Sundin ''sudden'' #13
-
Bil
När jag lämnade in bilen på service på Kaiser vid vid bolidenplan idag, stod Mats Sundin där och hämtade ut en svart Lexus RX400h.
Usch vad nära jag var att beklaga mig på att han saknar klubbkänsla för sitt gamla Djurgården och att han får ta på sig en del av Dif's usla ekonomi :)
Men jag höll käften...
Usch vad nära jag var att beklaga mig på att han saknar klubbkänsla för sitt gamla Djurgården och att han får ta på sig en del av Dif's usla ekonomi :)
Men jag höll käften...
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Bil
Synd att du inte sa något, Sudden skall veta att han behandlar DIF illa. Han kunde inte ens lyfta på sitt arsle 1 säsong och rädda DIF´s ekonomi. Något kan man väl iaf göra för den klubben som gjorde honom till den hockeyspelare han är idag.Lädersliparen skrev:När jag lämnade in bilen på service på Kaiser vid vid bolidenplan idag, stod Mats Sundin där och hämtade ut en svart Lexus RX400h.
Usch vad nära jag var att beklaga mig på att han saknar klubbkänsla för sitt gamla Djurgården och att han får ta på sig en del av Dif's usla ekonomi
Men jag höll käften...
Sjunger avgå Johnny...
Nej nu har jag läst nog, den som snackar skit om självaste Mats Sundin (snackar och snackar, ni sitter ju utspridda allihopa i landet bakom era trygga skärmar) får fan ta och ge sig! Mats spelade hos oss knappt 1 säsong, och nu kräver ni att han ska punga ut med en massa stålar och komma tillbaka i slutet av sin karriär... Och vad är det för snack om att vi gjorde honom till den hockeyspelare han är? Herregud, fortfarande så är det ens egen vilja om man vill bli bäst och ingen kan göra det åt en. Vad gjorde vi som gav upphov till hans talang? Det enda vi gav och kunde ge honom var tränings och matchtider på is, resten gjorde han själv.
Jag kommer aldrig skämmas över att vara en Djurgårdare, men jag förstår inte hur det kan finnas såna rötägg som vissa härinne!
Jag kommer aldrig skämmas över att vara en Djurgårdare, men jag förstår inte hur det kan finnas såna rötägg som vissa härinne!
Re: Bil
Så du menar att det är Sundins fel att DIFs ekonomi är körd i botten?Lädersliparen skrev:När jag lämnade in bilen på service på Kaiser vid vid bolidenplan idag, stod Mats Sundin där och hämtade ut en svart Lexus RX400h.
Usch vad nära jag var att beklaga mig på att han saknar klubbkänsla för sitt gamla Djurgården och att han får ta på sig en del av Dif's usla ekonomi
Men jag höll käften...
- Emil Svelander
Tycker du skall vara försiktig innan du kallar folk för rötägg. Jag har alltid älskat Mats Sundin som hockeyspelare och som den ledare han varit i landslaget.Pepp91 skrev:Nej nu har jag läst nog, den som snackar skit om självaste Mats Sundin (snackar och snackar, ni sitter ju utspridda allihopa i landet bakom era trygga skärmar) får fan ta och ge sig! Mats spelade hos oss knappt 1 säsong, och nu kräver ni att han ska punga ut med en massa stålar och komma tillbaka i slutet av sin karriär... Och vad är det för snack om att vi gjorde honom till den hockeyspelare han är? Herregud, fortfarande så är det ens egen vilja om man vill bli bäst och ingen kan göra det åt en. Vad gjorde vi som gav upphov till hans talang? Det enda vi gav och kunde ge honom var tränings och matchtider på is, resten gjorde han själv.
Jag kanske även formulerade mitt inlägg lite klumpigt, men jag tycker att han gott och väl kunde iaf spelat med oss sista delen av lockoutsäsongen, istället för att åka på golfsemester eller vad han nu gjorde.
Senast redigerad av Emil Svelander den 2007-06-21 07:42:23, redigerad totalt 1 gånger.
Sjunger avgå Johnny...
- Emil Svelander
Tycker du skall vara försiktig innan du kallar folk för rötägg. Jag har alltid älskat Mats Sundin som hockeyspelare och som den ledare han varit i landslaget.Pepp91 skrev:Nej nu har jag läst nog, den som snackar skit om självaste Mats Sundin (snackar och snackar, ni sitter ju utspridda allihopa i landet bakom era trygga skärmar) får fan ta och ge sig! Mats spelade hos oss knappt 1 säsong, och nu kräver ni att han ska punga ut med en massa stålar och komma tillbaka i slutet av sin karriär... Och vad är det för snack om att vi gjorde honom till den hockeyspelare han är? Herregud, fortfarande så är det ens egen vilja om man vill bli bäst och ingen kan göra det åt en. Vad gjorde vi som gav upphov till hans talang? Det enda vi gav och kunde ge honom var tränings och matchtider på is, resten gjorde han själv.
