Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Om Söderström drar någonstans så blir det nog AHL. Tror inte han skriver på för någon annan klubb i Sverige.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Olle Alsing ryktas bort från Almtuna nu. Har väl nämnts här inne innan?
mb81

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:
mb81 skrev:Pulverapa: Jag förstår att du vill ha Söderström och jag skulle gärna se det också. Men misstänker som sagt att han tidigt gjort klart med en ny. Med andra ord väljer vi inte Reideborn istället för Söderström.
Det var snarare i ett tidigare stadie vi valde Mantas och Tellan istället för Söderström.
Jag ser Linus Söderström som tredjemålvakt bakom Robin Jensen. Är det så att Linus drar så gör inte det så mycket heller.

Reideborn kan gå till Sundsvall Hockey eller nåt liknande.
Ok. Så Jensen går före Linus? Jag har inte sett så många juniormatcher i år men det är ett riktigt stort steg att gå direkt från j20 till SHL. Jensen har dock varit väldigt bra då jag har sett honom och kommer förmodligen vara kvar i truppen.

Du säger att Linus är en av de största målvaktstalangerna i världen men vill ha honom som trea. Tror du mest trollar med mig nu.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

mb81 skrev:
pulverapa skrev:
mb81 skrev:Pulverapa: Jag förstår att du vill ha Söderström och jag skulle gärna se det också. Men misstänker som sagt att han tidigt gjort klart med en ny. Med andra ord väljer vi inte Reideborn istället för Söderström.
Det var snarare i ett tidigare stadie vi valde Mantas och Tellan istället för Söderström.
Jag ser Linus Söderström som tredjemålvakt bakom Robin Jensen. Är det så att Linus drar så gör inte det så mycket heller.

Reideborn kan gå till Sundsvall Hockey eller nåt liknande.
Ok. Så Jensen går före Linus? Jag har inte sett så många juniormatcher i år men det är ett riktigt stort steg att gå direkt från j20 till SHL. Jensen har dock varit väldigt bra då jag har sett honom och kommer förmodligen vara kvar i truppen.

Du säger att Linus är en av de största målvaktstalangerna i världen men vill ha honom som trea. Tror du mest trollar med mig nu.
Jag har inte sett någon av dem men magkänslan säger Robin Jensen.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Jag vill kunna gilla en eventuell värvning av Reideborn, men det går bara inte, han är verkligen inte bra, extremt ojämn, han skulle passa perfekt som förstakeeper i ett mittenlag i HA. Märkligt och dåligt val av Jocke om han tar tillbaka Adam.
Spela fult
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Anssi Salmelas kontrakt går ut nu och kan vara intressant. Fick den här säsongen förstörd av skada men killen är ju riktigt bra. Hade dock en lön i Brynäs mellan 110 000- 130 000 och lär ju inte vilja sänka den precis.
mb81

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:Anssi Salmelas kontrakt går ut nu och kan vara intressant. Fick den här säsongen förstörd av skada men killen är ju riktigt bra. Hade dock en lön i Brynäs mellan 110 000- 130 000 och lär ju inte vilja sänka den precis.
Är lönen baserad på avstängningarna? Tror han har betydligt högre lön än så med sign-on. Han har varit ärlig och sagt att han går dit där de betalar bäst tidigare. SÅ tror nog du får dubbla den lönen.
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

Benjamin L. Willard skrev:Anssi Salmelas kontrakt går ut nu och kan vara intressant. Fick den här säsongen förstörd av skada men killen är ju riktigt bra. Hade dock en lön i Brynäs mellan 110 000- 130 000 och lär ju inte vilja sänka den precis.
han hade runt 300k i brynäs..
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Finns flera målvakter i HA som jag hellre skulle se än Reideborn.
Bla:
Kevin Lindskoug (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16657)

Jacob Johansson (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=36985)

Johannes Jönsson (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4990)

Axel Brage (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5510)

Min personliga åsikt är att jag tror på någon av dessa före Reideborn även om jag tror att vi i slutändan kommer att få acceptera att vårat målvaktspar kommer att vara ett par snäpp sämre till nästa år.

Ryktas om att Emil J är klar från HV iaf via flera olika källor till något HV forum...
Benjamin L. Willard

mb81 skrev:
Är lönen baserad på avstängningarna? Tror han har betydligt högre lön än så med sign-on. Han har varit ärlig och sagt att han går dit där de betalar bäst tidigare. SÅ tror nog du får dubbla den lönen.
Ja det är exklusive sign on så lär bli en del ytterligare kostnader.

Någon som har koll på Fernholms kontrakt? Hans kontrakt slutar ju gälla nu så där lär vi bli av med en lönepost?
Benjamin L. Willard

Stavhoppet skrev:Finns flera målvakter i HA som jag hellre skulle se än Reideborn.
Bla:
Kevin Lindskoug (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16657)

Jacob Johansson (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=36985)

Johannes Jönsson (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4990)

Axel Brage (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5510)

Min personliga åsikt är att jag tror på någon av dessa före Reideborn även om jag tror att vi i slutändan kommer att få acceptera att vårat målvaktspar kommer att vara ett par snäpp sämre till nästa år.

Ryktas om att Emil J är klar från HV iaf via flera olika källor till något HV forum...
Jönsson är klar för KHK och Johansson är utlånad från Linköping.
Praetori

Inlägg av Praetori »

diftobbe89 skrev:Jag vill kunna gilla en eventuell värvning av Reideborn, men det går bara inte, han är verkligen inte bra, extremt ojämn, han skulle passa perfekt som förstakeeper i ett mittenlag i HA. Märkligt och dåligt val av Jocke om han tar tillbaka Adam.
Möjligen skulle han kunna utvecklas med Tellan som bollplank men jag vetefan.
Till skillnad från Wesslan har jag inte fått några bra vibbar av Reideborns potential varken då han spelade för oss eller nu den senaste säsongen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Linköping gör sig av med 6st spelare. Något att försöka rycka?

"Det handlar om målvakten David Rautio, backen Chad Billins, och forwardarna Anton Blomberg, Fredric Andersson, Nick Sörensen (..och Nichlas Hardt, som blev klar för Malmö i går)."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2540757.ab
Benjamin L. Willard

Anders Borgman klar för HV71
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Nåt som många inte verkar tänka på är också hur det kommer att fungera runt laget. Linus har sjukt bra högsta kapacitet, och är en jättetalang, men han har också en del problem som man faktiskt inte ska blunda för (egen erfarenhet) vilket jag också tror att Joakim och övriga ledningen tar med i hur man funderar runt 2 målis. Robin tror jag skulle ge mer han har storleken, lugn och en rätt trygg kille. Vill inte heller ha reiderborn, men tror Robin Jensen är det bättre alternativet.
Låst