Kanadick!!!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
North man

Kanadick!!!

Inlägg av North man »

Tycker bara att DIF borde skaffa sig en kanadick som går rakt på mål och smäller på i alla lägen. Självklart ska det var en duktig spelare och ingen fighter eller nå, även om det också skulle vara kul att se i DIF. Nä en kille på 190 och 100 kg som kan göra några poäng och köra över en och annan, skaffar vi en sån skulle jag bli väldigt glad. Vad tycker ni, funkar ju inte att bara ta hem en massa Stockholmare hela tiden, måste ju vidga sin yver.
Användarvisningsbild
Killer Kennholt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Killer Kennholt »

Vi kan inte bara köpa hit en kanadensare, den ekonomin har vi inte.. De måste du väl veta, eftersom vi tar hit spelare som Mattson, inget ont om han, men de finns ett antal backar som ä bättre ä han..
DIFalk

Inlägg av DIFalk »

mattson verkar vara ganska defensiv om man ser till hans poöngstatisik.. kanske en ny Ronnie P? :P
Emil Falk
North man

Inlägg av North man »

Vill i arafall ha en stenhård kanadick ja. Drömen vore ju Todd Bertuzzi.
DIFalk

Inlägg av DIFalk »

Du vill ha , men DIFs ekonomi sätter stopp för så stora värvningar.. får nog rikta in dig på att få en svensk, yngre version av Bertuzzi..
Emil Falk
North man

Inlägg av North man »

DIFalk skrev:Du vill ha , men DIFs ekonomi sätter stopp för så stora värvningar.. får nog rikta in dig på att få en svensk, yngre version av Bertuzzi..
Finns ingen svensk verison av Bertuzzi tvyärr, och kommer aldrig att finnas heller.
doktorn

Inlägg av doktorn »

North man skrev:Vill i arafall ha en stenhård kanadick ja. Drömen vore ju Todd Bertuzzi.
en pajas som invalidiserar andra spelare kan vi gott vara utan... det är INTE tufft att överfalla någon bakifrån och bryta nacken på honom, vad fan han än gjort mot någon medspelare!
North man

Inlägg av North man »

Bertuzzis överfall på Steve Moore är inget jag tyckte var bra gjort, snarare tvärtom. Men en Todd Bertuzzi som tänker på att spela hockey och inte på hämdaktioner är grymt bra hockey spelare.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

North man skrev:Vill i arafall ha en stenhård kanadick ja. Drömen vore ju Todd Bertuzzi.
Drömma kan man ju alltid göra... Då skulle jag hellre vilja se Sudden i DIF-dressen.
Ingen seger utan offer
ReikMax

Mackan.

Inlägg av ReikMax »

Kanadicker hit och Sudden dit! För mig vore drömmen att få behålla Marcus Nilson. Våran i mina ögon bästa spelare i fjol. Han är både tuff, hård och går rakt på mål. Dessutom visade han att han även kan producera poäng.
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

En spelare i Djurgår´n som spelar hocky som en kanadensare räcker dessvärre inte. Det krävs att samtliga spelare ger sitt yttersta.

Om samtliga spelare i Djurgår´n hade samma inställning som Jeremy Roenick torde detta leda fram till ett nytt svenskt mästerskap.

Spelaren till vänster är Dave 'Tiger' Willams. En hårding av rang.
Tomas

Inlägg av Tomas »

Nej tack, jag föredar än så länge den europeiska stilen utan korkade slagsmål och annat onödigt även om vi har mycket att jobba med vad det gäller fasthållningar m m.

Visst borde en del tuffa på sig här hemma men låt NHL vara NHL så kör vi vårat! :o
North man

Inlägg av North man »

Jermuk skrev:En spelare i Djurgår´n som spelar hocky som en kanadensare räcker dessvärre inte. Det krävs att samtliga spelare ger sitt yttersta.

Om samtliga spelare i Djurgår´n hade samma inställning som Jeremy Roenick torde detta leda fram till ett nytt svenskt mästerskap.

Spelaren till vänster är Dave 'Tiger' Willams. En hårding av rang.
Håller helt och hållet me dig där med bättre inställnig till att vinna matcherna. Kolla bara på amrekaner och kanadicker, dom skulle nästan kunna döda för att vinna en match. Mera sånt i DIF, inte döda för att vinna men bättre krigar inställning.

Tiger kunde även spela hockey han också, även om han hade typ 300 min per säsong. Imponernade spelare!!!
Tomas

Inlägg av Tomas »

Håller helt och hållet me dig där med bättre inställnig till att vinna matcherna. Kolla bara på amrekaner och kanadicker, dom skulle nästan kunna döda för att vinna en match. Mera sånt i DIF, inte döda för att vinna men bättre krigar inställning.
FBK försökte ju lira så men till sist är det målen som räknas och inte hur tuff och elak man är.
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Det ligger ingen motsägelse i att spela hårt och inom reglernas råmärken och att spela fin och underhållande ishockey. Däremot ligger det en klar motsägelse i att spela avvaktande samt fegt och att då även spela en underhållande och sevärd ishockey.
Skriv svar