Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Man kan räkna ut iom artikeln på hemsidan att vi säkerligen inte kommer ersätta toppspelarna rakt av. Vi kan nog vara beredda på att ha Possler och Lundh som förstalinaspelare och exempelvis Varakas som en förstaback. Det var den bilden jag fick i huvudet iaf när man läser hur Jocke svarar på förändringarna i truppen.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Känns som det kan bli ett ganska profillöst och osexigt lag nästa säsong... behöver ju inte bli dåligt och nedflyttning pga det, men kommer kanske kännas lite könlöst... vi får se, just nu är jag mer orolig än confident. :?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Man kan räkna ut iom artikeln på hemsidan att vi säkerligen inte kommer ersätta toppspelarna rakt av. Vi kan nog vara beredda på att ha Possler och Lundh som förstalinaspelare och exempelvis Varakas som en förstaback. Det var den bilden jag fick i huvudet iaf när man läser hur Jocke svarar på förändringarna i truppen.
Det är väl rätt lätt att förstå att Thoresen och Hultström inte går att ersätta med spelare av samma klass. Det innebär ju inte att Peppe Lundh kommer spela i förstakedjan bara för att Jocke säger att flera spelare ska axla det tomrummet.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

"Vi använder våra egna kanaler när vi har något hundraprocentigt att förmedla."

Det här är det absolut tråkigaste som finns med sillyn. Samtidigt så respekterar jag enormt att våran klubb inte ger något till media att skriva om innan det är klart.

Väntar med spänning på vad som är klart och inte.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Örnen

Inlägg av Örnen »

Tappar man så många etablerade namn tycker jag det är rätt att försöka fylla på underifrån så mycket man kan. Om det nu är det vi håller på med.
ciirree

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
ciirree skrev:Man kan räkna ut iom artikeln på hemsidan att vi säkerligen inte kommer ersätta toppspelarna rakt av. Vi kan nog vara beredda på att ha Possler och Lundh som förstalinaspelare och exempelvis Varakas som en förstaback. Det var den bilden jag fick i huvudet iaf när man läser hur Jocke svarar på förändringarna i truppen.
Det är väl rätt lätt att förstå att Thoresen och Hultström inte går att ersätta med spelare av samma klass. Det innebär ju inte att Peppe Lundh kommer spela i förstakedjan bara för att Jocke säger att flera spelare ska axla det tomrummet.
Det är precis det som kommer hända, tror jag! Vi har inte ekonomin till att ersätta spelare med en Zackrisson.

Om det är någoning jag lärt mig på forumet så är det att Vi alltid har höga krav på vad vi ska värva. Hade Thoresen kostat det han egentligen ska kosta så hade vi aldrig haft råd.

Därför tror jag att vi kommer att få se Possler och Lundh som "spetsvärvningarna". Möjligtvis en center om Sallinen lämnar.

Edit: inte nödvändigtvis förstalinan. Jag menar, Thoresens kedja var uppsatt som tredje ibland. Jag menar mer att spetsen vi väntar på är Possler och Lundh.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Är det att hoppas på för mycket om man hyser förhoppningen att Vejdemo - Ljungh - Alvarez/Fällström/Brodin kan växa ut och blir en riktigt bra lina 2 till nästa säsong?

Skulle det fungera behöver ju "bara" plocka fram en hel förstalina och med all respekt för spelare som Lundh känns han inte direkt tillräckligt bra för den uppgiften. Är för övrigt tveksam till om Possler håller för den nivån heller.
mb81

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:
mb81 skrev:
Det är precis det som kommer hända, tror jag! Vi har inte ekonomin till att ersätta spelare med en Zackrisson.

Om det är någoning jag lärt mig på forumet så är det att Vi alltid har höga krav på vad vi ska värva. Hade Thoresen kostat det han egentligen ska kosta så hade vi aldrig haft råd.

Därför tror jag att vi kommer att få se Possler och Lundh som "spetsvärvningarna". Möjligtvis en center om Sallinen lämnar.
Är ju mest du som tjatar om Zackrisson hela tiden. Varför har du fått en sån hangup på honom just?
Vi bör ha 3-4 bra forwards förutom de som redan är "klara" på ingående. Sen kommer de inte hålla Thoresen eller Sörensens nivå direkt. Det kan man inte räkna med direkt.

