Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av crike »

Mitt största problem med Reideborn och en flertalet andra värvningar som är gjorda de senaste 5 åren är att många av dom är förlorare, dom har ingen vana av att vinna.
Jag tar hellre spelare som befunnit sig längre ner i hierarkin i ett vinnande lag än "ledande" spelare från förlorande lag.

Finns förstås inget som är vetenskapligt i detta men det måste vara bättre att få in spelare med en vinnande mentalitet än sådana som legat ner och fått stryk i två säsonger.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:
mb81 skrev:Kollade vilka målvakter som finns lediga från SHL och hockeyallsvenskan som känns aktuella. Pogge, Starkbaum och Rautio känns för dyra.
De enda jag hittade från shl förutom Reideborn är redan nämda Hanses. Sen finns det en del intressanta målvakter i allsvenskan men ingen som man kommer i byxan av direkt. Axel Brage är den jag blir mest sugen på isf. Men 27 år och ingen rutin från högre serier än allsvenskan.

Så marknaden med målvakter är verkligen tunn som isen på Saltsjön idag.
Erik Hanses är en målvakt som jag kan tänka mig som ersättare till Mantas. Men man behöver inte stirra sig blind på svenska marknaden heller. Finns till exempel en hel del bra målvakter i finska ligan med utgående kontrakt.
Jag vet men alltid svårare med målvakter utifrån. Framförallt för den lönenivån vi antagligen har att spela på.
Jag tycker inte heller Reideborn är så dålig som du vill få det till heller. Första delen av säsongen hade han ingen hjälp alls från Modo. Inte konstigt att man får stukat självförtroende då. Sen spelade han upp sig en del mot slutet. Men jag tror nog de flesta målvakterna skulle få skit i Modo denna säsong. Deras försvar har varit sjukt dåligt och då är det inte lätt att stå.

Erik Hanses fick samma skit som Reideborn när han stod i Leksand och det i allsvenskan och var väl inte så lyckad i början. Men i Skellefteå är det rätt lätt att vara målvakt. Han har inte bevisat nåt i nåt annat lag än Skellefteå.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Nej tack till Reideborn, nej tack till Guter.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

pulverapa skrev:Fan, lyckades ju inte ens ta till vara på Tim Sandberg (tog upp Örebro, men har stagnerat nu kanske).
Efter åren i Örebro har Tim spelat i Södertälje (åkte ur hockeyallsvenskan) och Huddinge i division 1. Så stagnerat tycker jag är ett snällt uttryck i det här fallet.

När Mattson och Reideborn lämnade blev jag lättad för jag tycker ingen av dem håller för ett SHL-Djurgården. Nu kanske man iaf får sitta orolig under hela 2016/2017..
It's easier to be an asshole to words than to people
mb81

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:Nej tack till Reideborn, nej tack till Guter.
Guter är inte aktuell längre.
Vettigt förslag till en annan målvakt? Är lätt att bara säga nej tack.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

mb81 skrev:
Tellan, Robin Jensen, Linus Söderström. Billig lösning. Jag känner mig trygg med denna uppställning.
mb81

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:
mb81 skrev:
Tellan, Robin Jensen, Linus Söderström. Billig lösning. Jag känner mig trygg med denna uppställning.
Ja men Reideborn är nog aktuell för Söderström är på väg någon annanstans. Vi kunde inte lova honom speltid för vi hade Mantas och han ville inte vänta. Så gissar jag att det ligger till.
Jensen är bra men känns väldigt tidigt att släppa fram honom som andraslips.
Så om du inte får välja Söderström vilket jag trodde var underförstått? Har du något förslag då?
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Fy om Reiderborn kommer tillbaka. Har jocke några egna idéer? Varför kastar vi bort alla målvaktstalanger vi har? Plockar hellre in Mark Owuya än Reiderborn. Hittills imponerar inte Jocke som sportchef.
Lynxlynx

Inlägg av Lynxlynx »

Kall-El skrev:Med tanke på vårt allt annat än stabila försvar kombinerat med en önskan om att spela mer "offensivt" måste vi ha målvakter som håller en jämn och hög nivå. Av det jag har sett av Redieborn är han väldigt ojämn och lägger man då dessutom till Tellans ålder i mixen känns detta alternativ som väldigt lite bang för pengarna. ( Sportsligt skulle jag säga att det är rent farligt till och med inte minst om Tellan går sönder och behöver vila ett antal veckor i rad. )

Dessutom tvivlar jag på att Redieborn blir en "billig tvåa".
Precis, hellre en allsvensk målvakt på uppgående som backup till Tellan istället för en nedåtgående Reideborn som säkerligen kostar mer.

En kille som Johannes Jönsson från Tingsryd som verkar gå till Karlskrona hade jag faktiskt inte tackat nej till. Sett honom en hel del.
mb81

Inlägg av mb81 »

Lynxlynx skrev:
Kall-El skrev:Med tanke på vårt allt annat än stabila försvar kombinerat med en önskan om att spela mer "offensivt" måste vi ha målvakter som håller en jämn och hög nivå. Av det jag har sett av Redieborn är han väldigt ojämn och lägger man då dessutom till Tellans ålder i mixen känns detta alternativ som väldigt lite bang för pengarna. ( Sportsligt skulle jag säga att det är rent farligt till och med inte minst om Tellan går sönder och behöver vila ett antal veckor i rad. )

Dessutom tvivlar jag på att Redieborn blir en "billig tvåa".
Precis, hellre en allsvensk målvakt på uppgående som backup till Tellan istället för en nedåtgående Reideborn som säkerligen kostar mer.

En kille som Johannes Jönsson från Tingsryd som verkar gå till Karlskrona hade jag faktiskt inte tackat nej till. Sett honom en hel del.
Reideborn är 24. Tror inte han är på nedgång. Johannes Jönsson var en av de intressanta i allsvenskan jag menade men han var en fullständig katastrof i Örebro. Han är 26 och bara en bra säsong i allsvenskan som merit.
Senast redigerad av mb81 den 2016-03-31 11:02:02, redigerad totalt 1 gånger.
Lynxlynx

Inlägg av Lynxlynx »

mb81 skrev:
ciirree skrev:
mb81 skrev:
ciirree skrev:Är det idag man nås av nyheten på hemsidan om att Högström väljer Ryssland kanske. Nåt vi fick reda på av SB för en vecka sedan.

Jag är inte bitter.
Det är inte direkt så att Spartak heller gått ut med det vad jag har sett. Medier kan alltid vara mycket snabbare med att skriva att folk är "klara".
Är det viktigt att vi får veta det nu direkt av DIF? Ser väl likadant ut i alla klubbar?
Asså egentligen är det ingen big deal. Jag vet.
Men jag tycker bara att det kan skötas bättre.
Högström har själv bekräftat. Det ser jag som väldigt klart!

Viktigt och viktigt. Det kan vara kul med lite småupdates också. Inte bara när någon är klar.
Sen är det ju inte bara under Sillyn jag tycker det. Följer man Ek på Twitter så får man infon om DIF mycket snabbare än lagets egna Twitterkonto samt hemsidan.
Svårt att uppdatera om övergångar alltid. Mycket som kan spela in om man får eller inte osv.
en skulle gärna se fler intevjuer med Tjomme och Jocke. Tankar om lagbygget, säsongen med mera. De behöver inte droppa några namn utan mer snacka om hur tänket går.
Jocke är ju väldigt vältalig och snackar bra med annan media så skulle säkert bli väldigt intressant.
This. Lite tankar om planeringen framåt vore kul att höra.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Redieborn är ingen SHL-målvakt. Tycker också han var långt ifrån fantastisk när vi gick upp. Då hade han ett väldigt bra lag framför sig och blev inte satt i så svåra situationer. Fullständigt bedrövlig värvning. Om man nu lyckas tappa både Jensen och Söderström så ta in någon från allsvenskan eller utomlands som har lite uppsida. Kommer aldrig hålla att vi värvar sämre spelare bara för att de passar in i "DIF-profilen".

Jocke måste vara kungen av kompisvärvningar.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

B.I.B.A skrev:Redieborn är ingen SHL-målvakt. Tycker också han var långt ifrån fantastisk när vi gick upp. Då hade han ett väldigt bra lag framför sig och blev inte satt i så svåra situationer. Fullständigt bedrövlig värvning. Om man nu lyckas tappa både Jensen och Söderström så ta in någon från allsvenskan eller utomlands som har lite uppsida. Kommer aldrig hålla att vi värvar sämre spelare bara för att de passar in i "DIF-profilen".

Jocke måste vara kungen av kompisvärvningar.
Precis det oroar mig. Att han sätter kompisarna före DIF. Vi måste få in bra spelare, bra ledare. Jag är inte säker på att hans polare är bäst lämpade för jobbet.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Det självklara alternativet är Owuya. Han har redan visat vad han kan på den här nivån. Vann bl.a. målvaktsligan i sin senaste sejour hos oss. Annars hade jag kunnat tänka mig Söderström, Lindvall från Aik.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Har så otroligt svårt för sådana här värvningar där man inte går på prestation utan det är andra faktorer som spelar in. Denna värvning hade jag tyckt varit OK om det handla om första året i SHL då målet var att överleva SHL med en liten budget. Nu är väl ändå målsättningen för nästa säsong slutspel och då håller inte denna typ av värvning.
Låst