Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Till förstasidan.
Lukas Löfquist har ett år kvar på sitt kontrakt med DIF. Är bara utlånad i år, fram tills någon annan info kommer.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

kaminor skrev:Sanny tror att Thoresen hamnar hos Frölunda eller Färjestad. Hahaha! HAAHA! I så fall hoppar jag fan från Kaknästornet.
Skrev ett långt inlägg om diverse restider osv. mellan de orter som Sanny tror är möjligt, men jag lade ner det. Fullkomligt orimligt att spela i Karlstad/Göteborg istället för Stockholm. Karlstad må ligga närmre, men det finns inte ett enda rimligt sätt att ta sig mellan Karlstad och Hamar.

Antingen kommer han spela där det inte är för långt hem (Storhamar är ändå hans moderklubb), eller så spelar han i ett lag där han får bra pröjs men inte bor med familjen.

Det rimliga känns som ett år i KHL/NLA eller Storhamar med ett artistkontrakt.

Om han sen då skulle köra på ett artistkontrakt i SHL, varför skulle han välja något annat lag än Djurgården? Som sagt, det är inte smidigare på något sätt att ta sig mellan GBG/Karlstad-Hamar än det är att ta sig mellan Stockholm-Hamar.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Att spela i DIF måste vara det finaste skyltfönster en spelare kan få.
Using Tapatalk
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Jag förstår inte hur ett lag som hamnar 7 kan tappa så många spelare till NHL och KHL, det kommer inte ens hända SAIK eller Frölunda!
Örnen

Inlägg av Örnen »

Bengan08 skrev:Jag förstår inte hur ett lag som hamnar 7 kan tappa så många spelare till NHL och KHL, det kommer inte ens hända SAIK eller Frölunda!
Dom är bättre lag, helheten. Vi var ett mittenlag med många brister men med otroliga toppar som såklart många lag kommer jaga.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Att Sanny Lindström inte har alla pollar hemma har han bevisat otaligt gånger. Finns bara ett lag i SHL DIF!
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Usch, allt det här gör mig spyfärdig.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Ja, det blir nog fan så jävla illa som man förväntade sig.

Precis varenda bärande spelare försvinner och kvar står vi med Hank och Ahlén.

Det kommer krävas århundradets i särklass bästa sportchefsjobb för att vi ska ha ett lag som duger för något annat än bottenstrid nästa år.

Har fan redan ångest.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Känns ju som om att Thoresen kommer träna hårt på egen hand i Norge, spela med Storhamar tills SHLs transferfönster stänger, och då komma över till oss igen.
Sättet han skriver på twitter måste ju i princip betyda att han kommer tillbaka. Hade han varit osäker, så hade han aldrig skrivit på det sättet. Det hade varit direkt elakt mot oss Djurgårdare. Han och Jocke har säkert en plan färdig.

Sen kan säkert mycket hända, men jag är övertygad om att Thoresen, i dagsläget, har för avsikt att spela en del av nästa säsong med oss.
Angående silly season i övrigt är jag inte orolig. Jag tror att Jocke kommer göra något bra av detta. Nu får han, tillsammans med nya tränarstaben, möjligheten att bygga ett lag från grunden. Behöver inte vara dåligt, även om man givetvis hade behållit ett par bärande spelare.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Jocke och Co har ju ändå vetat om att dessa spelare ev kan lämna så för dom är det ju ingen nyhet - bara hoppas att dom varit ute i god tid och tittat på nya spelare.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sthlm19 skrev:Måste vara något slags rekord att sluta sjua med ca 8 landslagsspelare och en slips med NHL-intresse. Känns sådär nu asså.

I övrigt tror jag på Åberg och Norman...
Så vilka kommer spela VM då?
Lite det som avgör klassen på spelarna.

Sedan håller jag med om att vi hade en del spets, men inte mer än något annat lag i slutspelet.
Problemet var ju istället att vi hade klart ojämnare lag än topplagen. Tittar man på grundserien var det ju endast Högström och Hultström som stack ut bland backarna. Holm klev fram i slutet.
Norell, Press, Falk var långa stunder rätt dåliga. Englund stabil men inget mer.

