Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Det finns en hel del att ta av MODO. Det beror lite på vad man vill satsa på. Förra årets värvningar var väldigt bra. Som Thoresen, Hultström, Anderson, Brodin. Och Sallinen var helt okej i vissa stunder.
Vissa spelare är intressanta i MODO som:
OSCAR HEDMAN, bra tvåvägsback som är en ledargestalt.
NOAH WELCH, Bra producerande back med en del meriter ifrån större ligor. Är också en ledare.
BOBBY BUTLER,
PATRICK DWYER, Inte så lyckad säsong kanske men kanske kan bli bättre i ett bättre lag. Inte så länge sen han spela i NHL.
ILARI FILPPULA, Kanske något att satsa på men börjar komma upp lite i åren. Men helt klart Modos bästa spelare i kvalet.
EMIL PETTERSSON, Bra säsong också en spelare i bra ålder.
GUSTAV POSSLER, helt ok säsong i ett dåligt lag.
BILL THOMAS, Också haft en helt ok säsong. Är också en spelare med mycket meriter större ligor.
Vissa spelare är intressanta i MODO som:
OSCAR HEDMAN, bra tvåvägsback som är en ledargestalt.
NOAH WELCH, Bra producerande back med en del meriter ifrån större ligor. Är också en ledare.
BOBBY BUTLER,
PATRICK DWYER, Inte så lyckad säsong kanske men kanske kan bli bättre i ett bättre lag. Inte så länge sen han spela i NHL.
ILARI FILPPULA, Kanske något att satsa på men börjar komma upp lite i åren. Men helt klart Modos bästa spelare i kvalet.
EMIL PETTERSSON, Bra säsong också en spelare i bra ålder.
GUSTAV POSSLER, helt ok säsong i ett dåligt lag.
BILL THOMAS, Också haft en helt ok säsong. Är också en spelare med mycket meriter större ligor.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Serien mellan MoDo och Leksand har tydligt visat varför vi inte skall ens tänka på en spelare som Reideborn.
När det väl börjar brinna till lite så trillar målen in bakom honom och det fungerar bara inte.
Skulle han presenteras som målvakt är hela förtroendet för Jocke förbrukat.
Dessutom; Man plockar väl knappast in Reideborn bara som tilltänkt för en säsong. Jag menar de naturliga hade väl varit att signa upp Tellans ersättare och matchat in honom under kommande säsong.
Ganska övertygad om att om Reideborn signas så är han även tänkt som Tellans ersättare.
Hade jag stött ett lag i Allsvenskan hade jag inte ens varit direkt nöjd med en signing av det slaget.
Om det är så illa ställt att vi måste spara pengar och vi inte kan få Söderström ( jävligt dåligt agerat i sådana fall. ) så satsa på Jensen. Kan inte skilja mycket i nivå på han och Reideborn och då måste dessutom jensen vara mycket billigare.
När det väl börjar brinna till lite så trillar målen in bakom honom och det fungerar bara inte.
Skulle han presenteras som målvakt är hela förtroendet för Jocke förbrukat.
Dessutom; Man plockar väl knappast in Reideborn bara som tilltänkt för en säsong. Jag menar de naturliga hade väl varit att signa upp Tellans ersättare och matchat in honom under kommande säsong.
Ganska övertygad om att om Reideborn signas så är han även tänkt som Tellans ersättare.
Hade jag stött ett lag i Allsvenskan hade jag inte ens varit direkt nöjd med en signing av det slaget.
Om det är så illa ställt att vi måste spara pengar och vi inte kan få Söderström ( jävligt dåligt agerat i sådana fall. ) så satsa på Jensen. Kan inte skilja mycket i nivå på han och Reideborn och då måste dessutom jensen vara mycket billigare.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker det är "lika sjukt" att döma ut spelare för att de tillhört ett lag som åker ur..Bengan08 skrev:Man tror nästan att allt är ett aprilskämt men många vill alltså ta in flera spelare från ett lag som åkte ur SHL, förstod jag detta rätt nu? Och det kommer att utveckla oss och göra oss bättre? Sjukt svår ekvation som jag inte förstår?
Skulle gladeligen ta emot ett antal spelare från Modo. Welch och Olofsson är två klasspelare. Dessvärre står vi inte först i kön för att signa dem.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Re: Sv: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första in
olofsson är väl redan klar för frölunda?BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker det är "lika sjukt" att döma ut spelare för att de tillhört ett lag som åker ur..Bengan08 skrev:Man tror nästan att allt är ett aprilskämt men många vill alltså ta in flera spelare från ett lag som åkte ur SHL, förstod jag detta rätt nu? Och det kommer att utveckla oss och göra oss bättre? Sjukt svår ekvation som jag inte förstår?
Skulle gladeligen ta emot ett antal spelare från Modo. Welch och Olofsson är två klasspelare. Dessvärre står vi inte först i kön för att signa dem.
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
-
Vill inte ha Welch då jag tycker han varit riktigt dålig i Modo i års. Annars är det Grundström, Olofsson och Possler som är intressanta men dom är förmodligen redan klara för varsin SHL klubb.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker det är "lika sjukt" att döma ut spelare för att de tillhört ett lag som åker ur..Bengan08 skrev:Man tror nästan att allt är ett aprilskämt men många vill alltså ta in flera spelare från ett lag som åkte ur SHL, förstod jag detta rätt nu? Och det kommer att utveckla oss och göra oss bättre? Sjukt svår ekvation som jag inte förstår?
