Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
Vikas skrev:Norell klar för AHL.
För slutet av denna säsong eller till nästa säsong? Om det är för nästa säsong borde det väl stå Chicago?
Det är ett ATO. Dvs amateur try out, ett sätt att förlänga säsongen. Precis som Norell och Press skrev med Hawks farmarlag ifjol.

Det rör sig inte om ett ELC (Entry Level Contract) med Chicago.
Expert.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:
Vikas skrev:Norell klar för AHL.
För slutet av denna säsong eller till nästa säsong? Om det är för nästa säsong borde det väl stå Chicago?
Det är ett ATO. Dvs amateur try out, ett sätt att förlänga säsongen. Precis som Norell och Press skrev med Hawks farmarlag ifjol.

Det rör sig inte om ett ELC (Entry Level Contract) med Chicago.
Ok. Bra att du informerar NHL-analfabet som mig. Fast då var jag ändå rätt ute.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

mb81 skrev:Fast å andra sidan behöver vi inte betala några övergångssummor heller när vi snor spelare från allsvenskan eller när spelare flyttar hem från nhl tex.
Då talar vi fortfarande om spelare inom svensk hockey, men jag är inte emot att de allsvenska klubbarna kompenseras. Däremot existerar det inte en enda nordamerikansk spelare i början eller på toppen av sin karriär som väljer spel i Sverige framför NHL. Det är en snedvridning.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Man tar ju gärna lite bra nyheter nu.
Äckliga silly.
mb81

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Man tar ju gärna lite bra nyheter nu.
Äckliga silly.
Emil Johansson ska vara klar. Jag är glad för det. Allt annat visste man ju typ redan. Så kom inte som nån chock.
ciirree

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
ciirree skrev:Man tar ju gärna lite bra nyheter nu.
Äckliga silly.
Emil Johansson ska vara klar. Jag är glad för det. Allt annat visste man ju typ redan. Så kom inte som nån chock.
Känns endå konstigt. Linus Johansson och Emil Johansson borde presenteras då, eftersom de båda har spelat färdigt.
Användarvisningsbild
KnoxBlue

Inlägg av KnoxBlue »

Aldrig sett folk så skitnödiga förr. Det har inte ens gått en vecka sen säsongen tog slut.
Wrong one - Andrén out
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag tycker det ska bli rätt kul med ett nytt lag och en ny tränare. Väldigt spännande.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Blårand

Inlägg av Blårand »

Vill bara påminna om att halva guldlaget 1964 (fotboll) försvann till Sirius. Det nya laget, som innehöll idel doldisar, tog guld -66. Den nya ledningen verkade ju ha en plan och spelidé för säsongen och då krävdes en ny tränare. Det är ganska tyst om honom. Han har väl aldrig fått kalla fötter när de bästa spelarna försvunnit. Han hade kanske räkna med att ta klubben till nästa nivå och inte att bygga ett lag från grunden igen.

Tycker att det är trist att se hur SHL i praktiken är en farmarliga till NHL och KHL. Den obehagliga frågan kan ställas om vi ska utbilda spelare till dessa ligor när klubben får så lite betalt. Vad kostar Djurgårdens juniorverksamhet? Hur mycket drar den in form av försäljningar? Hur mycket sparar klubben när man tar upp en junior istället för att köpa en spelare?

Idrott på den här nivån handlar ju för spelarna till största delen om att få så bra betalt som möjligt. Klubbkänsla är nog bra, men inget man blir rik på. Kanske är det en annan typ av personer som blir hockeyspelare nu än för 20-30 år sedan?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Låt oss förutsätta att Robert Ohlsson redan har skrivit på kontraktet, jag undrar om han är delaktig i värvandet redan nu och för en dialog med Jocke kring spelidén och vilka sorts spelare man bör plocka in.

Hursom så kommer nästa säsong bli väldigt spännande och intressant.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
mb81

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:Jag tycker det ska bli rätt kul med ett nytt lag och en ny tränare. Väldigt spännande.
Känner samma sak. Sjukt peppad på nästa säsong och resten av sillyn!
Ändå skönt att få all skit direkt och inte sitta och hoppas på att Sörensen blir kvar halva sommaren innan NHL snor honom.
mb81

Inlägg av mb81 »

Edin skrev:Låt oss förutsätta att Robert Ohlsson redan har skrivit på kontraktet, jag undrar om han är delaktig i värvandet redan nu och för en dialog med Jocke kring spelidén och vilka sorts spelare man bör plocka in.

Hursom så kommer nästa säsong bli väldigt spännande och intressant.
Tar för givet att han är delaktig.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jim Morrison skrev:Jag tycker det ska bli rätt kul med ett nytt lag och en ny tränare. Väldigt spännande.
Ja fy fan för långsiktighet, det blir så unket med samma svettlukt på hovet år efter år.

Tycker vi ska försöka slå nåt sorts nu rekord när vi ändå är igång.
Nån som har koll på vad rekordet är vad det gäller spelartapp efter en säsong?
Känns som vi har nåt minnesvärt på gång nu iaf.
Kämpa!

(men visst, 30 mars i kalendern, det skänker en viss tröst)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
gaspo

Inlägg av gaspo »

Tycker det känns tråkigt med dessa spelare som går till "NHL" dvs AHL. Många harvar där bara o kommer ingen vart. Tjänar dessutom inte mycket mer än ibland mindre än SHL.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Magnutz skrev:Många som står upp i båten nu.
Antar du syftar på spelarna, de verkar ju stå i kö för att hoppa av! :roll:

Men grejen är att vi vet redan att vi kommer tappa "allt" bra, men det är ändå en mental smäll för varje "confirmed loss" som dyker upp. Spelar ingen roll hur mycket man förbereder sig på att ens gamla hund ska dö, när skiten trillar av pinnen blir man ändå deppig, så det är inte konstigt att forumet reagerar...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Låst