smurf02 skrev:Skulle man kunna göra om en aik låt för hockeyklacken mot timrå???
"Ser hur solen stiger över råsunda"
"Ser hur challe nu har svikit djurgården"
men vi ska nog se till att få poäng
blalalal bllalallalala
reff:
Ååh nu svek challe oss åhh alldrig vill vi se dig
åhh alldrig ska du få nått poäng
Ååh nu svek cahlle oss blalalalallalalal
bllalalalala.
Jag tycker det var dålig stil av challe Vet inte om detta hör till denna tråd
men många Säger att Musse Håkansson inte är välkommen tillbaks för att han inte har rätta klubbkännslan.
Kallar ni detta för klubbkännsla??
Om inte Håkansson är välkommen så är inte Challe det!!!!
Challe har inte svikit oss ett skit. Han ville vidare, inget konstigt med det. Sir Charles ÄR Djurgården, det råder det inga tvivel om.
/Rakt ner i stöveln
smurf02 skrev:Skulle man kunna göra om en aik låt för hockeyklacken mot timrå???
"Ser hur solen stiger över råsunda"
"Ser hur challe nu har svikit djurgården"
men vi ska nog se till att få poäng
blalalal bllalallalala
reff:
Ååh nu svek challe oss åhh alldrig vill vi se dig
åhh alldrig ska du få nått poäng
Ååh nu svek cahlle oss blalalalallalalal
bllalalalala.
Jag tycker det var dålig stil av challe Vet inte om detta hör till denna tråd
men många Säger att Musse Håkansson inte är välkommen tillbaks för att han inte har rätta klubbkännslan.
Kallar ni detta för klubbkännsla??
Om inte Håkansson är välkommen så är inte Challe det!!!!
Challe har inte svikit oss ett skit. Han ville vidare, inget konstigt med det. Sir Charles ÄR Djurgården, det råder det inga tvivel om.
/Rakt ner i stöveln
På det sättet att han bytte klubb har han inte svikit oss. Men på det sättet han ljög för oss fans och för klubben mitt under pågående slutspelsstrid var ett svek, därför förtjänar han ett hett mottagande på Hovet i vinter.
Exakt, hade varit lugnt om han talat om vad som pågick istället för att ljuga alla fans rakt upp i ansiktet. "Jag har inte pratat med något lag" lät det mitt i slutspurten för att direkt efter säsongen låta "Det har varit klart ett bra tag".
Han ska få veta att ingen pissar en DIF-supporter i ansiktet trots att man heter Sir Charles Berglund.
Är lite kluven i frågan om Challe. Han har gjort så mycket för DIF och skänkt så många så mycket glädje.
Men...trots att man inte känner till detaljerna "backstage" så kändes det som en ordentlig dolk i ryggen när man fick läsa i ab att Challe var klar för Timrå. Känslan av svek är inte så lätt att bara vifta bort.
Tänker nog varken hylla eller håna Challe när han kommer på besök.
Rash skrev:Är lite kluven i frågan om Challe. Han har gjort så mycket för DIF och skänkt så många så mycket glädje.
Men...trots att man inte känner till detaljerna "backstage" så kändes det som en ordentlig dolk i ryggen när man fick läsa i ab att Challe var klar för Timrå. Känslan av svek är inte så lätt att bara vifta bort.
Tänker nog varken hylla eller håna Challe när han kommer på besök.
Precis, man kan inte glömma allt Challe gjort för DIF, men blev en sån jävla besvikelse när det kom fram efter säsongen att han ljugit för fansen.
En banderoll där en text visar vad vi tyckte om ljuget innan övergången kanske blir bra?
Bautabröl skrev:Hata, hata och hata... vad händer..?
Är, har alltid varit och kommer alltid vara en trogen DIF-supporter! Stundom bra tryck i klacken och ett underbart lag på isen, vad mer kan man begära?
"Alla vi hatar AIK
Alla vi hatar AIK
En råtta svart och gul
f-n vad han är fu
Alla vi hatar AIK"
Sånna texter får mig lite smått förbannad, hatet kan man lämna hemma och älska sporten istället. Hata AIK? Dom bjöd oss på riktigt spännande matcher och var tyvärr det bättre laget 1984! Men inte värt att hata för det. Då tycker jag den gnälliga goa gubbar klacken gör det jäkligt bra som har sin slogan "Bara älska, aldrig hata"
Ser fram emot den dagen jag kan stå i Globen/Hovet och inte höra hatramsorna.
Bautabröl skrev:Hata, hata och hata... vad händer..?
Är, har alltid varit och kommer alltid vara en trogen DIF-supporter! Stundom bra tryck i klacken och ett underbart lag på isen, vad mer kan man begära?
"Alla vi hatar AIK
Alla vi hatar AIK
En råtta svart och gul
f-n vad han är fu
Alla vi hatar AIK"
Sånna texter får mig lite smått förbannad, hatet kan man lämna hemma och älska sporten istället. Hata AIK? Dom bjöd oss på riktigt spännande matcher och var tyvärr det bättre laget 1984! Men inte värt att hata för det. Då tycker jag den gnälliga goa gubbar klacken gör det jäkligt bra som har sin slogan "Bara älska, aldrig hata"
Ser fram emot den dagen jag kan stå i Globen/Hovet och inte höra hatramsorna.
Wedd skrev:Lyckades jävligt bra med den ramsan faktiskt, skönt att se!
I och med den ramsan så kändes det som vändningen, efter att kört den ett antal gånger så verkade dom flesta vara varma i kläderna. Hoppas alla sjunger från början mot sajk.