Innan alla yxor är kastade i sjön bör följande saker betänkas.
• MoDo tappar en förskräcklig massa miljoner på att åka ur. Det motsvarar väl ungefär vad DIF har förbättrat sin ekonomi med på två år. Så nog borde det finnas pengar till bra spelare.
• Något sopgäng är ångermanlänningarna knappast. DIF tog bara sex poäng mot MoDo. Lika dåligt gick det mot ett annat kvallag, Karlskrona. Att bara ta tolv poäng mot de sämsta lagen är väl främsta orsaken till att man missade direktplatsen till slutspelet och därmed också en sportslig chans att gå vidare.
• MoDo tappar en förskräcklig massa miljoner på att åka ur. Det motsvarar väl ungefär vad DIF har förbättrat sin ekonomi med på två år. Så nog borde det finnas pengar till bra spelare.
• Något sopgäng är ångermanlänningarna knappast. DIF tog bara sex poäng mot MoDo. Lika dåligt gick det mot ett annat kvallag, Karlskrona. Att bara ta tolv poäng mot de sämsta lagen är väl främsta orsaken till att man missade direktplatsen till slutspelet och därmed också en sportslig chans att gå vidare.
Lägg till detta tillsättande av Musse Håkansson som för mig fortfarande framstår som det hittills mest märkliga agerandet.Vikas skrev:Efter att ha tänkt på det lite mer...
Om nu Jocke E tar in Reideborn... så är det bara att inse att han är helt fel person att ha som sportchef.
Tänk efter, då har han alltså förlängt/värvat de två kanske sämsta spelarna i SHL och den sämsta målvakten. Av till synes ingen annan anledning än att han har personliga band och/eller gillar dem. För det finns verkligen NOLL sportslig merit bakom de signeringarna.
Om ett år kan vi mycket väl göra Modo sällskap med den här sortens "kompis-värvningar".
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag håller helt med och jag vet att jag tjatar i princip bara om detta och Reideborn är kanske en underbar människa, men sportsligt sett jag kan inte acceptera att denna svikare drar på sig vår tröja igen...ALDRIG. Hade han varit grym hade man kanske kunnat svälja stoltheten, men han är ju endast ett pinnhål över usel i målet så för i helvete...NEJ!förevigtdjurgården skrev:Ingen känsla alls ifall vi värvar Reideborn. Och då tar jag inte ens i beaktning hans... totala brist på insats idag, eller under hela matchserien.
Han stack innan det var klart när vi gick upp i SHL, han har egentligen inte åstadkommit ett skit och han visar sig vara ett vrak så fort det brinner i knutarna. Nej tack, Reideborn aldrig mer.
Senast redigerad av Lidingö DIF den 2016-04-02 09:51:17, redigerad totalt 1 gånger.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Faktum är att han skrev på för Modo medan vi fortfarande låg i mitten av tabellen i HA, innan vi mirakulöst lyckades vinna 9 matcher i rad (27 poäng) och gick direkt KS. Så ja, han räknas in som "svikare" hos mig också. Nej tack, återigen.Lidingö DIF skrev:Jag håller helt med och jag vet att jag tjatar i princip bara om detta, men jag kan inte acceptera att denna svikare drar på sig vår tröja igen...ALDRIG. Hade han varit grym hade man kanske kunnat svälja stoltheten, men han är ju endast ett pinnhål över usel så för i helvete...NEJ!förevigtdjurgården skrev:Ingen känsla alls ifall vi värvar Reideborn. Och då tar jag inte ens i beaktning hans... totala brist på insats idag, eller under hela matchserien.
Han stack innan det var klart när vi gick upp i SHL, han har egentligen inte åstadkommit ett skit och han visar sig vara ett vrak så fort det brinner i knutarna. Nej tack, Reideborn aldrig mer.
Jag brukar inte hänga ut spelare vanligtvis men Adam pallar jag inte se i vår tröja.. dålig som fan, ännu sämre när det gäller och en av de första som lämnade skutan när det började blåsa kallt under HA.
Nej fyfan, lirar hellre Linus och Robin som våra enda två målvakter hela säsongen än har Adam med i lineup:en!
Plocka fan inte tillbaka massa mediokra HA-lirare nu för faan Jocke, vi är bättre än så! Vad hände med "lite finare, lite bättre"? Detta är ju snarare "lite HAigare, lite sämre".
Nej fyfan, lirar hellre Linus och Robin som våra enda två målvakter hela säsongen än har Adam med i lineup:en!
Plocka fan inte tillbaka massa mediokra HA-lirare nu för faan Jocke, vi är bättre än så! Vad hände med "lite finare, lite bättre"? Detta är ju snarare "lite HAigare, lite sämre".

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Jag har mina källor...mb81 skrev:Var hittar du det?V12 skrev:Emil Johansson från Hv71 är klar.
Strålande nyheter i så fall!!!
Gustav Possler, Linus Johansson och Patrik Lundh är klara.
Vi vet.V12 skrev:Gustav Possler, Linus Johansson och Patrik Lundh är klara.
Född till sportchef.
Ingen är väl klar innan det står på hemsidan men Possler och Linus Johansson borde kunna presenteras snart då det är slutspelat för dom Peppe Lundh får vi vänta på tills Växjös säsong är över
-
Är riktigt orolig att Reiderborn kommer presenteras samtidigt som Possler nu, man sitter och uppdaterar allt just nu hela tiden men man lär väl höra något först nästa vecka.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk