Sören har lirat med oss till bra rabatterat pris. Det har Högström också gjort. Hultström vet jag inte riktigt men de flesta av killarna som lämnar har inte kostat i närheten av vad de är "värda" på marknaden. Så, visst, du har rätt. Däremot känns det lite väl skitnödigt att måla fan på väggen redan nu. Jag fattar att du, och några till, är vansinnigt skärrade men vi vet ju om vilken sits vi sitter i nu. Den är fortsatt utsatt pga pengar och arenafrågor etc. Det har inte förändrats. Vi kan inte välja och vraka på spelar-marknaden så är det. De spelare som går på lön/månad enbart väljer den arbetsgivare som betalar bäst. Vi får satsa på att visa upp att en Ok lön plus Sveriges bästa NHL/KHL-skyltfönster är värt mer än lön/månad och signa de som är kloka nog att inse det ovan skrivna.ciirree skrev:"Vi har kommit långt i arbetet med att ersätta flera av de spelare som lämnar oss men det återstår fortfarande några pusselbitar att lägga, säger Eriksson i pressmeddelandet."
Det låter ju bra. Problemet är (om nu de som ryktas hit stämmer) att ersättarna inte är i närheten så bra som de som sticker.
Hur som helst är det ett enormt tapp. Jobbigt läge och det sätter oss på prov.
Jag inväntar rapporter om nyförvärv - det ska bli väldigt spännande.