Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Vad tror ni om möjligheterna att locka Linus Videll? Har utgående kontrakt i KHL och är 30 år. Realistisk värvning?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Har han fru och barn? Dom med familj har ju en större lust att vända hemåt då barnen börjar närma sig skolåldern eller frun är less på Ryssland likt Thoresen men även andra.Örebroarn skrev:Vad tror ni om möjligheterna att locka Linus Videll? Har utgående kontrakt i KHL och är 30 år. Realistisk värvning?
Avskaffa tre mot tre.
Haha ingen aning. Tänkte mer på att Jocke har bra kontakter med gammalt SSK folk samt att videll även har DIF som moderklubb även om han medt lirat i aik.Mattias_87 skrev:Har han fru och barn? Dom med familj har ju en större lust att vända hemåt då barnen börjar närma sig skolåldern eller frun är less på Ryssland likt Thoresen men även andra.Örebroarn skrev:Vad tror ni om möjligheterna att locka Linus Videll? Har utgående kontrakt i KHL och är 30 år. Realistisk värvning?
Kikar lite på +/- för säsong och slutspel. Falk som vi förlängt två säsonger med är definitivt bland de sämsta. Kan nån som kan det här bättre förklara vad vi ser hos den killen. Hjärtat har han ju och viljan men kunnandet...
Ahlén och Henke har ju knappast lysande +/- heller. De kämpar och river men kostar ju också en hel del att ha dem på isen.
Holm däremot... Varför släpper vi honom?
Upplys mig o visa forum.
Ahlén och Henke har ju knappast lysande +/- heller. De kämpar och river men kostar ju också en hel del att ha dem på isen.
Upplys mig o visa forum.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi är litet finare, litet bättre.EspenK skrev:Kikar lite på +/- för säsong och slutspel. Falk som vi förlängt två säsonger med är definitivt bland de sämsta. Kan nån som kan det här bättre förklara vad vi ser hos den killen. Hjärtat har han ju och viljan men kunnandet...
Upplys mig o visa forum.
Det är klart vi ger andra SHL-lag litet handikappförsprång, nu när vi har lika mycket TV-pengar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det är ju inte så att Djurgården släpper honom. Handlar väl om att Stockholms skattebetalare betalar Växjö kommun, som i sin tur öser in pengar i Växjö Lakers. Skattefusk i dess ädlaste form gör att vi tappar honom.EspenK skrev:Holm däremot... Varför släpper vi honom?
Tycker Falk var riktigt bra förra säsongen. +/- säger inte allt, men visst kunde man väntat sig mer i år. Dock tror jag definitivt att han kan bli en viktig spelare för oss i framtiden.EspenK skrev:Kikar lite på +/- för säsong och slutspel. Falk som vi förlängt två säsonger med är definitivt bland de sämsta. Kan nån som kan det här bättre förklara vad vi ser hos den killen. Hjärtat har han ju och viljan men kunnandet...
Upplys mig o visa forum.
Att vi förlänger med både Hank och Ahlén visar tydligt att vi kommer vara ett svagt mittenlag som bäst de kommande åren, tråkigt.
Att vi tappar Holm är riktigt svagt.
Avgå Jocke.
Men är det troligt att Växjö ger Holm så sjukt mycket mer betalt? Lär ju spela 3dje backbar hos dem om de inte tappar väldigt många backar. Kan det inte vara att Jocke o Tjomme vill ha andra typer av backar?Salas skrev:Det är ju inte så att Djurgården släpper honom. Handlar väl om att Stockholms skattebetalare betalar Växjö kommun, som i sin tur öser in pengar i Växjö Lakers. Skattefusk i dess ädlaste form gör att vi tappar honom.EspenK skrev:Holm däremot... Varför släpper vi honom?
Jag tror inte att Tjomme och Jocke sitter och kollar +/- som övervägande skäl om man ska förlänga eller ej. Mycket mer än så som spelar roll.
B.I.B.A skrev:Tycker Falk var riktigt bra förra säsongen. +/- säger inte allt, men visst kunde man väntat sig mer i år. Dock tror jag definitivt att han kan bli en viktig spelare för oss i framtiden.EspenK skrev:Kikar lite på +/- för säsong och slutspel. Falk som vi förlängt två säsonger med är definitivt bland de sämsta. Kan nån som kan det här bättre förklara vad vi ser hos den killen. Hjärtat har han ju och viljan men kunnandet...
Upplys mig o visa forum.
Att vi förlänger med både Hank och Ahlén visar tydligt att vi kommer vara ett svagt mittenlag som bäst de kommande åren, tråkigt.
Att vi tappar Holm är riktigt svagt.
Känns som Holm och Ahlén verkligen är ett handikapp. de har en nivå som är helt ok men i ett slutspel räcker de inte till.
Såklart inte bara +/-. Känslan att Falk är inne på mycket bakåt bekräftas ju dock. Tycker inte han har någon direkt uppsida förutom försöken att spela fysiskt där han inte har storleken med sig.ciirree skrev:Jag tror inte att Tjomme och Jocke sitter och kollar +/- som övervägande skäl om man ska förlänga eller ej. Mycket mer än så som spelar roll.
Vad är grejen med Holm? Det har jag helt missat, lyckas inte googla mig fram till något heller.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Expressen säger att han är klar för VäxjöEdin skrev:Vad är grejen med Holm? Det har jag helt missat, lyckas inte googla mig fram till något heller.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Aftonbladet upprepar att Norman är klar. Vi får se.
Avskaffa tre mot tre.
Skulle snarare säga mycket mindre än så. Tycker att 4e-kedjan får oförtjänt mycket positiv kritik. Svårt att se vilken funktion de fyller.ciirree skrev:Jag tror inte att Tjomme och Jocke sitter och kollar +/- som övervägande skäl om man ska förlänga eller ej. Mycket mer än så som spelar roll.