Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
dannyfknd
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av dannyfknd »

minalman skrev:Du säger i princip samma sak som jag försöker att förklara för dig! Felet var inte att de eventuellt tänkte på framtiden utan att de inte trodde på guld.
Med rätt miljö i truppen tänker de bara på guldet, vilket de måste bli övertygade att tro på av ledningen.
Edit: Se till exempel på växjö som verkat ha hittat fram till guldspåret sista dagarna. Ingen utom de själva tror de har en chans, men så länge de själva tror är allt möjligt.
Min huvudpoäng var ju ändå att jag ogillar att spelare man håller på, sjunger för osv, är klara för andra lag mitt under brinnande säsong. Jag tror att det påverkar deras inställning och vilja att ge precis allt för att vinna, oavsett om du har världens bästa tränare eller inte. Det får mig även att känna mig lurad. Det verkar du inte ha några problem med. Man är olika i vad för sorts spelare man vill hålla på och ha i sin förening.
dannyfknd

Inlägg av dannyfknd »

"Så du hoppas alltså att spelare skadar sig allvarligt för att de för diskussioner med andra klubbar under säsong??

Jag håller med de flesta andra, visst det är trist om det kommer fram i efterhand att det gjordes upp under pågående säsong men vi är ju inte bättre själva...

Jag hoppas inte att någon skadar sig oavsett om han spelar i DIF eller i HV.
Dock kan jag hoppas att vissa kan tappa formen och aldrig någonsin mer bli erbjuden ett kontrakt på elitnivå i hockey (läs Johan Forsberg....)"

Ja alltså, det är ju bättre för DIF om en spelare som skrivit på för Luleå blir långtidsskadad än att han gör succé.
Jag säger inte att vi är bättre själva och jag förstår att spelarna gör det men det är att det är tillåtet jag ogillar.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av minalman »

dannyfknd skrev:
minalman skrev:Du säger i princip samma sak som jag försöker att förklara för dig! Felet var inte att de eventuellt tänkte på framtiden utan att de inte trodde på guld.
Med rätt miljö i truppen tänker de bara på guldet, vilket de måste bli övertygade att tro på av ledningen.
Edit: Se till exempel på växjö som verkat ha hittat fram till guldspåret sista dagarna. Ingen utom de själva tror de har en chans, men så länge de själva tror är allt möjligt.
Min huvudpoäng var ju ändå att jag ogillar att spelare man håller på, sjunger för osv, är klara för andra lag mitt under brinnande säsong. Jag tror att det påverkar deras inställning och vilja att ge precis allt för att vinna, oavsett om du har världens bästa tränare eller inte. Det får mig även att känna mig lurad. Det verkar du inte ha några problem med. Man är olika i vad för sorts spelare man vill hålla på och ha i sin förening.
Det är litet hönan och ägget över denna diskussion (så här i påsktider). Jag menar att om ledningen (och vi bland supportrarna) skapar rätt miljö i truppen så tänker inte spelarna (som allihop är vinnarskallar) inte på nästa säsong oavsett hur mycket guldkantade kontrakt agenterna sticker under näsan. Du tror det är tvärtom. Att lukrativa anbud får vinnarskallar att glömma den kamp de kämpar här och nu.
Däremot kan jag tänka mig att förbjuda alla agenter att över huvud taget existera från början av september till slutet av april. Men det är bara en dröm. Som att önska en bostadsmarknad utan giriga mäklare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori

Inlägg av Praetori »

Ser mer och mer ut som att det blir något halvt köpelag nästa säsong om ryktena in ger någon fingervisning.
Att satsa på egna talanger eller folk med klubbanslutning känns som ett minne blott vilket känns lite tråkigt men med undantagen Lundh och Norman som ju kanske har genuint hjärta för skölden med tanke på vart de är fostrade.

Det kanske bara är jag som är "ute" och gammaldags men för mig är Djurgården ett lag med utpräglad stockholmsprofil och bör med historien i åtanke premiera en lokalt fostrad trupp hellre än att värva legoknektar.
Att det kanske inte är den bästa lösningen på kort sikt för att konkurrera om ett SM guld skiter jag faktiskt lite i. Om Djurgården skulle ta guld med 90% importer skulle jag ändå vara missnöjd (för att göra en extrem liknelse).

