Jag har fortfarande kvar mina biljetter till på lördag, förvisso inte Hovet men jag räknar med en klang och jubel fest i världens största boll...minalman skrev:Jaha. Inget mer på Hovet i år. Sista matchen i övermorgon på TV. Efter det någon veckas paus och sedan får vi fotbollen att gnälla på i stället. Även om vi är bäst kan vi inte vinna jämt.
Det är tryggt att vara Djurgårdare!
Säsongen 15/16
- Think if...
- Kontakt:
Re: Säsongen 15/16
Using Tapatalk
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det kanske är världens största surprise party för Säcken? Ingen har berättat för honom att vi kommer att åka ut om vi inte vinner matcherna. Och när han kommer in i ett fullsatt Globen är det inte match utan ett jätteparty!Think if... skrev:
Jag har fortfarande kvar mina biljetter till på lördag, förvisso inte Hovet men jag räknar med en klang och jubel fest i världens största boll...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det är alltid med en bitter känsla som man slås ut ur slutspelet, och även om besvikelsen finns lite överallt just nu, så är det bara att konstatera att vi åker ut mot ett betydligt bättre lag. Med korrekta domslut och lite marginaler på vår sida hade vi kanske kunnat ha vunnit en eller två matcher till, men att vi skulle ha knäppt Frölunda över sju matcher, det kändes väl aldrig realistiskt egentligen.
Säsongen summeras av mig med ett plus i kanten. Vi gjorde det som jag räknade med, att ta oss till kvartsfinal. Kommande säsonger ska nya steg tas, och jag har stora förhoppningar om att det ska kunna gå vägen.
Stora plus den här säsongen är:
- Robin Alvarez. Hoppas att han stannar trots all hemlängtan. Finns så mycket hockey i den killen.
- Linus Hulström. Har växt ut till en backgigant. Känns högst osannolikt att vi får behålla honom, tyvärr.
- Patrick Thoresen. Precis den ledaren man hade hoppats på. Bara att hålla tummarna för att han kör på ett år till.
- Matt Anderson. Trög start, men sedan har han gått som tåget. En klockren värvning från andra sidan pölen (även om han kom från KHL).
Finns några minus, spelare som lyckats mindre väl, men det får bli en annan gång. Finns ingen anledning att deppa över det som varit mindre bra just nu.
Säsongen summeras av mig med ett plus i kanten. Vi gjorde det som jag räknade med, att ta oss till kvartsfinal. Kommande säsonger ska nya steg tas, och jag har stora förhoppningar om att det ska kunna gå vägen.
Stora plus den här säsongen är:
- Robin Alvarez. Hoppas att han stannar trots all hemlängtan. Finns så mycket hockey i den killen.
- Linus Hulström. Har växt ut till en backgigant. Känns högst osannolikt att vi får behålla honom, tyvärr.
- Patrick Thoresen. Precis den ledaren man hade hoppats på. Bara att hålla tummarna för att han kör på ett år till.
- Matt Anderson. Trög start, men sedan har han gått som tåget. En klockren värvning från andra sidan pölen (även om han kom från KHL).
Finns några minus, spelare som lyckats mindre väl, men det får bli en annan gång. Finns ingen anledning att deppa över det som varit mindre bra just nu.
Dom var bättre men klart bättre inte en chans i helvete.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Håller med, dom var inte så mycket bättre. Jag tror vi hade vunnit om vi hade sluppit åttondelsfinalen och fått möta Frölunda direkt med utvilade spelare och en Sallinen som vill spela. Jag hoppas vi får behålla en del spelare iallafall, tråkigt att börja om ifrån början helt och hållet.
Avskaffa tre mot tre.
Två tummar upp för denna säsong. Jag är väldigt stolt!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- minalman
Men vad gör vi med en bokad Globen på lördag? Den bästa säsongen, med den skönaste coachen på över fem år. Vi borde fira av Säcken innan han sticker till Gotland med frugan. Och Thore drar över kölen med frugan. Och Holm drar till Växjö för att fästmön längtar (eller det va någon annan kanske...)
Mina förhoppningar inför säsongen var play-in med chans på mer, så sett över hela säsongen så är jag nöjd med det vi åstadkom. Stort hyll till Nyman och backarna som har gjort ett riktigt bra jobb trots orutinen.
Men det där jävla sparkmålet hemma mot Luleå, fyfan, det kommer sitta i länge.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Tänk på mig då som bor 4 mil från hålan...Edin skrev:Mina förhoppningar inför säsongen var play-in med chans på mer, så sett över hela säsongen så är jag nöjd med det vi åstadkom. Stort hyll till Nyman och backarna som har gjort ett riktigt bra jobb trots orutinen.
Säsongen i sig känns ganska bra, vi har ett ungt lag som behöver växa till sig för att kunna utmana lag som Frölunda etc. Vi kom till kvartsfinal och det får väl ses som godkänt efter andra säsongen tillbaka i SHL.
Stannar Thore tatuerar jag in hans namn på axeln!
...så förbannat bra laget spelade i jan/feb så blev mina förhoppningar stora, men när endorfinerna har lugnat ner sig så kommer jag nog vara nöjd med säsongen, vi nådde målet med kvartsfinal redan andra året - med en ung orutinerad defensiv. Tack Hasse, lysande.
Den stora paniken lär komma nästa vecka, fan 6 månader till September... hur ska man överleva ?
(näe, säg inte fotboll....)
Hoppas på en bra silly (utan Finnar... Tomi var spelmotor hela hösten men vad hände sen?? )
Kan Jocke leverera Norman å Peppe Lund, få Tore å Sören att stanna, ta hem Elias F till Stan och Tellan kör ett år till (med endera Mantas eller Södeström)... då överlever jag till September å när guldjakten inleds med kapten Ljungh i fronten....
Den stora paniken lär komma nästa vecka, fan 6 månader till September... hur ska man överleva ?
(näe, säg inte fotboll....)
Hoppas på en bra silly (utan Finnar... Tomi var spelmotor hela hösten men vad hände sen?? )
Kan Jocke leverera Norman å Peppe Lund, få Tore å Sören att stanna, ta hem Elias F till Stan och Tellan kör ett år till (med endera Mantas eller Södeström)... då överlever jag till September å när guldjakten inleds med kapten Ljungh i fronten....
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
- Jeremy Roenick -
Var ändå en rätt rolig säsong detta.
Killarna gjorde fler mål än vad dom släppte in (i grundserien) och jag tycker att det var en kul hockey att kolla på.
Till nästa säsong ser jag fram emot sillyn, den kommer att bli hemsk att följa. Innan alla rykten är bekräftade kommer man att ha magont och när den slutliga truppen är spikad kommer man fortsatt ha magont. Truppen kommer aldrig vara så bra att man säger "detta är jag nöjd med".
Jag ser även fram emot vilka nya riktlinjer som domarna och disciplinnämnden kommer med. Domarna har nog haft sin svagaste säsong sedan 4-domarsystemet drog igång och nämnden har utvecklats genom att höja straffen men samtidigt slängt ut dom alldeles för lättvindigt där det inte varit motiverat bara för att det varit en tackling som sett "hemsk" ut.
Killarna gjorde fler mål än vad dom släppte in (i grundserien) och jag tycker att det var en kul hockey att kolla på.
Till nästa säsong ser jag fram emot sillyn, den kommer att bli hemsk att följa. Innan alla rykten är bekräftade kommer man att ha magont och när den slutliga truppen är spikad kommer man fortsatt ha magont. Truppen kommer aldrig vara så bra att man säger "detta är jag nöjd med".
Jag ser även fram emot vilka nya riktlinjer som domarna och disciplinnämnden kommer med. Domarna har nog haft sin svagaste säsong sedan 4-domarsystemet drog igång och nämnden har utvecklats genom att höja straffen men samtidigt slängt ut dom alldeles för lättvindigt där det inte varit motiverat bara för att det varit en tackling som sett "hemsk" ut.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Av mig får laget mer än godkänt.
Vi spelade en klart trevligare hockey.
Vi vann mer matcher och slutade högre i tabellen än året före.
Vi tog oss till kvartsfinal.
Detta var tredje säsongen i rad vi förbättrade oss vilket är ett kvitto på Säckens storhet.
Så imponerande resurser har han inte haft att jobba med.
Ska jag lyfta fram något negativt så är det väl att vi åker ut i kvartsfinal trots att vi nu gjort bättre resultat tre år på raken. Det är helt klart ett underbetyg till föreningen sett i ett större perspektiv.
Vi har liksom blivit ett rätt harmlöst Hockeylag från huvudstaden som bonnlagen inte ser som något större hot.
Till nästa år ser flertalet viktiga spelare ut att lämna.
Kämpa Djurgården IF.
Vi spelade en klart trevligare hockey.
Vi vann mer matcher och slutade högre i tabellen än året före.
Vi tog oss till kvartsfinal.
Detta var tredje säsongen i rad vi förbättrade oss vilket är ett kvitto på Säckens storhet.
Så imponerande resurser har han inte haft att jobba med.
Ska jag lyfta fram något negativt så är det väl att vi åker ut i kvartsfinal trots att vi nu gjort bättre resultat tre år på raken. Det är helt klart ett underbetyg till föreningen sett i ett större perspektiv.
Vi har liksom blivit ett rätt harmlöst Hockeylag från huvudstaden som bonnlagen inte ser som något större hot.
Till nästa år ser flertalet viktiga spelare ut att lämna.
Kämpa Djurgården IF.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- minalman
Jag har gått vidare.
Vi hade strandat till slut ändå. Truppen var för ojämn. Många riktigt bra individer, men det kuggade aldrig i riktigt. Utom Ljungh-kedjan ett tag i höstas. Jag tror på lagbygge. I år fanns det aldrig någon kontinuitet i kvalitén, vare sig på individnivå (men det ska inte behövas) eller på lagnivå (där måste det finnas). Kanske ett resultat av att tränare och sportchefer haft olika syn på hur vi ska spela.
En fördel med att vi åkte ut som det inte pratas så mycket om är att man kan raka skägget till påskmiddagen och byta från hockeyns kallingar till DIF fotbolls dito.
Vi hade strandat till slut ändå. Truppen var för ojämn. Många riktigt bra individer, men det kuggade aldrig i riktigt. Utom Ljungh-kedjan ett tag i höstas. Jag tror på lagbygge. I år fanns det aldrig någon kontinuitet i kvalitén, vare sig på individnivå (men det ska inte behövas) eller på lagnivå (där måste det finnas). Kanske ett resultat av att tränare och sportchefer haft olika syn på hur vi ska spela.
En fördel med att vi åkte ut som det inte pratas så mycket om är att man kan raka skägget till påskmiddagen och byta från hockeyns kallingar till DIF fotbolls dito.