Kan säga att Henrik Karlsson inte är Hammarbyare, utan Djurgårdare då jag känner honom personligen. sen hade Henke inte mer än runt 7000/mån när han lirade i Bajen så överbetald bajare känns lite fel.
Det måste ändå vara att betrakta som en överklasslön i Bajen
Jim Morrison skrev:Holm lämnar för Lakers och kommer förmodligen få den rollen och pengarna han förtjänar. Katastrof säger jag.
Vad är det för roll han ska få i Växjö som han inte får hos oss? PP lär han ju inte direkt spela i Växjö heller.
Tror det handlar om stålar och inget annat.
Jim Morrison skrev:Holm lämnar för Lakers och kommer förmodligen få den rollen och pengarna han förtjänar. Katastrof säger jag.
Vad är det för roll han ska få i Växjö som han inte får hos oss? PP lär han ju inte direkt spela i Växjö heller.
Holm får ju bara defensiva zonstarter och PK-tid. En riktig tråkroll har han fått här. En stämpel man vill bli av med för att gå vidare ännu mer i karriären. Lakers har nog scoutat honom ordentligt och insett hans potential.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Holm får ju bara defensiva zonstarter och PK-tid. En riktig tråkroll har han fått här. En stämpel man vill bli av med för att gå vidare ännu mer i karriären. Lakers har nog scoutat honom ordentligt och insett hans potential.
Fast defensiva zonstarter är väl bra med en kille som Holm som kan transportera puck bra och han är duktig i bp. När vi har Hultström och Högström i pp finns det inte riktigt plats för honom där om du tänker på det. Lika i Växjö som har Murphy och Heikkinen.
Sen håller jag med dig om att vi skulle erbjuda honom en bra lön. Men var nog svårt att matcha Växjö.
En potentiell stomspelare med hög potential lämnar! Kan inte beskrivas med annat ord än katastrof. Särskilt när vi kommer få svårt att behålla Högström och Hultström.
Otto nobbar DIF's bud!
Kan tänka mig att Jockes bud var ett skambud i Holms ögon. Utnyttja Holms "känslor" för klubben, för att signa honom till en sämre lön.
Jag hoppas Holm gav Jocke chansen att höja sitt bud innan han bestämde sig.
Tror som sagt inte att det är en pengafråga så mycket som det är att Holm känner att han fastnat i en roll här. Sen får han säkert mer betalt där. Och med Nyman kvar skulle det säkert inte vara någon skillnad nästa säsong.
Jockes prioriteringar får ett stort fett IG hittills.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Men snacket att man alltid lägger av sitt spel när man vet att man kommer att gå till ett annat lag kommer på skam. Detta måste ha pågått samtidigt som Holm gjort sin bästa period hos oss denna säsong.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Trist med Holm och att vi tappar honom till ett lag i SHL känns förjävla dåligt. Jocke och resten av ledningen har ett stort arbete till nästa år, känns som vi mer eller mindre kommer ha ett helt nytt lag vilket såklart är tråkigt.
Förstår att många inte är överdrivet nöjda med att vi förlängde med Hank och Ahlén. Men med tanke på hur många vi antagligen tappar är det smart att behålla några som har varit i klubben ett tag.