Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Örnen

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

Örebroarn skrev:Har inte så bra koll på juniorerna men Löfquist gjorde bra med poäng i J20 och relativt ok i Oshawa Generals. Borde vi släppa honom? Är de som är på väg upp myvket bättre?
Rätt skral poängskörd i OHL för att vara i den åldern. Har förmodligen skett i samtycke med Lukas också.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:Kan ju vara så att Lethonen kräver mycket i lön också och då är det rätt val att släppa honom.
Jag tycker alltså det är helt rätt att släppa Lehtonen. Men att säga att han inte producera tyckte jag var fel.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

android skrev:Jag tycker att det är synd att släppa Lundberg men förstår varför man gör med tanke på tidigare förlängningar. Det är fullt i tredje och fjärdekedjan.
Med rätt förtroende kanske Lundberg kunde växa ut till en Alvarez-liknande spelare. Han går nog till KHK nu eller hem till Tälje.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Att släppa Lehtonen är helt rätt.

Han var grym första matcherna, sen gick han ner sig rejält. Vissa byten kämpar han lika mycket som Brodin, men bytet efter backcheckar han som Ovechkin. Tittar man på hans insats i klubben efter samtliga matcher är han 'okej'. Inte mer, inte mindre.

Att släppa Lundberg känns också rätt. Börjar bli fullt i 3:e/4:e. Visst, han blev bättre ju längre säsongen gick. Men det känns uppenbart att han fick vara kvar i klubben sålänge Sören var kvar, vilket är fram tills nu. Personligen hade jag gärna sett honom i en tredjekedja en säsong till, även fast jag har spytt galla över honom från dag 1.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
mb81

Inlägg av mb81 »

jsson skrev:Att släppa Lehtonen är helt rätt.

Han var grym första matcherna, sen gick han ner sig rejält. Vissa byten kämpar han lika mycket som Brodin, men bytet efter backcheckar han som Ovechkin. Tittar man på hans insats i klubben efter samtliga matcher är han 'okej'. Inte mer, inte mindre.

Att släppa Lundberg känns också rätt. Börjar bli fullt i 3:e/4:e. Visst, han blev bättre ju längre säsongen gick. Men det känns uppenbart att han fick vara kvar i klubben sålänge Sören var kvar, vilket är fram tills nu.
Ja eftersom vi förlängde med Hank och Ahlén blev det svårt att förlänga med Lundberg. Men svårt att se varför de ska få förlängt före Lundberg.
Användarvisningsbild
Klaudius21

Inlägg av Klaudius21 »

Möjligtvis nyttigt för Lundberg att gå till en klubb som Leksand, Rögle eller KHK, få chansen att spela i en högre kedja, få en större roll och komma tillbaka om några år när han utvecklat sitt spel i SHL. Tror han kan bli top 6-material i framtiden. Lehtonen förstår jag att man inte förlänger med, var ju mer en nödlösning när Fällström pajade under säsongen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tycker Jocke gör ett klokt val som väljer Ahlen och Hank före Lundberg.
Ingen större skillnad i kvalitet mellan dessa herrar.
Hank och Ahlen är både klart bättre kulturbärare än Lundberg, det avgör.

Skulle vi haft bättre ekonomi skulle ingen av dessa få plats i laget i mitt tycke.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker Jocke gör ett klokt val som väljer Ahlen och Hank före Lundberg.
Ingen större skillnad i kvalitet mellan dessa herrar.
Hank och Ahlen är både klart bättre kulturbärare än Lundberg, det avgör.

Skulle vi haft bättre ekonomi skulle ingen av dessa få plats i laget i mitt tycke.
Helt enig. Dessutom var det så jäkla väntat att DIF skulle förlänga med Hank; oavsett hans knackiga säsong.

Jag är i övrigt jätteglad att man inte fortsatte med Lehtonen.
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

Ser att både Fernholm och Fällström finns kvar i laguppställningen...
Har jag missat något gällande dessa herrar eller hur ser det ut med deras skador?
Fernholm har man ju fått intrycket av att karriären är över t.ex.?
DIF 4 Ever
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:Ja eftersom vi förlängde med Hank och Ahlén blev det svårt att förlänga med Lundberg. Men svårt att se varför de ska få förlängt före Lundberg.
Lundberg spelade upp sig på slutet men sett över hela säsongen så tillförde han inte tillräckligt för en ordinarie plats och då är det lika bra att inte förlänga. Särskilt nu när barndomskompisen i Sörensen försvinner från laget skulle det nog bli motivationsmässigt än svårare för Emil om han inte kan garanteras någon speltid.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev:Ja eftersom vi förlängde med Hank och Ahlén blev det svårt att förlänga med Lundberg. Men svårt att se varför de ska få förlängt före Lundberg.
Lundberg spelade upp sig på slutet men sett över hela säsongen så tillförde han inte tillräckligt för en ordinarie plats och då är det lika bra att inte förlänga. Särskilt nu när barndomskompisen i Sörensen försvinner från laget skulle det nog bli motivationsmässigt än svårare för Emil om han inte kan garanteras någon speltid.
Jag tyckte inte heller man skulle förlänga som det blev nu men tycker prioriteringen blev fel.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Dom tre som fick lämna nu va nödvändigt!
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:Jag tyckte inte heller man skulle förlänga som det blev nu men tycker prioriteringen blev fel.
Ahlén och Hank har bevisat att de tål hög arbetsbelastning och har rätt attityd. Det tillkommer ju saker utanför match också med hur nyttiga och drivande folk är på träningar mm och sedan tillkommer klubblojalitet och dylikt självklart när löneaspekterna lyfts fram. Hank och Ahlén är etablerade spelare i klubben och lönemässigt torde inte vara någon belastning sett till att de fyller en roll som stomspelare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Många spelare klara enligt Jocke. Kommer presenteras de kommande veckorna. Inte direkt någon nyhet men han verkar ha kontroll på läget iaf.
Örnen

Inlägg av Örnen »

Imponerande hur man kan göra en så pass lång intervju utan att släppa i princip en enda intressant nyhet.

Inte direkt som den intervju FBK gjorde med Leif Carlsson för ett år sedan när han öppet svarade på vilka svenska spelare dom var intresserade av, och vilka av dom egna som erbjudits kontrakt etc.
Låst