Hockeyallsvenskan 15/16

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 15/16

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:Haha Aik har verkligen inga marginaler med sig i sin serie. Varit bättre samtliga matcher och ligger nu under även denna match.
Karlskrona var ju överlägsna i första fram till förlängningen. Och nu senaste lite bättre. Men klart gnaget haft oflyt med både puck och domare. Jag njuter!
Donkels

Inlägg av Donkels »

Jag tycker Gnaget haft "flyt" med domsluten hittills och då undantar jag INTE situationen med Kovacs där lillchippen ska vara glad att han får spela mer i den här serien och att domaren blåser för tidigt(händer alla lag) utan jag hävdar bestämt att Svff:s gloryhole även inkluderar isråttorna
Senast redigerad av Donkels den 2016-03-26 07:42:57, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Kul att SSK är på väg tillbaka till HA. I princip klart nu.

Edit: Och Leksand verkar kvittera till 2-2 i matcher mot Modo. Det trodde jag inte efter 9-0 i mål efter två matcher.
Avskaffa tre mot tre.

Inlägg av #10 »

Fyfan vilket jävla rån av lyxfällan, hoppas nu Modo vinner 2 raka
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

Kul att SSK verkar ta sig upp, de får gärna byta plats med Örebro eller något annat bonngäng i SHL nästa år. Trist att Kenttäs gäng kommer åka ner, han verkar som en av de mest sympatiska och hårt arbetande hockeyprofilerna i Sverige.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Bra att SSK verkar ta sig upp dom ska inte behöva förnedra sig genom att spela mot knarkarnas hobbygäng det är helt enkelt ovärdigt ett så pass anrikt lag
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Donkels skrev:Bra att SSK verkar ta sig upp dom ska inte behöva förnedra sig genom att spela mot knarkarnas hobbygäng det är helt enkelt ovärdigt ett så pass anrikt lag
Jag ser det där som en ren förolämpning mot seriöst satsande föreningar som Huddinge, Vallentuna, Sollentuna, Wings, Väsby, Anchors m.fl. Det är alla Stockholmslag i ettan som bygger upp Stockholmshockeyn genom otroligt mycket hårt och ideelt arbete. Dit måste även bajen få räknas, oavsett vad vi tycker om deras publik.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Donkels

Inlägg av Donkels »

minalman skrev:
Donkels skrev:Bra att SSK verkar ta sig upp dom ska inte behöva förnedra sig genom att spela mot knarkarnas hobbygäng det är helt enkelt ovärdigt ett så pass anrikt lag
Jag ser det där som en ren förolämpning mot seriöst satsande föreningar som Huddinge, Vallentuna, Sollentuna, Wings, Väsby, Anchors m.fl. Det är alla Stockholmslag i ettan som bygger upp Stockholmshockeyn genom otroligt mycket hårt och ideelt arbete. Dit måste även bajen få räknas, oavsett vad vi tycker om deras publik.
Jag förolämpade inte upp förortslagen utan Bajen Hockey som är ett skämt som drivs av pajasar och som har en publik bestående av drygt 150 pajasar har större respekt för FC Z än den föreningen det räcker väl med att nämna psykfallet Jacob Uddenholt var med och startade upp skiten
Användarvisningsbild
minalman

Hockeyallsvenskan 15/16

Inlägg av minalman »

Donkels skrev:
minalman skrev:
Jag förolämpade inte upp förortslagen utan Bajen Hockey som är ett skämt som drivs av pajasar och som har en publik bestående av drygt 150 pajasar har större respekt för FC Z än den föreningen det räcker väl med att nämna psykfallet Jacob Uddenholt var med och startade upp skiten

point is taken.

För oss i Vallentuna har det varit roligt med SSK ett år, men de är för bra och får gärna gå upp i HA.
;-)
Vi spöar Huddinge var femte match, men aldrig Sportklubben.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Varför får Aik spela i svart på bortaplan? Dispens av någon anledning? Sedan undrar jag varför man måste spela i ljusa färger på bortaplan? Jag skulle älska att se vårat DIF i rött på bortaplan.
Avskaffa tre mot tre.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Mattias_87 skrev:Varför får Aik spela i svart på bortaplan? Dispens av någon anledning? Sedan undrar jag varför man måste spela i ljusa färger på bortaplan? Jag skulle älska att se vårat DIF i rött på bortaplan.
Antar att det hänger på vad motståndaren har för färg. Leksand kör väl vitt på hemmaplan med tex.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Mattias_87 skrev:Varför får Aik spela i svart på bortaplan?
Sorgekläder :-)
Donkels

Inlägg av Donkels »

minalman skrev:
Mattias_87 skrev:Varför får Aik spela i svart på bortaplan?
Sorgekläder :-)
:lol: :lol:
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

KHK har varit kassaskåpssäkra i sitt försvarsspel och det är riktigt bra förberedelsearbete av dom inför kvalet. Hade man kört på med fröjdig anfalls hockey hade det nog gott åt skogen mot ett talangfullt och tekniskt rätt skickligt aik i medvind.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Leksand verkar inte ge upp, känns som ett bra byte mot Modo om det nu håller hela vägen...
Using Tapatalk
Skriv svar