev:
Det var snarare den mentaliteten som tog oss upp igen. Att alla Djurgårdare höll ihop. Djurgårdshjälpen m.m...
Just nu ser jag bara massa krav från alla fans, trots att vi inte på något sätt fått bättre förutsättningar att fungera som hockeylag verkande i Stockholm än det året vi åkte ur. Jag fattar inte hur alla kan snacka om guld inom två-tre år utan att ha någon som helst tanke till hur in i helvete svårt vi har att hålla jämn konkurrens med all bonnklubbar. Jag är helt jävla säker på att Jocke gör så gott det går och vi fans måste sluta upp och stötta och älska vårt lag och de som spelar för även när det är tufft. Det är den enda konkurrensfördel vi har numera.
Tror ni verkligen att allt som händer nu beror på Sportcheferna???
Tanken att Hardy Nilsson är världens bästa tränare och Marcus Nilson världens bästa kapten tror jag spelade stor del i att vi åkte ur. Hardy borde rykt långt tidigare så kanske vi hade klarat oss.
Jag tror att en bra sportchef hade satsat på sina egna talanger alternativt hittat en fullgod ersättare. Även om Adam skulle blomma ur så är det helt galet att chansa på en spelare som honom idag.
Jag tror fanimig vi har fler som tror de är bra sportchefsämnen än vad vi har folk som står upp och sjunger i klacken nuförtiden.
Edit: Ta det inte personligt BIBA
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Och DÄR var han definitivt klar då, jag förstår verkligen inte, finns det inga mer intressanta målvakter än Reideborn på marknaden, eller ska han hit för att han är Stockholmare och känner till föreningen, ibland börjar man ju fan undra vad det är frågan om..
Han sket i oss när det blåste snålt och han skiter i MoDo av samma anledning. Personligen anser jag det vara ett hån att ge honom hockeyvärldens finaste tröja igen. Till råga på eländet så kvalificerar han sig knappt som medioker. Det är tydligt att Djurgårdens ledning vet saker om Reideborn som hitintills ingen annan sett och det är ju jävlit bra. Då så. Då var det klart. Jag innerligt hoppas att jag har fel angående denna värvning och att någon här på forumet kommer håna mig nästa vår. Jag verkligen hoppas, men är tveksam.
Älskar dock alltid Djurgården och kommer så alltid göra även fast det är svårt en dag som denna.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16