Tycker som de allra flesta, vi gjorde en klart godkänd säsong utifrån förutsättningarna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

BigJ skrev:
Jim Morrison skrev:
sthlm19 skrev:Måste vara något slags rekord att sluta sjua med ca 8 landslagsspelare och en slips med NHL-intresse. Känns sådär nu asså.

I övrigt tror jag på Åberg och Norman...
Nu kanske folk börjar inse varför vi byter tränare.
Eller tvärtom, ifrågasätter än mer...

Årets lag var tippade 9-10 av de flesta tror jag, både proffstyckare och supportrar. Vi klarar 7:a med bravur och är en utplockad målvakt från 6:e platsen. Våra tränare, där Säcken var huvudtränare, har fått våra unga spelare att blomstra så mycket att flera av dem får avsluta på en landslagssamling. Ett superbetyg för våra tränare i mitt tycke.

Att laget inte lyckades mot Frölunda är väl inte så konstigt, den rutin Frölunda har är vi inte i närheten av i vårt lag som är seriens yngsta och just rutinen är väl bland det viktigaste i ett slutspel.

Tycker det är mer Tjomme och Jockes förtjänst i år, det är liksom deras spelstil som gjort att vi kunnat spela ut vissa lag som på pappret är bättre än oss, en spelstil som Säcken va emot! Visst är Säcken en legend då han tog upp oss och höll oss kvar med små medel förra säsongen så han förtjänar verkligen stor respekt men ett tränarbyte va ju helt och fullständigt nödvändigt det måste folk fatta!
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

gaspo skrev:Att Sanny Lindström inte har alla pollar hemma har han bevisat otaligt gånger. Finns bara ett lag i SHL DIF!
Han är ju råtta så man får ju inte kräva för mkt om honom!
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

pulverapa skrev:
Praetori skrev:
pulverapa skrev:Att vi, som mittenlag, blir totalt sönderköpta får mig att tänka på två saker.

1) Helt jävla sjukt att ett mittenlag ska få sitt lag förstört på det här sättet.
2) Med tanke på den enorma efterfrågan som finns på våra spelare så måste vi underpresterat något enormt den här säsongen. Det får Säcken ta på sig.
Unga bra spelare som har stor utvecklingspotential men bristande erfarenhet. Det är klart att det blev svårt att ta sig långt i slutspelet utan slutspelserfarenhet men samtidigt svårt att behålla spelare med så stor utvecklingspotential. Vi förlorade mot Frölunda på grund av att de har rutinen och erfarenheten och därmed gjorde betydligt färre misstag, inte för att frölunda totalt sett har ett bättre lag.
Jag pratar inte om en enskild serie mot Frölunda. Jag pratar om att vi kom sjua i en tabell som inte ljuger. (Frölunda tvåa).

Nja, tabellen ljuger väl inte men man skall nog kolla lite närmare på poängen än just tabellplaceringen. Ske och Fisk var ju i en klass för sig men vi hade bara 8 poäng upp till 3:an medans det faktiskt var nio poäng ner till laget nedanför oss på 8:e plats.

Var ju ganska jämnt ändå i övre "mitten skicktet" där det kanske inte hade känts lika konstigt att tappat massa spelare om man varit 3:a-4:a istället för 7:a.

3 Linköping 94
4 Luleå 52 92
5 Färjestad 89
6 Växjö 87
7 Djurgården 86
8 Örebro 77

Hur som helst tråkigt att vi tappar spelare man kunna tänkt som stomme.

Om nu Högstrom är klar för KHL, varför går man inte ut med det på hemsidan? Skall säsongen vara helt klar där borta först med?
EspenK

Inlägg av EspenK »

Kan vi inte få några positiva besked? Bara negativa, dåliga besked hittills.

Och då väntar man bara på bekräftelse på:
Englund till AHL
Mantas till NHL
Alvarez till Malmö
Holm till Växjö
Sörensen till KHL/NHL

Press känns som ett givet lån till ssk i och med avancemanget.
Låst