Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Varför nämner sportbladet så ofta att Norman är klar. Har de inte gått ut med att han ska till Ryssland efter han blev "klar" för oss?
Tror inte ett dugg på att Norman spelar hos oss nästa säsong.
Tror inte ett dugg på att Norman spelar hos oss nästa säsong.
Nu kommer det ju knappast bli så. Men skulle inte Norman, Sallinen OCH Matt räcka på långa vägar?ALLTID DIF skrev:Ska presentera nya spelare
Joakim Eriksson och Djurgården har ett jobb framför sig med att ersätta spelarna som försvinner. Fyra spelare ska enligt uppgifter presenteras inom den närmsta tiden. Det rör Växjös Patrik Lundh, Skellefteås John Norman och Modos Gustav Poster.
Det räcker INTE på långa vägar
även om Salinen + Matt stannar oxå
inte om vi dessutom ska gå frammåt !
Då lär du bli besviken

Jag har fått små indikationer på att Fredrik Claesson, som åter är uppkallad till Ottawa för att avsluta säsongen där, inte kommer att lämna organisationen utan kommer att erbjudas "a new one-way contract at some point during the off-season."
Nehe, tokfel... han säger att det ska bli kul o lira på små rinkar osv... så /bye där också!captcash skrev:Känns så, han är fortfarande himla ung så tror inte de har något emot att han softar hemma, med mammas köttbullar, en säsong till.Glory1 skrev:Hoppas vi får låna honom... Parodi vilka spelare vi tappar
Denna j-a silly är den värsta någonsin och jag skiter i hur många som tjatar om att det bara är april och sitta still i Titanic, detta är inte normalt vad som händer.
Snart har vi tappat halva laget och i stort sett alla bra lirare. Bäst för Jocke att han har en backup-klubb i bakfickan som vi kan stoppa in i omklädningsrummet, det verkar ju behövas snart!

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Jo det är riktigt mörkt nu. Känslan är att vi står med Mathias Tjärnqvist som sen augustivärvning. "Han gjorde mycket mål när han var här sist." Nej då, så illa blir det inte.
12 spelare ut, kanske 2 till lämnar. Alla seriösa rykten når ju inte upp till hälften i antal av de som lämnat. Måste vara mycket på gång under radarn.
12 spelare ut, kanske 2 till lämnar. Alla seriösa rykten når ju inte upp till hälften i antal av de som lämnat. Måste vara mycket på gång under radarn.
snart kommer FREDRIC WEIGEL in som ersättare för thore....captcash skrev:Nehe, tokfel... han säger att det ska bli kul o lira på små rinkar osv... så /bye där också!captcash skrev:Känns så, han är fortfarande himla ung så tror inte de har något emot att han softar hemma, med mammas köttbullar, en säsong till.Glory1 skrev:Hoppas vi får låna honom... Parodi vilka spelare vi tappar
Denna j-a silly är den värsta någonsin och jag skiter i hur många som tjatar om att det bara är april och sitta still i Titanic, detta är inte normalt vad som händer.
Snart har vi tappat halva laget och i stort sett alla bra lirare. Bäst för Jocke att han har en backup-klubb i bakfickan som vi kan stoppa in i omklädningsrummet, det verkar ju behövas snart!
-
Hindrar ju inte en eventuell förlängning...johan_80 skrev:press har kontraktjarnkamin136 skrev:Det är helt sanslöst det här... vilka är spelarna Jocke säger att dom är långt gångna i förhandlingar med? Robin Press??
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
Jakobs I like. Bra kille. Skulle nog inte göra bort sig hos oss.
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nån som vet nåt om Matt Anderson blir kvar? Han har ju ändå haft sin bästa säsong poängmässigt i karriären.
Bra kille möjligtvis, men håller knappt SHL-klass och utvecklingskurvan pekar inte direkt uppåt!Magnutz skrev:Jakobs I like. Bra kille. Skulle nog inte göra bort sig hos oss.
Skulle Englund försvinna betyder det att vi måste plocka in back 1, 2 och 3 till nästa säsongs trupp.
De enda backar vi har kvar nu då skulle alltså vara Falk, Press och AOM...
Jocke måste alltså i princip signa upp tre toppbackar där en skall vara bra i PP, en skall vara den defensiva generalen ( trodde att Englund skulle bli kvar och ta den rollen ) samt att vi måste få in en vettig tvåvägsback för backpar 2.
Nej tack till Jakobs, det sista vi behöver är mer halvhyggliga forwards.
De enda backar vi har kvar nu då skulle alltså vara Falk, Press och AOM...
Jocke måste alltså i princip signa upp tre toppbackar där en skall vara bra i PP, en skall vara den defensiva generalen ( trodde att Englund skulle bli kvar och ta den rollen ) samt att vi måste få in en vettig tvåvägsback för backpar 2.
Nej tack till Jakobs, det sista vi behöver är mer halvhyggliga forwards.
Hank, Ahlén och Falk är inte stommen. En stomme är spelare man bygger ett lag kring.
Jonas Ahnelöv vore ju väldigt trevligt känns det som.
Vore väl inte heller helt förvånande om Oscar Eklund kom hem från Finland.
Känns ändå som att Jakobs passar in i det spel vi vill spela. Men visst, han är ju ingen man stoppar in i en tilltänkt leading line.
Vore väl inte heller helt förvånande om Oscar Eklund kom hem från Finland.
Känns ändå som att Jakobs passar in i det spel vi vill spela. Men visst, han är ju ingen man stoppar in i en tilltänkt leading line.
Så.Knubbe skrev:Hej!
Tråkigt att se att så många lämnar Djurgår´n inför nästa säsong, men det ser i för sig mkt bra ut ifall det kan sno åt sig Norman från Skellfteå. När det gäller Gustav Possler så hoppas jag att Jocke Eriksson tänker till både en och två ggr. Jag bor i Övik sedan 10 år tillbaks och har sett han på nära håll många ggr. Grabben är teknisk och har bra skridskoåkning och ett ok skott(som han inte använder så ofta). Han största problem är att han inte vet när han ska släppa pucken och har skapat åtskilliga vändningar för Modos motståndare inte minst denna säsong. Kolla upp hans +/- Jocke och du signar honom, se till att sätta ihop honom med några som tar ansvar hemåt.
Med vänlig hälsning Knubbe
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.