ReikMax skrev:Har aldrig haft speciellt höga tankar om Lintner, men det här tar fan priset... Må pesten ta dig Richard.
Förstår inte varför du är så jävla upprörd ?? Trodde du någonsin att Rickard hade något slags DIF hjärta ?! Seriöst......det inser du väl att han inte har.
Han har inte varit i klubbar mer än ett år (men några undantag) de senaste 10 åren. Han kommer förmodligen bara bli ett (kanske två) år i fbk också.
Förresten ville du ha han till DIF igen eller ? Det ville inte jag ialla fall. Visst är han en offensivt frejdig back men känns som han gör mer skada än nytta med sina galna upptåg. Bättre vi försöker få någon som behärskar spelet i båda riktiningarna istället.
ReikMax skrev:Har aldrig haft speciellt höga tankar om Lintner, men det här tar fan priset... Må pesten ta dig Richard.
Förstår inte varför du är så jävla upprörd ?? Trodde du någonsin att Rickard hade något slags DIF hjärta ?! Seriöst......det inser du väl att han inte har.
FBK kommer ha stora problem mot DIF iår, deras Backlinje är bra offensivt, men inte jätte bra Defensivt, dom kommer ha problem med DIF som kommer sätta deras backar med press. Men nog om det nu?
Jag har nämnt detta problem förr, hade vi inte haft sådana etablerad spelare redan som Falk och Thomas Johannson under kontrakt redan, så skulle vi kunna ersätta dom med några nästintill perfekta stomm-spelare! Då pratar jag om Hagos, Holmqvist som båda 2 skulle kunna fylla tomrummet efter Falk och sedan Tjärnqvist som skulle ta över "Pappa-rollen" efter Thomas Johannson.
Jag har nämnt detta problem förr, hade vi inte haft sådana etablerad spelare redan som Falk och Thomas Johannson under kontrakt redan, så skulle vi kunna ersätta dom med några nästintill perfekta stomm-spelare! Då pratar jag om Hagos, Holmqvist som båda 2 skulle kunna fylla tomrummet efter Falk och sedan Tjärnqvist som skulle ta över "Pappa-rollen" efter Thomas Johannson.
Håller med dig lite,men det är alltid skönt med gubbar med djurgårds-hjärtan. Men redan nästa år så går Ronnies, TJ:s och falkens kontrakt ut. Någon av dem lär ju lägga av. Kanske Ronnie och TJ lägger av och falken kanske stannar som back ett år..... vem vet
Ohh, läste igenom denna artikeln och blir duktigt förbannad när han säger
"Radarparet Hörnquist- Bremberg ser ensamma till att forwardsbesättningen inte landar på underkänt." Jag måste säga att Ölvestad är en av dom bästa lagkaptenerna i elitserien, att se han tända laget när det går tungt är något som gör att vi offta kan komma tillbaka och vinna? Aja ni kan ju läsa vidare men med risk för att bli irriterade:
Han verkar inte ha så stor koll alls, för det första när han skriver följande: "Stockholmshockeyn är klart på dekis och den vikande trenden av publikintäkter", vad är det för kvalificerat skitsnack förra säsongens snitt är ungefär det vi har legat på under en lång tid och räknar man bara snittet efter nyår så låg snittet säkert runt 7500 (inget jag har räknat på utan en uppskattning).
För det andra: Han fortsätter lite längre ner att skriva "Ölvestad vare sig är eller kommer bli lämplig för att leda en förstaline i ett elitserielag", men herregud det är inte tänkt så heller då precis som han skriver efter att hans styrkor är farten, fränheten och forecheckingen.
För det tredje: Sen när blev Ölvestad center?
Man börjar undra om han ens sett Djurgårn spela?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson