Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Glory1 skrev:Marcus Davidsson MVP också
Är faktiskt sugen på att vi ska ge honom plats i truppen nästa år. Det man hann se på några minuter i SHL lovar mer med lite mer muskler på honom. Mest lovande junioren på offensiva sidan enligt mig.
Glöm inte bort Stefan Gustafsson som varit huvudtränare och andre tränare i DIF:s J18 och J20 i många år och är en viktig kugge som har haft extremt bra hand om grabbarna och fått dem att pusha sig till att bli bättre! han försvann inför denna säsong till SSK J18 som huvudtränare och skulle säga att det tappet är jobbigare än Zabel och Klüft!Praetori skrev:Starkt. Fy fan vad bra.
Folk som gnäller på Zabel och Säcken glömmer att de var de som lade grunden både till detta och A-lagets steg upp även om Klüft och Zackrisson gjort det suveränt därefter.
Fast varken Säcken eller Zabel har väl inte haft majoriteten av dessa spelare?Praetori skrev:Starkt. Fy fan vad bra.
Folk som gnäller på Zabel och Säcken glömmer att de var de som lade grunden både till detta och A-lagets steg upp även om Klüft och Zackrisson gjort det suveränt därefter.
Räknar man bort Englund, Ollas och Vejdemo som anslöt först i semin så är det väl kanske 2-3 spelare som spelat över fem matcher med J20 under Säcken. Det är väl främst Gustafsson och Schillgard som lagt grunden i J18 och Kluft som fått ihop gruppen i J20.
Men visst kan man väl få det till att detta är Säckens förtjänst också om man så vill.
Imponerande att DIF tagit två raka nu när det är ett sådant liv jämt om att alla talanger lämnar Stockholm. Konstigt att dessa sjuka stockholmstalanger lyser med sin frånvaro i SHL. Det är väl bara Stenlund i HV speltid. Mastomäki i Luleå blev väl ratad av DIF om jag minns rätt. Gick sen till VIK för att plockas upp av Luleå.
Född till sportchef.
Påminner också om att det är Tjockes direkta order att göra mer mål. Och hålla i pucken.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Känns så fruktansvärt underbart att få bevittna detta på plats, vilka spelare vi har som kommer att lyfta Djurgården vidare till nästa steg i klubbens arbete.
Sen måste jag som Nyköpingsbo och styrelse medlem i NHU tacka alla tillresta för den underbara inramningen som gavs för ungdomshockeyn, vi är en liten förening som har funnits i mindre än 2 år, och jobbar enbart med ungdomshockey, finns inget A lag i föreningen, därför är det en stor ära som förening att vi får möjligheten att annordna detta, där ungdomshockeyn står i centrum, där vi får se framtida NHL spelare göra sitt stora framträdande.
Åter igen ett stort tack till alla tillresta.
Hoppas att vi kan få detta nästa år, börjar bli en grym tradition med Djurgårdsvinster i lilla Nyköping

Sen måste jag som Nyköpingsbo och styrelse medlem i NHU tacka alla tillresta för den underbara inramningen som gavs för ungdomshockeyn, vi är en liten förening som har funnits i mindre än 2 år, och jobbar enbart med ungdomshockey, finns inget A lag i föreningen, därför är det en stor ära som förening att vi får möjligheten att annordna detta, där ungdomshockeyn står i centrum, där vi får se framtida NHL spelare göra sitt stora framträdande.
Åter igen ett stort tack till alla tillresta.
Hoppas att vi kan få detta nästa år, börjar bli en grym tradition med Djurgårdsvinster i lilla Nyköping

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Väldigt bra jobbat J20. Grattis!
Viktigast för mig är att vi får fram 1-2 riktigt vassa killar per årskull som klarar av att slå sig in i A-laget.
Viktigare än en mängd duktiga killar där majoriteten hamnar i division ett.
Och med Vejdemo, Englund och Ollas är detta bara att bocka och buga åt. Både ett bra lag men framförallt ett par russin i kakan också.
Viktigast för mig är att vi får fram 1-2 riktigt vassa killar per årskull som klarar av att slå sig in i A-laget.
Viktigare än en mängd duktiga killar där majoriteten hamnar i division ett.
Och med Vejdemo, Englund och Ollas är detta bara att bocka och buga åt. Både ett bra lag men framförallt ett par russin i kakan också.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Verkar som Klüft är på väg att lämna, låter som det på Jidhe i viastas hockeypod.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Varit bekräftat via hemsidan i ett par månader att han lämnar efter säsongen.Steef skrev:Verkar som Klüft är på väg att lämna, låter som det på Jidhe i viastas hockeypod.
Född till sportchef.
Bra intag till HG tycker jag.
Olof Lindbom, Axel Andersson och Christoffer Jona är landslagsspelare.
Adam Falk är son till Nichlas Falk.
Många av de spelare som kommer från DIFs U16 har spelat med J18 i år.
De 01or vi rekryterat är bland de bästa i sverige. Förhoppningsvis väljer dessa DIF som HG nästa år också.
De 01or vi rekryterat är bland de bästa i sverige. Förhoppningsvis väljer dessa DIF som HG nästa år också.
Född till sportchef.
De som sett Axel Andersson säger att han är offensivt skicklig, lite Erik Karlsson-ish.android skrev:Bra intag till HG tycker jag.
- Jim Morrison
Helt sjukt att vi lyckats locka hit Grewe, Björnfot och Bjerselius. Tre supertalanger födda 01(!!) som redan denna säsong spelat och producerat i J18 samt nosat på J20-nivå. Jocke och Tjomme har gjort ett bra jobb här.
Nu vill jag ha Alexander Holtz till nästa säsong också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tyvärr betyder ju inte det att dom spelarna väljer DIFs HG senare. Vet att det var lite snack om att i alla fall Grewe skulle gå HG redan i år. Vet inte hur det blev med det.Jim Morrison skrev:Helt sjukt att vi lyckats locka hit Grewe, Björnfot och Bjerselius. Tre supertalanger födda 01(!!) som redan denna säsong spelat och producerat i J18 samt nosat på J20-nivå. Jocke och Tjomme har gjort ett bra jobb här.
Född till sportchef.