Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Du förbiser en liten sak, Tjärna är vänsterfattad, och Novák är en av Europas bästa högerfattade backar. Och hur många högerfattade backar har vi i truppen?
1 :roll:
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Precis, och han missar dessutom de första 15 matcherna. Man ska INTE värva spelare bara för att de vill spela för DIF, man ska värva spelare som behövs i truppen och vill spela för DIF!
Bild
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Det är just det också att man måste hitta dem som både vill och verkligen behövs i truppen.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Och jag kan säga att det är hur många som helst som uppfyller de kritirierna som gått förbi oss och gjort succé i Elitserien.
Bild
JJ
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av JJ »

djjjj skrev:
Micke Nylander skrev:Panik bland Djurgårdssupportrarna?

Emil Svelander nämnde en sanning: Vi är DIF från Stockholm!

Djurgården Hockey är stolta över att vara från Stockholm och har en filosofi om att jobba mestadels med Stockholmare. Detta trodde jag var allmänt känt bland alla supportrar.

Om nu en tjeck (eller vart han nu kommer ifrån) sticker till Skellefteå tänker jag inte, likt många andra, gråta för det. Han kanske gillar kallare klimat i norrland?

Varför knyta till sig en BRA spelare om man inte vill ha honom, när man jobbar hårt med att få en annan spelares namnunderskrift?

DIF är inte främmande för att fylla på trupperna med spets utifrån men satsar mer på Stockholmare.

Låt oss ponera, bara ponera, att Tjärna skriver under. Tänker ni fortsätta gnälla över att ha missat en tjeck som vill tjäna pengar i elitserien när vi har fått en spelare som VILL spela i DIF och har ett stort hjärta för klubben? Det är precis det DIF vill, ha spelare med hjärta för klubben!

Hovet, supportrar och spelare/ledare, alla en sak gemensamt: Hjärta för klubben! Det kommer man långt med. Se på Frölunda, försöka köpa till sig framgång förra säsongen...

Till sist: De som kräver en förklaring av styrelsen, ordförande eller annan personal i DIF, vart fan har ni varit när ni haft chansen att ställa era frågor senast på Djurgårdens årsmöte, exempelvis? Det har varit flera tillfällen och dock att ett möte resulterade i många besökare men det var jävligt få personer som vågade öppna munnen och istället satte de sig vid en datorskärm och gnällde på diverse forum. Jag fattar det inte...
Helt rätt, Du skriver alltid lika bra.
Måste säga tack du gjorde nu måndagen litte gladare.
EXAKT!
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Om dem spelarna verkligen velat spelat i DIF hade dem gjort det men det gör dem inte, så tydligen ville dem inte spela för DIF.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Nej. Eftersom Djurgårdens scouting verksamhet inte sträcker sig utanför Sveriges gränser speciellt nämnvärt, hur ska de då veta om att spelare någonstans ute i världen vill spela för DIF?
Bild
thomasliedberg
Kontakt:

Inlägg av thomasliedberg »

Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Therocket1 skrev:Nej. Eftersom Djurgårdens scouting verksamhet inte sträcker sig utanför Sveriges gränser speciellt nämnvärt, hur ska de då veta om att spelare någonstans ute i världen vill spela för DIF?
Men de ju också liten av våran grej att ha spelare från sverige och då speciellt spelar ifrån sthlm :)
kungK2

Inlägg av kungK2 »

thomasliedberg skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 59,00.html `

hmmm? Lägenhet i sthlm!
Låter lite lovande iaf. Fast det skulle inte förvåna mig ett dugg om han väljer att tampas i frölundas överflöd istället för att få en viktigare roll hos oss.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Äppelmos skrev:
Therocket1 skrev:Nej. Eftersom Djurgårdens scouting verksamhet inte sträcker sig utanför Sveriges gränser speciellt nämnvärt, hur ska de då veta om att spelare någonstans ute i världen vill spela för DIF?
Men de ju också liten av våran grej att ha spelare från sverige och då speciellt spelar ifrån sthlm :)
Du kan inte ha vinnande lag byggt på enbart lokala spelare. Inte för att utbudet är dåligt, utan för att alla har samma utbildning i princip. Då blir spelet lite enformigt och enkelt att läsa av för motståndarna.
Bild
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Therocket1 skrev:
Äppelmos skrev:
Du kan inte ha vinnande lag byggt på enbart lokala spelare. Inte för att utbudet är dåligt, utan för att alla har samma utbildning i princip. Då blir spelet lite enformigt och enkelt att läsa av för motståndarna.
Nej så klart inte, men jag bara menade att eftersom vi är mest focuserade på svenska spelare så kanske våran utomlands scouting inte är på topp.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Ska man vara en vinnande klubb så håller inte det. Se bara på Färjestad, de är den enda klubben i Sverige som har en scout anställd på heltidstjänst. Och hur många gånger har de varit i final de senaste 10 åren?
Bild
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

snälla kom till oss ! faan vad glad jag skulle bli ! :D:D
Wedd

Inlägg av Wedd »

Ny Lägenhet i Hammarby Sjöstad måste ju väga rätt stort det å, sedan lär väl ändå flickvännen ha lite att säga till om, om dom nu precis slagit sig till ro här i stockholm :). Är väl dock brorsan i Frölunda som kan sätta käppar i hjulet.
Alltid Oavsett.
Skriv svar