Jag kanske även formulerade mitt inlägg lite klumpigt, men jag tycker att han gott och väl kunde iaf spelat med oss sista delen av lockoutsäsongen, istället för att åka på golfsemester eller vad han nu gjorde.
Men som jag sa tidigare, så är Mats Sundin fortfarande en av mina absoluta favoriter inom hockeyvärlden.
Sjunger avgå Johnny...
"Bumpar" tråden lite.hardrocker35 skrev:odburt skrev:Budord nummer ett:Mirdad skrev:MATS "SUDDEN" SUNDIN ÄR BÄST
Ingen spelare kommer någonsin att vara större än Djurgårdens IF Ishockey.
Djurgår'n är bäst!
Och särskilt inte en som svek DIF Hockey 1990
Läste forumet inne på AB för en tid sen där man fick skriva vilket lag som gjort de bästa värvningarna ngn som skrev så här ang Sundin:
Rätta mig om jag har fel,
Mats Sundin var det ENDA svenska
NHLproffs som faktiskt tog
HELT ledigt med hockeyn under
NHLkonflikten,han spelade ju aldrig
i Djurgården eller någon annanstans
för den delen och vad är det egentligen
för skillnad mellan Mats Sundin och
Johan Garpenlöv?
Johan Garpenlöv stack ju ngn månad
FÖRE Mats Sundin till NHL och Sundin
blev ju förbannad på Djurgårdsledningen
för att dom släppte Garpenlöv,
trots gällande kontrakt men vägrade
ge Sundin chansen!
Drf lämnade Sundin i ren förbannelse
över Djurgårdens sätt att hantera detta!
Vrf ger man tillstånd till en spelare
men inte den andre????
Och ärligt talat tror jag inte Mats Sundin
kommer spela för Djurgården iaf,
inte med tanke på den behandling han
fick före och efter han stack till NHL
av Djurgårdsledning och fans!
SKrev även:
Sundin är enligt mig inte välkommen i DIF. Allt snack om DIF-hjärta är trams. Han visade var hans hjärta satt när han STACK från ett gällande kontrakt, endast några veckor före elitseriestarten, för pengarna. Det är där hans hjärta sitter - bakom plånboken.
När DIF trots alla stora ord om att han aldrig mer skulle få spela hockey på svensk mark tog emot honom under NHL-strejken slutade jag gå att titta på matcherna för gott.
Stämmer detta??
Bara Nyfiken varför Sundin inte lirade med oss under lockouten och när hans karriär är över, alla andra "stora" stjärnor har ju nästan som mål att avsluta sin karriär i sina moders klubbar.
Om det har med att han fortf är sur hur DIF behandlade honom eller han är som han skrev på AB pengakåt
någon som vet mer om detta, kommer tyvärr själv inte ihåg något.
http://forum.aftonbladet.se/message.jsp ... eID=506723
Bläddra ner lite så ser ni inlägget av ior67.
There is no I in TEAM!!!!
Zzzzzzzzzzzzzzzz... och *gäsp*. Jaha var det inte något mer intressant skrivet än så, så kan jag med gott samvete logga ut igen.hardrocker35 skrev:Och särskilt inte en som svek DIF Hockey 1990
Senast redigerad av Bautabröl den 2007-07-27 19:33:04, redigerad totalt 2 gång.
Stämmer detta som Ior67 skriver om Sundin?
Nyfiken bara varför han inte avslutar sin karriär i DIF eller spelade med oss under lockouten. När man hör alla andra "stjärnor" som har sagt att de ska avsluta sin karriär i ES. men inte Sudden.
kanske fortf sur på DIF ledningen eller som Ior67 skrev "pengakåt"
Nyfiken bara varför han inte avslutar sin karriär i DIF eller spelade med oss under lockouten. När man hör alla andra "stjärnor" som har sagt att de ska avsluta sin karriär i ES. men inte Sudden.
kanske fortf sur på DIF ledningen eller som Ior67 skrev "pengakåt"
Senast redigerad av Bigge den 2007-07-27 21:05:45, redigerad totalt 1 gånger.
There is no I in TEAM!!!!