Bautabröl skrev:Men nu ska vi inte måla på väggen utan hoppas att vi tar oss igenom denna säsong utan att hamna i kvalserien.
Med oss supportrar som hjälp så är det klart DIF undviker kvalserien. Vi ska sjunga till struparna blöder, och det kommer räcka till att missa kvalserien, och när säsongen är slut så kommer vi vara närmare slutspel (om vi inte är där), än kvalserien, det slår jag vad om .
Bautabröl skrev:Men nu ska vi inte måla på väggen utan hoppas att vi tar oss igenom denna säsong utan att hamna i kvalserien.
Med oss supportrar som hjälp så är det klart DIF undviker kvalserien. Vi ska sjunga till struparna blöder, och det kommer räcka till att missa kvalserien, och när säsongen är slut så kommer vi vara närmare slutspel (om vi inte är där), än kvalserien, det slår jag vad om .
Crashmash skrev:Med oss supportrar som hjälp så är det klart DIF undviker kvalserien. Vi ska sjunga till struparna blöder, och det kommer räcka till att missa kvalserien, och när säsongen är slut så kommer vi vara närmare slutspel (om vi inte är där), än kvalserien, det slår jag vad om .
För UFA's (Unrestricted Free Agent), dvs för spelare som inget NHL lag äger rättigheter för kan de värva ända tills deras transferfönster stänger, vilket är nångång i februari. Ekman, Tjärna och Holmqvist är alla 3 UFA's så i princip kan de vänta nästan en hel säsong för att få ett NHL kontrakt, förutsatt att de inte har kontrakt med något annat lag.
Therocket1 skrev:För UFA's (Unrestricted Free Agent), dvs för spelare som inget NHL lag äger rättigheter för kan de värva ända tills deras transferfönster stänger, vilket är nångång i februari. Ekman, Tjärna och Holmqvist är alla 3 UFA's så i princip kan de vänta nästan en hel säsong för att få ett NHL kontrakt, förutsatt att de inte har kontrakt med något annat lag.
Oj då... vi vet inget, bara spekulationer helt vilt och galet... *he he*
Men å andra sidan borde de (spelarna alltså) välja någon annan liga snart
ändå tycker man ju, så de får känna tillhörighet och kunna träna med sitt
"nya" lag så att säga... ja ja... vi får se... jag tror i alla fall på att DIF tar
en slutspelsplats denna säsong!
Fnatte79 skrev:Oj då... vi vet inget, bara spekulationer helt vilt och galet... *he he*
Men å andra sidan borde de (spelarna alltså) välja någon annan liga snart
ändå tycker man ju, så de får känna tillhörighet och kunna träna med sitt
"nya" lag så att säga... ja ja... vi får se... jag tror i alla fall på att DIF tar
en slutspelsplats denna säsong!
I och med att de är UFA så har spelarna rätt att skriva kontrakt med vilket lag som helst, i vilken liga som helst.
Att de vänta långt in i säsongen med att skriva nytt kontrakt är att de avvaktar ett så bra bud som möjligt, och då helst med ett NHL-lag.
Lite orolig över ryktet med Lindström... visst platsar han i laget, dessutom högerskytt, men han tillför ingen spets. Ser mycket hellre Holmqvist i laget.
Men sålänge vi får en spelare som spelar istället för Engqvist så är jag nöjd. Tycker att Engqvist borde lånas ut till ett allsvenskt lag typ Almtuna.
Känns ju onödigt att ha en lovande kille drällande i 4:e kedjan.
Ericsson lär ju lånas ut till Bofors. Vi har ändå 9 backar. '
Så det vore lite intressant ifall någon kände för att spekulera i tänkbara kedjor och backpar....
karl-jarl skrev:Men sålänge vi får en spelare som spelar istället för Engqvist så är jag nöjd. Tycker att Engqvist borde lånas ut till ett allsvenskt lag typ Almtuna.
Känns ju onödigt att ha en lovande kille drällande i 4:e kedjan.
Ericsson lär ju lånas ut till Bofors. Vi har ändå 9 backar. '
Så det vore lite intressant ifall någon kände för att spekulera i tänkbara kedjor och backpar....
jag tycker inte vi ska låna ut Engqvist ser hellre att vi lånar ut någon annan, t.ex Danielsson
jag tycker inte vi ska låna ut Engqvist ser hellre att vi lånar ut någon annan, t.ex Danielsson
Nja.... Danielsson har ju spelat hockey på allsvensk nivå redan och bör ju få chansen på riktigt nu.... Engqvist har spelat i DIF U20 och liknande....
Tycker vi ska låta honom mogna i allsvenskan ett år.
Nja.... Danielsson har ju spelat hockey på allsvensk nivå redan och bör ju få chansen på riktigt nu.... Engqvist har spelat i DIF U20 och liknande....
Jag förstår inte ett ord av vad du pratar om. Engqvist var under slutspurten av Elitserien ifjol en av de mest framträdande spelarna, när han väl fick spela, han blommar ut rejält till vintern.
Jag förstår inte ett ord av vad du pratar om. Engqvist var under slutspurten av Elitserien ifjol en av de mest framträdande spelarna, när han väl fick spela, han blommar ut rejält till vintern.
Jag säger med det! Engqvist är hur lovande som helst och kommer bli en viktig Kugge i DIF tröjan! Dessutom tror klubben på honom. Så ingen utlåning Engqvist NejNej!
Jag säger med det! Engqvist är hur lovande som helst och kommer bli en viktig Kugge i DIF tröjan! Dessutom tror klubben på honom. Så ingen utlåning Engqvist NejNej!
Nej, varför låna ut en av våra mer lovande spelare? Han visade även en bra stabilitet i spelet även om han inte öste in poäng. För övrigt tycker jag att Mora ska få spela i SM-liiga...