Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
B.I.B.A

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Skickades till Jenny Jocke KG och Tjomme idag:

"Sören själv drog säkert 500 pers extra per match likaså Tore."
Var ju inte jag som överdrev.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Finns ju dock en del poänger i det. DIF har trots allt gått ut väldigt hårt med att vi åter ska bli en maktfaktor som utvecklar svensk hockey.
Det gör vi ju genom att våra spelare sprids inte bara i Sverige, utan i hela världen.
Vi utvecklar hockeyn för hela världen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Nog för att man kan vara smått orolig och diskutera lite här inne. Men att skicka ett sådant mail känns väldigt överdrivet.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

ciirree skrev:Nog för att man kan vara smått orolig och diskutera lite här inne. Men att skicka ett sådant mail känns väldigt överdrivet.
Årets facepalm kom tidigt i år. Började skriva om det är mailet, men jag orkar knappt kommentera det.

Edit: Utvecklar i stället för att säga att nån är en tomte, känns mer konstruktivt.

Det är jävligt illa att tycka att en 23-årig nyvärvad snubbe från HA inte duger. Inte duger till vadå? Enda centern vi hittills tappat är Tobias Hage. Det bytet tar jag alla dagar i veckan. Så han duger visst. De där snubbarna (antar att det är ett snubbgäng) får skämmas. Så borde inte ett lovande nyförvärv ses på, även om nu kommunikationen skedde i första skedet internt. Han blir nästa Markus Ljungh säger jag och bör behandlas därefter.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Mattebo skrev:
ciirree skrev:Nog för att man kan vara smått orolig och diskutera lite här inne. Men att skicka ett sådant mail känns väldigt överdrivet.
Årets facepalm kom tidigt i år. Började skriva om det är mailet, men jag orkar knappt kommentera det.

Edit: Utvecklar i stället för att säga att nån är en tomte, känns mer konstruktivt.

Det är jävligt illa att tycka att en 23-årig nyvärvad snubbe från HA inte duger. Inte duger till vadå? Enda centern vi hittills tappat är Tobias Hage. Det bytet tar jag alla dagar i veckan. Så han duger visst. De där snubbarna (antar att det är ett snubbgäng) får skämmas. Så borde inte ett lovande nyförvärv ses på, även om nu kommunikationen skedde i första skedet internt. Han blir nästa Markus Ljungh säger jag och bör behandlas därefter.
Jag är glad över att vi värvar en ung kille med potential istället för en 34-åring som haft sina bästa år bakom sig.
Jag har bara hört bra saker om Linus Johansson.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

ciirree skrev:Jag är glad över att vi värvar en ung kille med potential istället för en 34-åring som haft sina bästa år bakom sig.
Jag har bara hört bra saker om Linus Johansson.
Exakt. Tack! Jag går och lugnar ned mig lite. :)
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Trist med Alvarez. Inte oersättlig men bra kille som presterade som bäst i de viktiga matcherna. Till skillnad från många andra.

Sallinen tror jag vi kan räkna bort om det inte var Säcken som Sallinen inte kom överens med.
RobTheOne

Inlägg av RobTheOne »

Det är bra att satsa på unga spelare med potential :D
Alltid Oavsett Djurgårdens IF

Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

mb81 skrev:Klart vi på pappret inte kan ha lika bra lag kommande säsong som denna om vi inte höjer budgeten med massa miljoner. Även fast vi gör plusresultat i år igen och har ett bra eget kapital tycker inte jag det är vägen att gå.

Thoresen spelade långt under marknadsvärde, Högström spelade med allsvensk lön, Alvarez var värvad från allsvenskan,Hultströms 180 k/månaden får väl ses som ett fynd för vad han presterade.

Så även om vi ökar spelarbudgeten med 1-2 mille vilket vi nog kan göra kommer vi inte kunna ha ett lika namnkunnigt lag.

Det där mailet är ju fan helt sanslöst. Ok om det kommit i augusti när truppen är satt. Att gnälla att vi värvat en av allsvenskans bästa spelare. Fast å andra sidan var det väl nån i den där gruppen som tyckte vi skulle värva Hampus Lindholm. Fattar inte ens att jag är med där. Så mycket skit som skrivs.
Agree!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Vågar man hoppas på Tellqvist/Nilstorp som målvaktspar? Peppe Lundh är bra polare med Torpet tydligen
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

DIFtomppa skrev:Vågar man hoppas på Tellqvist/Nilstorp som målvaktspar? Peppe Lundh är bra polare med Torpet tydligen
Blir nog ett väldigt dyrt målvaktspar
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Benjamin L. Willard skrev:
DIFtomppa skrev:Vågar man hoppas på Tellqvist/Nilstorp som målvaktspar? Peppe Lundh är bra polare med Torpet tydligen
Blir nog ett väldigt dyrt målvaktspar
Och väldigt gammalt och ojämnt!
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Äh, lika bra ni vänjer er vid tanken att det blir Tellan + Adam.. mycket pekar ju på det och skulle det inte bli så, så kommer ju ni bara bli extra glada! Win-win ju! ;)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
gaspo

Inlägg av gaspo »

Blir det Adam som målvakt så tappar jag allt hopp o DIF hockey. Killen varit sämst i SHL. Inte utvecklats ett enda dugg sen han va hos oss. Vi har en junis som e grym satsa på han!!!
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Den som droppade torpet som förslag måste ju vara full alternativt hög. Blir reideborn eller någon ung förmåga.
Låst