Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Att tappa Armalis till NHL är väl inte "så farligt". Dels finns Söderström samtidigt som vi får pengar.
Då är jag mer oroad över Englund och våra centrar.
Då är jag mer oroad över Englund och våra centrar.
Ändå ok med stålar. Sen lär väl inte allt läggas på spelarbudgeten men vi kan förhoppningsvis öka spelarbudgeten till nästa säsong med nån mille.android skrev:Säg att vi skickar Mantas, Sörensen, Hultström, Englund, AOM och kanske Norell till NHL (AHL) kontrakt. Hur mycket cashar vi in på dessa? Får vi pengar för alla? Är väl baserat på fyra senaste åren va? Så 50% på Mantas, 100% på Sören, 25% på Hultström, 100% Englund, 100% AOM och 100% Norell?
Om jag räknat rätt borde det bli upp mot 8 miljoner, eller har jag räknat fel igen? Hittade en uppgift att 100% är 1 685 000
Kod: Markera allt
Mantas 50 842500 Hulta 25 421250 Sören 100 1685000 Englund 100 1685000 AOM 100 1685000 Norell 100 1685000 8003750
Som sagt, var väl ingen chock att Sören och Mantas sticker över pölen. De är helt klart värda chansen. Kul att det blir Sharks dessutom!
Nu hoppas jag verkligen att relationen mellan Söderström och våra kära sportchefer är såpass bra att vi har han som backup till Tellan nästa år...
Nu hoppas jag verkligen att relationen mellan Söderström och våra kära sportchefer är såpass bra att vi har han som backup till Tellan nästa år...
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Tro mig, tortyren är långt ifrån över.
Löst räknat har vi väl en 7-8 spelare till som ska lämna, minstVikas skrev:Tro mig, tortyren är långt ifrån över.

Wikegårds järnkaminer
jsson skrev:Som sagt, var väl ingen chock att Sören och Mantas sticker över pölen. De är helt klart värda chansen. Kul att det blir Sharks dessutom!
Hoppas verkligen att han inte bara blir backup då!
Får man inte bara betalt för spelare som är draftade? Skulle ju kunna vara så att de haft en out-klausul för NHL och vi inte får en spänn.
Stort lycka till dom båda hur som helst. Funkar det inte är ni välkomna tillbaka.
Stort lycka till dom båda hur som helst. Funkar det inte är ni välkomna tillbaka.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Om Söderström och Tellan blir våra två målvakter känns det ändå helt ok.
Här kanske jag är lite för positiv, men jag tror och hoppas att både Englund och AOM är smarta nog att spela minst en säsong till med DIF.
Då skulle vi ha tre defensiva backar i truppen med Englund, Falk och AOM och det är i alla fall en början på ett lagbygge. Press blir back två för PP utgår jag från. Då skall det ju egentligen "bara in två backar till. Haken är bara den att vi behöver en PP back 1 samt en bra tvåvägsback. ( Norell, Högström, Hultström räknar jag bort inför nästa säsong. )
Ohyggligt viktigt nu att få behålla minst en av Matt och Sallinen. ( kanske helst båda ) för att inte behöva plottra runt för mycket med laget.
Här kanske jag är lite för positiv, men jag tror och hoppas att både Englund och AOM är smarta nog att spela minst en säsong till med DIF.
Då skulle vi ha tre defensiva backar i truppen med Englund, Falk och AOM och det är i alla fall en början på ett lagbygge. Press blir back två för PP utgår jag från. Då skall det ju egentligen "bara in två backar till. Haken är bara den att vi behöver en PP back 1 samt en bra tvåvägsback. ( Norell, Högström, Hultström räknar jag bort inför nästa säsong. )
Ohyggligt viktigt nu att få behålla minst en av Matt och Sallinen. ( kanske helst båda ) för att inte behöva plottra runt för mycket med laget.
Vad är statusen på Linus Söderström nu då? Måste ju ges kontrakt nu när Mantas sticker annars har jag tappat allt förtroende för Jocke.
Njaa,själv känner jag att det värsta håller på att försvinna nu när Thore, Sören, Hultström, Holm och Mantas är påväg bort, inte så många tongivande kvar att plocka, det är väl Matt, Englund samt Alvarez och möjligen AOM och Sallinen som skulle svida om de försvann nujsson skrev:Löst räknat har vi väl en 7-8 spelare till som ska lämna, minstVikas skrev:Tro mig, tortyren är långt ifrån över.
Blev fler än jag trodde, hoppas åtminstonde två av Matt, Alvarez och Sallinen stannar
Senast redigerad av jaccan den 2016-03-30 16:05:56, redigerad totalt 1 gånger.
NHL avtalet är ju det enkom största skämtet dags för våra klubbar och kräva ett bättre avtal (lex klubben avgör summan) och förbjuda outs etc
Skickat från min E6653 via Tapatalk
Problemet är ju att han kan ha gjort klart med en ny klubb då det var tjockt hos oss med Mantas och Tellan. Hoppas inte men där ska det inte vara några problem att hitta en ersättare iaf.Kakanello skrev:Vad är statusen på Linus Söderström nu då? Måste ju ges kontrakt nu när Mantas sticker annars har jag tappat allt förtroende för Jocke.
TheRegime skrev:NHL avtalet är ju det enkom största skämtet dags för våra klubbar och kräva ett bättre avtal (lex klubben avgör summan) och förbjuda outs etc
Förbjuda NHL-outs är ju verkligen rätt väg att gå.. Hur många med NHL-drömmar tror du vill spela i svenska klubbar då?
TheRegime skrev:NHL avtalet är ju det enkom största skämtet dags för våra klubbar och kräva ett bättre avtal (lex klubben avgör summan) och förbjuda outs etc
Det är väl bättre att få pengar för att en spelare byter liga istället för att denne bara river kontraktet?
Wikegårds järnkaminer
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Alla, för att spela i SHL är ju varje spelares dröm. Självklart då för hemmalaget till en kraftig rabatterad summa för att sedan (efter sådär 3-4 år) försöka i KHL 2 år och tjäna pengar och sedan komma hem och spela gratis och ta SM guld#87 skrev:TheRegime skrev:NHL avtalet är ju det enkom största skämtet dags för våra klubbar och kräva ett bättre avtal (lex klubben avgör summan) och förbjuda outs etc
Förbjuda NHL-outs är ju verkligen rätt väg att gå.. Hur många med NHL-drömmar tror du vill spela i svenska klubbar då?