Det viktiga är att vi hittar spelare som kan spela på det sätt vi vill spela och där känns Possler och Lundh rätt iaf.
ciirree

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
ciirree skrev:
mb81 skrev:

Är ju mest du som tjatar om Zackrisson hela tiden. Varför har du fått en sån hangup på honom just?
Vi bör ha 3-4 bra forwards förutom de som redan är "klara" på ingående. Sen kommer de inte hålla Thoresen eller Sörensens nivå direkt. Det kan man inte räkna med direkt.

Det viktiga är att vi hittar spelare som kan spela på det sätt vi vill spela och där känns Possler och Lundh rätt iaf.
Jag har använt honom som exempel två gånger. Inte så att jag tjatat om att få in honom.
Det var i samband med att vi pratade om lönen på Sallinen och Anderson.

Tror jag verkligen inte. Linus Johansson, Patrik Lundh och Gustav Possler ryktas in sen här vi 9 fw under kontrakt. (förutsatt att Sallinen stannar).
Senast redigerad av ciirree den 2016-04-04 16:40:19, redigerad totalt 2 gång.
Jackel

Inlägg av Jackel »

Om det är tänkt att Possler ska kliva in i förstalinan så bryter jag ihop. Herregud va illa.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
bbjs

Inlägg av bbjs »

"- Vi har kommit väldigt långt i vårt lagbygge vilket de närmsta veckorna kommer visa sig då vi kan presentera våra nyförvärv. Vi har ett fåtal pusselbitar kvar att lägga men har lagt en bra grund. Nu ska de sista russinen i kakan läggas"

In Jocke we trust...
Russin: Norman (1+1), Lundh, Varakas, Fälth, + en till....

..sen tror jag Alvarez förlänger, tar uppenbarligen tid på sig att trivas i en ny miljö
å vill säkert fortsätta utvecklas ihop med Ljungh före att riskera att tappa momentum.

Inga bittermandlar istället för russin bara...
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jackel skrev:Om det är tänkt att Possler ska kliva in i förstalinan så bryter jag ihop. Herregud va illa.

Inget är sagt. Men jag tror att Possler är tänkt till topp 6 iaf.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag kan verkligen inte förstå att Emil Lundberg ratas. Hur tänker Jocke? Han är bättre än Hank och Ahlén på allt bortsett det fysiska spelet. Emil har bättre fart, bättre teknik, bättre skott, bättre spelförmåga, avsevärt mycket högre potential och kostar förmodligen inte heller mer än varken Hank eller Ahlén. Det är för mig helt oförklarligt hur den ekvationen går ihop. Gillar Hank och Ahlén, men ingen av dom är bra nog för att spela i SHL, vilket att statistik tydligt pekar på. Fine att behålla en av dom, men nej, det känns inte bra detta. Känns som ett misstag som kan stå oss dyrt kommande säsong.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

bbjs skrev:"- Vi har kommit väldigt långt i vårt lagbygge vilket de närmsta veckorna kommer visa sig då vi kan presentera våra nyförvärv. Vi har ett fåtal pusselbitar kvar att lägga men har lagt en bra grund. Nu ska de sista russinen i kakan läggas"

In Jocke we trust...
Russin: Norman (1+1), Lundh, Varakas, Fälth, + en till....

..sen tror jag Alvarez förlänger, tar uppenbarligen tid på sig att trivas i en ny miljö
å vill säkert fortsätta utvecklas ihop med Ljungh före att riskera att tappa momentum.

Inga bittermandlar istället för russin bara...
Lundh spelar i en tredjelina just nu. Det kan väl inte anses vara ett russin i alla fall?
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Känns som Jocke och Co förlitar sig väldigt mycket på spelsystemet nästa säsong. Visst kan det funka men det är en chansning.

Ska i alla fall bli intressant att se vad som kommer in. Det enda som jag är orolig för är Reiderborn. Den värvningen är inte ens försvarbar och skulle förstöra mitt förtroende till Jocke.

Låst