Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Reiderborn statistisk för året:
MODO Hockey SHL 32 3.16 .896
Väntar spänt på hur vår GM förklarar den här värvningen...
MODO Hockey SHL 32 3.16 .896
Väntar spänt på hur vår GM förklarar den här värvningen...
Han spelar i Modo också, inte lätt. Tittar man procent låg han ju jämnt med Ullmark förra året.
- Lee Harvey Oswald
Jag fick inga som helst kvalitets-vibbar av Wesslau innan 2009/2010.Praetori skrev:Möjligen skulle han kunna utvecklas med Tellan som bollplank men jag vetefan.diftobbe89 skrev:Jag vill kunna gilla en eventuell värvning av Reideborn, men det går bara inte, han är verkligen inte bra, extremt ojämn, han skulle passa perfekt som förstakeeper i ett mittenlag i HA. Märkligt och dåligt val av Jocke om han tar tillbaka Adam.
Till skillnad från Wesslan har jag inte fått några bra vibbar av Reideborns potential varken då han spelade för oss eller nu den senaste säsongen.
Finalsäsongen stod han i ett väl fungerande lag som kuggade i och jobbade som ett kollektiv.
Svårt för Reideborn att glänsa i Sop-Modo, där han oftast lämnas ensam och får försöka städa returer själv så gott det går.
HA säsongen 2014, då i ett ruskigt ojämnt DIF som "dödssprattlade" sig upp i Kvalserien sista 10 matcherna, väl där tycker jag nog ändå att han pallade trycket och klev fram i avgörande stunder
Men nej, jag gick inte heller igång över nyheten att Adam är på väg tillbaka
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lee Harvey Oswald skrev:Jag fick inga som helst kvalitets-vibbar av Wesslau innan 2009/2010.Praetori skrev:Möjligen skulle han kunna utvecklas med Tellan som bollplank men jag vetefan.diftobbe89 skrev:Jag vill kunna gilla en eventuell värvning av Reideborn, men det går bara inte, han är verkligen inte bra, extremt ojämn, han skulle passa perfekt som förstakeeper i ett mittenlag i HA. Märkligt och dåligt val av Jocke om han tar tillbaka Adam.
Till skillnad från Wesslan har jag inte fått några bra vibbar av Reideborns potential varken då han spelade för oss eller nu den senaste säsongen.
Finalsäsongen stod han i ett väl fungerande lag som kuggade i och jobbade som ett kollektiv.
Svårt för Reideborn att glänsa i Sop-Modo, där han oftast lämnas ensam och får försöka städa returer själv så gott det går.
HA säsongen 2014, då i ett ruskigt ojämnt DIF som "dödssprattlade" sig upp i Kvalserien sista 10 matcherna, väl där tycker jag nog ändå att han pallade trycket och klev fram i avgörande stunder
Men nej, jag gick inte heller igång över nyheten att Adam är på väg tillbaka
Jag får bara kalla kårar av igenkännande på alla halvlösa skott han släppt in nu på senaste. Kändes precis som i HA där vartenda skott kändes farligt eftersom man aldrig kunde lite på jämnheten. Det är finstilta grejer men han är inte överdrivet lång för att vara målvakt och hamnar ofta med vikten rätt långt fram och kommer inte upp att täcka av mot ribban och mycket riktigt så är det seglare högt upp som slinker in i de mest opassande lägena också.
Han kan ju dock stå på huvudet och spika igen men det känns inte alls så tryggt som man skulle vilja ha det bakåt. Nu är ju björklöven tydligen på jakt efter honom så vi får väl se.
Frågan är om han kan bli bättre som målvakt om Tellan skulle stanna kvar och agera bollplank. Mantas tog ju ett jättekliv med Tellan som musa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Reideborn är seriens utan tvekan sämsta målvakt. Gränsfall på om jag velat ha honom om vi åkt ur ens en gång. Lägg ner det här nu, annars kan våra sportchefer kort och gott dra åt helvete.
Såg att bröderna Olimb ska vara väldigt nära Linköping.
Varför är inte Djurgården med och rycker i dom. Dom 2 skulle ju lätt kunna vara 2 delar i en förstakedja.
För Vi lär ju har otroligt mycket lön att spendera efter allt som hänt
Varför är inte Djurgården med och rycker i dom. Dom 2 skulle ju lätt kunna vara 2 delar i en förstakedja.
För Vi lär ju har otroligt mycket lön att spendera efter allt som hänt
Elias Fälth sitter på utgående med Frölunda som förmodligen inte kommer förlänga. Alltid tyckt att Fälth varit bra, pucktrygg och även lite jävlig framför mål. Helt klart intressant i mina ögon.
Debacle skrev:Elias Fälth sitter på utgående med Frölunda som förmodligen inte kommer förlänga. Alltid tyckt att Fälth varit bra, pucktrygg och även lite jävlig framför mål. Helt klart intressant i mina ögon.
Fälth har väl dessutom ryktats till DIF innan? Fälth samt bröderna Olimb. Det skulle smaka. Men kommer ju dessvärre inte hända.
Om det nu (vilket det förmodligen gör) stämmer att Robban tar över nästra säsong så är det väl inte helt omöjligt att han kan locka med sig FälthLynxlynx skrev:Debacle skrev:Elias Fälth sitter på utgående med Frölunda som förmodligen inte kommer förlänga. Alltid tyckt att Fälth varit bra, pucktrygg och även lite jävlig framför mål. Helt klart intressant i mina ögon.
Fälth har väl dessutom ryktats till DIF innan? Fälth samt bröderna Olimb. Det skulle smaka. Men kommer ju dessvärre inte hända.
En annan intressant fråga är ju hur allt blir med Fällström.
-
Om nu Reiderborn kommer till oss hoppas jag verkligen att han får betydligt mindre lön än i Modo då det antagligen är oss eller allsvenskan för hans del!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Enligt Eliteprospect så är rykterna att han ska till Björklöven. Hoppas det stämmer.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
jag tror att han inte har något val än att lägga av tyvärrciirree skrev:En annan intressant fråga är ju hur allt blir med Fällström.

Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
klintan85 skrev:Enligt Eliteprospect så är rykterna att han ska till Björklöven. Hoppas det stämmer.
Den nyheten publicerades tyvärr för en vecka sedan (24/3) och aftonbladet skrev idag att han slutförhandlar med DIF så tyvärr är han nog påväg till oss