Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Fnatte79
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Fnatte79 »

Lindström klar för Mora...
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 37,00.html

Får se vad Holma gör då, oss eller Frölunda.
DIF 4 Ever
Användarvisningsbild
JoeG
Säsongskort: Ja

Inlägg av JoeG »

känns inte bra att vi inte fått in några nyförvärv ännu. Bara att be till gud att vi får ngn av de herrar som det spekulerats i...
rikkard

Inlägg av rikkard »

Skönt att han hamnade i Mora och inte hos oss. han är ingen klasspelare, utan har hamnat i en omgivning som serverat honom drömlägen. Vi behöver en spelare av toppklass, inga mediokra elitseriespelare.

Hade Lindström gått till oss hade det kännts bra ironiskt. LHC tar våra bästa spelare och vi får deras sämsta i retur.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

En spelare som gjort 38 mål på 194 elitseriematcher, varav 26 på 104 matcher dom sista 2 säsongerna, värvas till Mora som målskytt enligt aftonbladet. Har han en dold talang?
Användarvisningsbild
jeppe melon

Inlägg av jeppe melon »

Johan Lindström är en grovjobbare av hög rang har jag hört, men med övlestad, eklund, ask, engqvist och kanske danielsson bevöver vi inte en sådan spelare enligt mig
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Nisse Ekman är ju i sthlm nu, tror ni han kan vara och snacka kontrakt med DIf ? :)
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Mans91 skrev:Nisse Ekman är ju i sthlm nu, tror ni han kan vara och snacka kontrakt med DIf ? :)
Dom pratar nog om det, men tyvärr verkar det som att Ekman har fått många NHL-Bud och dom nappar han på.

Asså tänk till nästa säsong? Tjärna,Holmqvist,Ekman,Hagos? Dem skulle kunna bära oss riktigt långt!
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Mans91 skrev:Nisse Ekman är ju i sthlm nu, tror ni han kan vara och snacka kontrakt med DIf ? :)
vart har du hört/sett de, antingen e ham på "semester" eller så är det lovande ^^
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

stolpskott skrev:Asså tänk till nästa säsong? Tjärna,Holmqvist,Ekman,Hagos? Dem skulle kunna bära oss riktigt långt!
Jepp, så långt som till en återvändo till Elitserien igen :shock:

Närå, så illa ska det väl ändå inte gå kommande säsong.

Motivation slår alltid klass!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Jag tror inte ens det finns utrymme att ge en eventuell 3:e och 4:e ny spelare en lön överhuvudtaget.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Äppelmos skrev:
vart har du hört/sett de, antingen e ham på "semester" eller så är det lovande ^^

Han var ju och testade den där plastisen på en Ö utanför sthlm, jag kommer inte ihåg vad ön heter men :P
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Malmö har ju fan ett bättre lag en Djurgårn i år. Det är ganska oroväckande, att spelare förmodligen hellre går till Malmö i Allsvenskan än till Djurgårn i Elitserien. Jag har gett upp samtliga spelare och då syftar jag på Ekman,Tjärnqvist och Holmqvist. Jag tror heller inte att Hagos kommer spela i DIF den här säsongen, men är det nån så tror jag att det kan bli han. Vad talar för att Holmqvist nobbar Frölunda som kommer med feta sedelbuntar+hans brorsa i laget. Möjligtvis mer speltid i Djurgårn och hans hemstad. Men där tror jag pengarna väger tyngst. Både Ekman och Tjärnqvist kommer spela i NHL tror jag. Det är bara att inse att Sveriges bästa ishockeylag inte har någon dragningskraft längre.

Ett jävligt negativt inlägg men det här är tyvärr vad jag tror sanningen.
100% DJURGÅRDSJ***L
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

jag tror vi kan få Daniel Tjärnqvist. Han vill visserligen till varje pris lira i NHL, men jag har svårt att se vem som skulle vilja ha honom med hans skador. Frågan är om han skulle kunna göra någon nytta för oss, med tanke på skadorna han dras med.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Jockmaniac skrev:Malmö har ju fan ett bättre lag en Djurgårn i år. Det är ganska oroväckande, att spelare förmodligen hellre går till Malmö i Allsvenskan än till Djurgårn i Elitserien. Jag har gett upp samtliga spelare och då syftar jag på Ekman,Tjärnqvist och Holmqvist. Jag tror heller inte att Hagos kommer spela i DIF den här säsongen, men är det nån så tror jag att det kan bli han. Vad talar för att Holmqvist nobbar Frölunda som kommer med feta sedelbuntar+hans brorsa i laget. Möjligtvis mer speltid i Djurgårn och hans hemstad. Men där tror jag pengarna väger tyngst. Både Ekman och Tjärnqvist kommer spela i NHL tror jag. Det är bara att inse att Sveriges bästa ishockeylag inte har någon dragningskraft längre.

Ett jävligt negativt inlägg men det här är tyvärr vad jag tror sanningen.
Tror dessvärre att du har helt korrekt! Allt annat än kvalserien är en framgång!!!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

jensa öhling skrev:jag tror vi kan få Daniel Tjärnqvist. Han vill visserligen till varje pris lira i NHL, men jag har svårt att se vem som skulle vilja ha honom med hans skador. Frågan är om han skulle kunna göra någon nytta för oss, med tanke på skadorna han dras med.
1. "...men jag har svårt att se vem som skulle vilja ha honom med hans skador."
2. "Frågan är om han skulle kunna göra någon nytta för oss, med tanke på skadorna han dras med."

Är det detta som kallas för tautologi?

Hmmm... Elitserien, NHL eller ett välbetalt lir i Tyskland/Schweiz. Låt mig fundera i ungeför fyra sekunder!
Skriv svar