Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels »

Reideborn alltså - så fantasiöst och trist Jocke - vad blir nästa värvning Henrik Nyberg från SSK?
Benjamin L. Willard

Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Är väl långt ifrån klart att det skulle bli Reiderborn? Finns andra alternativ på marknaden som jag är säker på att Jocke kollar, t ex Erik Hanses. Reiderborn har varit en av shl sämsta målvakt så skulle vara ytterst konstigt om Jocke tog in honom.

Edit: såg nu Aftonbladets artikel och hoppas det är ett jävla skämt! Det är precis sånna här värvningar som skapar ett bottenlag. Detta är en ren chansning, och en dålig sådan, och ville absolut inte se något sådant på en nyckelposition. Att Jocke ens överväger Reiderborn betyder att scoutingen är obefintlig och han tar hem honom pga tidigare djurgårdsanknytningar. Seriöst, bara kvalserien mot Leksand borde få en att avbryta förhandlingarna..

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Senast redigerad av Benjamin L. Willard den 2016-03-31 06:23:37, redigerad totalt 1 gånger.
Kakanello

Inlägg av Kakanello »

Adam Reideborn.. Suck! Blir så sjukt jävla besviken på Jocke om vi får se Reideborn istället för Söderström.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Finns det några egentliga källor på att det pekar på Reideborn?
Jag hoppas verkligen på någon som kan utmana Tellan mer än så.
Skulle mkt hellre se Söderström eller Ragnewall (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=23253)
eller skulle Kevin Lindskoug kunna vara intressant? (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16657)

När det gäller backar för nästa år så ser det alltså ut som vi får bygga en mer eller mindre helt ny back besättning?

Hultström - NHL
Högström - KHL
Englund - AHL/NHL
Holm - Växjö
Norell - AHL?
AOM - AHL?

Kvar är alltså
Falk
Press
Westlund

Blir en hel del att göra för Jocke o co även på backsidan...

Edit.
Är det så att man kan hoppas på att kunna ta en förstamålvakt från KHL med Tellqvist som backup? Tänkte på Svedberg i första hand men även Joacim Eriksson?
rikkard

Inlägg av rikkard »

Reiderborn och Tellqvist. Vilken kass lösning. Hur tänker vår general manager här. Ett så uppenbart uselt val.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan inte vara allvar med Reideborn.

Tellan lär bara lira en säsong till och då behöver vi ha in en målvakt som kan stå som etta om ett drygt år. Hur många kan se Redieborn göra den resan?
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Kall-El skrev:Kan inte vara allvar med Reideborn.

Tellan lär bara lira en säsong till och då behöver vi ha in en målvakt som kan stå som etta om ett drygt år. Hur många kan se Redieborn göra den resan?

Jadu om du kollar här inne så inte speciellt många...
Inte jag heller, kan inte se hur han skulle kunna ersätta det Mantas gjort iår.
Ser mkt heller en yngre och mer lovande målvakt vid sidan av Tellqvist i så fall!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Förstår ändå resonemanget med att hitta en mer rutinerad och etablerad målvakt att stoppa in bakom Tellan nästa säsong. Han blir ett år äldre och kommer behöva mer uppbackning, och då känns det risky att stoppa in någon helt orutinerad. Men det måste väl finnas någon bättre än Reideborn?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Reideborn... Ser bara två anledningar.
1.Billig så att man kan satsa på övriga truppen istället.
2.Söderström är sedan länge klar för annan klubb.

Finns det tro på att Reideborn ska kunna bli en förstemålvakt i Shl efter Tellan så är jag tveksam. Han läcker oerhört ibland. Titta bars på kvalspelet. Kanske är det just så illa att vi inte kan få bättre med de pengar vi har. Gäller att inte spela i egen zon som ni vet.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Mark Owuya? Är han nåt att ha nuförtiden?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:Förstår ändå resonemanget med att hitta en mer rutinerad och etablerad målvakt att stoppa in bakom Tellan nästa säsong. Han blir ett år äldre och kommer behöva mer uppbackning, och då känns det risky att stoppa in någon helt orutinerad. Men det måste väl finnas någon bättre än Reideborn?
Precis så. Jag tror Jocke tycker Adam är en bra målvakt som mest fått jobba med halvknaggligt försvarsspel framför sig (speciellt i Modo).

Men det känns som en chansning och jag tycker också man borde kunna hitta en mer etablerad målvakt som på allvar kan kriga med Tellan om förstaspaden. Känns som ett ofantligt nerköp mot Armalis...
Benjamin L. Willard

-daniel- skrev:
Edin skrev:Förstår ändå resonemanget med att hitta en mer rutinerad och etablerad målvakt att stoppa in bakom Tellan nästa säsong. Han blir ett år äldre och kommer behöva mer uppbackning, och då känns det risky att stoppa in någon helt orutinerad. Men det måste väl finnas någon bättre än Reideborn?
Precis så. Jag tror Jocke tycker Adam är en bra målvakt som mest fått jobba med halvknaggligt försvarsspel framför sig (speciellt i Modo).

Men det känns som en chansning och jag tycker också man borde kunna hitta en mer etablerad målvakt som på allvar kan kriga med Tellan om förstaspaden. Känns som ett ofantligt nerköp mot Armalis...
Ja, Erik Hanses kontrakt går ut nu och är ett betydligt bättre alternativ en Reiderborn. Hoppas verkligen inte på Reiderborn för det är inte en bra lösning, har sett en del Modo och jag anser att han inte är en målvakt som håller för SHL spel alls i nuläget. Tror Jocke gissar att detta ska räcka och gillar inte det tänket alls.
mb81

Inlägg av mb81 »

Jag tycker också man kan gå efter en annan målvakt än Reideborn men någon katastrof är det väl inte?
De flesta vill ha Söderström men vem säger att han är bättre? En andramålvakt i allsvenskan alltså även fast han är väldigt talangfull.

Och Reideborn har varit bra sista delen av säsongen och under kvalet. 93,4 i räddningsprocent under kvalet och hållet nollan två gånger.

Att vara målvakt i årets Modo har allt annat än varit lätt.
Benjamin L. Willard

mb81 skrev:Jag tycker också man kan gå efter en annan målvakt än Reideborn men någon katastrof är det väl inte?
De flesta vill ha Söderström men vem säger att han är bättre? En andramålvakt i allsvenskan alltså även fast han är väldigt talangfull.

Och Reideborn har varit bra sista delen av säsongen och under kvalet. 93,4 i räddningsprocent under kvalet och hållet nollan två gånger.

Att vara målvakt i årets Modo har allt annat än varit lätt.
Kan säga att den där siffran kommer just från de två nollorna då Leksand var värdelösa. Annars har han legat på under 85 två matcher. Reiderborn är alldeles för ojämn för SHL spel vilket man sett hela säsongen i Modo, också varit ett stort problem för Modo. Han platsar inte i ett Djurgården som vill ha som mål att komma topp 6 och det är ren fakta, men om vi nöjer oss med att klara kontrakt kan han vara aktuell.
Låst