Precis, man vet vad man har men inte vad man får. Up is not the only way it can go...Men skönt att någon är positiv.minalman skrev:Man vet vad man har, men inte vad man får. Tråkigt att så många är negativa. The only way is up!
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, jag känner inte riktigt igen Djurgårdsandan bland alla dysterkvistar härinne!Berra skrev:Precis, man vet vad man har men inte vad man får. Up is not the only way it can go...Men skönt att någon är positiv.minalman skrev:Man vet vad man har, men inte vad man får. Tråkigt att så många är negativa. The only way is up!

- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
minalman skrev:Ja, jag känner inte riktigt igen Djurgårdsandan bland alla dysterkvistar härinne!Berra skrev:Precis, man vet vad man har men inte vad man får. Up is not the only way it can go...Men skönt att någon är positiv.minalman skrev:Man vet vad man har, men inte vad man får. Tråkigt att så många är negativa. The only way is up!
Jag känner inte igen Djurgårdsandan hos vissa spelare.

The end is nigh!minalman skrev:Ja, jag känner inte riktigt igen Djurgårdsandan bland alla dysterkvistar härinne!Berra skrev:Precis, man vet vad man har men inte vad man får. Up is not the only way it can go...Men skönt att någon är positiv.minalman skrev:Man vet vad man har, men inte vad man får. Tråkigt att så många är negativa. The only way is up!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
Jag är orolig för nästa säsong pga denna spelar flykt men Jocke och gänget vet säkert vad det sysslar med. Detta är en sjuk spelarflykt och att ersätta detta är tungt. Jag vill inte få känslan att Jocke och gänget Tror att framtida nyförvärv ska räcka, att det Tror på att de ska kunna ersätta våra förlorade spelare. Då kommer jag gå vibbar från året vi åkte ut. Vi ska ha ekonomiska muskler nu för att fortsätta satsat på top 6 och kunna värva efter det. Spelare som Possler och Lundh ska inte chansas in i första kedjan utan om vi ska visa att vi är en klubb att räkna med ska vi även kunna värva in färdiga 1a kedjespelare.
Det är det enda som gör mig orolig.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Snart e oljan slut å då stänger dom KHL. Då vinner vi guld efter guld. ;D
Benjamin L. Willard skrev:Jag är orolig för nästa säsong pga denna spelar flykt men Jocke och gänget vet säkert vad det sysslar med. Detta är en sjuk spelarflykt och att ersätta detta är tungt. Jag vill inte få känslan att Jocke och gänget Tror att framtida nyförvärv ska räcka, att det Tror på att de ska kunna ersätta våra förlorade spelare. Då kommer jag gå vibbar från året vi åkte ut. Vi ska ha ekonomiska muskler nu för att fortsätta satsat på top 6 och kunna värva efter det. Spelare som Possler och Lundh ska inte chansas in i första kedjan utan om vi ska visa att vi är en klubb att räkna med ska vi även kunna värva in färdiga 1a kedjespelare.
Precis. Ser det som att det finns en hälsosam oro inför hur vi ska kunna få ihop en slagkraftig trupp som kan nå minst play-in. Jockes jobb är långt ifrån enkelt. Ersättarna det snackas om hittills kan funka men krävs att många av dem verkligen levererar och utvecklas. Ta exempelvis ryktet om Reideborn som en ev. ersättare till Mantas. Från det han presterar i Modo så känns det så där. Risken är väl att vi ersätter med en del chansningar som kan bli bra. Jag uppbådar all min positiva kraft och säger att vi överträffar denna säsong genom semifinal nästa år. Sådär. Skönt att få det gjort.![]()
Sitt nu lite lugnt i båten. Ingen har sagt att Possler och Lundh ska bli vår nya förstakedja. Försök att ha lite is i magen nu. Tror att Jocke har en någorlunda god förmåga att analysera verkligheten på. Ni behöver inte ha panik än 
Sen blir jag också livrädd när Reiderborns namn nämns. Vi kan inte backa upp Tellqvist med honom. Om vi ska satsa extra på någon position, är det just målvakten.

Sen blir jag också livrädd när Reiderborns namn nämns. Vi kan inte backa upp Tellqvist med honom. Om vi ska satsa extra på någon position, är det just målvakten.
Har tänkt på exakt samma lag, hade vi varit SAIK hade man förstått men vi kom 7:a! Och ändå ska halva laget till NHL/KHL, otroligt!pulverapa skrev:Det är ju märkligt hur ett mittenlag i SHL kan bli av med halva laget.
Att det snackas om Reideborn måste bero på att Linus Söderström är förlorad? En sådan målvaktstalang som Söderström kan vi ju inte släppa frivilligt, en naturlig arvtagare till Tellqvist om Mantas sticker. Det vore fullkomlig galenskap att inte försöka få honom till laget nästa år.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kan bland annat förklaras med att vi har en väldigt låg medelålder i truppen. Många unga och oerfarna som är på väg i sina karriärer. Till och med Holm kan räknas in där som en spelare som vill utvecklas genom att byta miljö. (men växjö, hur tänker killen...)Bengan08 skrev:Har tänkt på exakt samma lag, hade vi varit SAIK hade man förstått men vi kom 7:a! Och ändå ska halva laget till NHL/KHL, otroligt!pulverapa skrev:Det är ju märkligt hur ett mittenlag i SHL kan bli av med halva laget.
Hur många stannar på sitt första jobb och stannar där till pension på dagens arbetsmarknad?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Sen beror det nog också på att vi har en väldigt klar nivåskillnad i laget, toppspelarna hade platsat i vilket lag som helst i SHL medans vissa spelare är rejält mycket sämre.Bengan08 skrev:Har tänkt på exakt samma lag, hade vi varit SAIK hade man förstått men vi kom 7:a! Och ändå ska halva laget till NHL/KHL, otroligt!pulverapa skrev:Det är ju märkligt hur ett mittenlag i SHL kan bli av med halva laget.
Ang. Hultström, får vi, Leksand och Linköping dela på pengarna eller får vi allt?
Tror att de delas ut på lagen spelaren spelat i de senaste 4'a säsongerna, så då torde vi få 1/4 del.Glory1 skrev:Ang. Hultström, får vi, Leksand och Linköping dela på pengarna eller får vi allt?
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Haha vi lär ju knappt få en månadslön för besväret