Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DRC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

mb81 skrev:
DRC skrev:
Benjamin L. Willard skrev:
Ligabidraget ligger på 28 miljoner nästa säsongen så det blir inte mindre bara för att det är fler lag.
Är du säker? Länk? Jag har hört annat men hittar inte källa.
Men om vi får sänkt ligabidrag så får alla lag det. Såklart kommer det drabba oss att vi inte kommer kunna ha samma budget. Men det kommer drabba alla våra konkurrenter lika mycket.
Så är det. Dock klen tröst precis när man ska ersätta Thoresen.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

DRC skrev:
Ligabidraget ligger på 28 miljoner nästa säsongen så det blir inte mindre bara för att det är fler lag.
Nämndes senast under kvalet mellan Modo Leksand om hur mycket det var som stod på spel i form av ligabidrag. Sen har jag även svårt att se shlklubbarna acceptera ett mindre ligabidrag bara för att ge plats åt två andra lag.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

DRC skrev:
Nämndes senast under kvalet mellan Modo Leksand om hur mycket det var som stod på spel i form av ligabidrag. Sen har jag även svårt att se shlklubbarna acceptera ett mindre ligabidrag bara för att ge plats åt två andra lag.
Ja det kan ju vara så att de 54 extra matcherna ger tillräckligt med nya intäkter för C-more att de kan öka totala bidraget med 2x28 miljoner per säsong.

Å andra sidan var det just oviljan att dela med sig av ligabidraget som varit det enskilt största anledningen till att de 12 inte ville ha fler SHL-klubbar.
Benjamin L. Willard

http://bloggar.expressen.se/sjoberg/201 ... r-for-dif/

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Jag är mycket besviken. Inte på fem år har jag varit så otaggad på att förlänga säsongskortet.
Avskaffa tre mot tre.
Benjamin L. Willard

Är en sådan fruktansvärt dålig och vårdslös värvning! Mitt förtroende till Jocke sjönk som en sten nu.
Användarvisningsbild
Malto

Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Malto »

Äh, vänta med att måla fan på väggen tills det är bekräftat och han släppt in en massa skitmål.

Jag hoppas tills vidare om det är rätt att en på pappret usel värvning blir bra till sist.
Senast redigerad av Malto den 2016-04-07 13:06:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Ofattbart dålig värvning. Hoppas hoppas hoppas dom har fel uppgifter.
Benjamin L. Willard

Malto skrev:Äh, vänta med att måla fan på väggen tills det är bekräftat och han släppt in en massa skitmål.
Vi tar in en målvakt som varit urkass i Modo, och även en stor anledning till att Modo åkte ut! Enda anledningen att han får spela hos oss är för att han spelat hos oss förut vilket är riktigt jäklar dåligt agerat av Jocke om detta nu stämmer.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Antagligen en av de mest svårförklarliga värvningar vi gjort - vi tar alltså in en av SHL:s sämsta målvakter från fjolårets säsong, som dessutom är illa sedd på av delar av publiken, medan vi har Robin Jensen på väg upp. Tänker vi klippa banden med Jensen, eller tänker vi på allvar låta Reideborn vara den som ska skola in honom om ett år när Tellqvist har lagt skridskorna på hyllan?
Örnen

Inlägg av Örnen »

elklingo skrev:Ofattbart dålig värvning. Hoppas hoppas hoppas dom har fel uppgifter.
Expressen skrev i februari att vi ville ha honom.

Aftonbladet skrev häromveckan att vi slutförhandlar.

Expressen skriver nu att det är klart.

Ingen idé att leva i förnekelse.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Vad ser man i Reideborn egentligen? Och hur fan kan man inte ta vara på Söderström?
clowns to the left of me, jokers to the right
mb81

Inlägg av mb81 »

Malto skrev:Äh, vänta med att måla fan på väggen tills det är bekräftat och han släppt in en massa skitmål.
Vi tar in en målvakt som varit urkass i Modo, och även en stor anledning till att Modo åkte ut! Enda anledningen att han får spela hos oss är för att han spelat hos oss förut vilket är riktigt jäklar dåligt agerat av Jocke om detta nu stämmer.
Han var jävligt bra under säsongen när vi gick upp. Sen har han spelat i ett lag som har haft ett fullständigt uselt försvarsspel i två säsonger. Tex förra säsongen hade han bättre stats än Linus Ullmark(Modos andra målvakt den säsongen)som fick spela i landslaget.

Han är 24 och har potential att utvecklas och redan en hel del erfarenhet från SHL som många av dina förslag inte har.

Jag är inte lyrisk men som andra målvakt är det helt klart ett vettigt val och jag har svårt att hitta någon som är uppenbart ett bättre val.
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

Hela modo var urkass
mb81

Inlägg av mb81 »

reservjesus skrev:Vad ser man i Reideborn egentligen? Och hur fan kan man inte ta vara på Söderström?
Jag tippar verkligen på att Söderström är klar för en annan klubb. Fanns ingen plats för honom när vi hade förlängt med Mantas och han ville inte vara trea ännu en säsong.
Det är inte alltid enkelt som sportchef.
Låst