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Praetori skrev:Ser mer och mer ut som att det blir något halvt köpelag nästa säsong om ryktena in ger någon fingervisning.
Att satsa på egna talanger eller folk med klubbanslutning känns som ett minne blott vilket känns lite tråkigt men med undantagen Lundh och Norman som ju kanske har genuint hjärta för skölden med tanke på vart de är fostrade.
Arell har ju faktiskt oss som moderklubb också
Kakanello

Inlägg av Kakanello »

Det kanske är att svära i kyrkan här (dessutom mitt första inlägg) men jag skulle inte ha något emot att plocka in Lauridsen från aik. Han har imponerat på mig måste jag säga.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12363

Tankar?
Mangemus

Inlägg av Mangemus »

Pontus Åberg ska väl bli pappa? Vill väl hem till Sthlm då misstänker jag.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Vi lär väl bli nya Brynäs/Luleå med halva laget bestående av kanadicker och amerikaner. Lite trist kanske. Hoppas vi kan pricka rätt med värvningarna.
mb81

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:Vi lär väl bli nya Brynäs/Luleå med halva laget bestående av kanadicker och amerikaner. Lite trist kanske. Hoppas vi kan pricka rätt med värvningarna.
Tror faktiskt inte det. Max 1-2 utländska bland forwardsen och tror på max en bland backarna.
Laget ser ju typ ut såhär nu:
Possler-X-X
Lundh-Ljungh-Brodin
Vejdemo-Johansson-X
Hank-X-Ahlén

Sen har vi Bernhardt, Davidssonx2 Lundin och Sandberg som kan vara extraforwards. Tror max att det värvas utländskt till förstakedjan.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

mb81 skrev:
pulverapa skrev:Vi lär väl bli nya Brynäs/Luleå med halva laget bestående av kanadicker och amerikaner. Lite trist kanske. Hoppas vi kan pricka rätt med värvningarna.
Tror faktiskt inte det. Max 1-2 utländska bland forwardsen och tror på max en bland backarna.
Possler-X-X
Lundh-Ljungh-Brodin
Vejdemo-Johansson-X
Hank-X-Ahlén

Sen har vi Bernhardt, Davidssonx2 Lundin och Sandberg som kan vara extraforwards. Tror max att det värvas utländskt till förstakedjan.
Om laget blir som ovan kan man redan nu börja förbereda sig på kval nästa år, jösses! M an blir ju inte tokladdad direkt :(
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Enig. Vilket jävla nedköp. Sådär dåligt lag kan vi inte få.
Avskaffa tre mot tre.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Bengan08 skrev:
mb81 skrev:
Possler-X-X
Lundh-Ljungh-Brodin
Vejdemo-Johansson-X
Hank-X-Ahlén

Om laget blir som ovan kan man redan nu börja förbereda sig på kval nästa år, jösses! M an blir ju inte tokladdad direkt :(

Possler i första???
Lundh i andra? Ner ett hack på båda om det ska kännas stabilt.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Tror mer på

Brodin-ny-ny
Possler-Ljung-ny
Vejdemo-Johansson-Lundh
Hank-Davidsson-Ahlén

Arell?-Ny
Ny-Emil Johansson?
Falk-ollas Mattson
Press
RöjkåsMartinsenj20(stavning?)

Tellqvist-Reideborn(hoppas inte)
dannyfknd

Inlägg av dannyfknd »

Om det där laget stämmer är det bara att göra sig av med sportcheferna snabbare än kvickt. Och om det laget stämmer, varför inte ha kvar Säcken för att försöka överlveva? Fy satan vad otaggad man blir. Därför: KÖP BILJETT TILL FALKENBERG OCH GLÖM HOCKEYN I 90 MINUTER. Som en sorts självhjälp.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

EspenK skrev:
Bengan08 skrev:
mb81 skrev:
Possler-X-X
Lundh-Ljungh-Brodin
Vejdemo-Johansson-X
Hank-X-Ahlén

Possler i första???
Lundh i andra? Ner ett hack på båda om det ska kännas stabilt.
Lundh har varit bra i slutspelet och är en värdig ersättare till Alvarez. Dock tycker jag Possler är för mycket av en chansning för 1a, ser hellre 3 riktigt stabila 1 kedjespelare som värvas in om vi nu vill slåss i toppen.
Låst