Tycker att det är jävligt märkligt att 2 situationer i Gävle som jag tycker är klarare inte surras ett dugg om, och det är mindre än en vecka mellan matcherna, lite skamligt, håll nån jävla röd tråd i bedömningarna eller skit i situationsrummet.ken1968 skrev:Det va ju oväntat#10 skrev:Sanny och Petter vill få Sören avstängd.
Säsongen 15/16
Re: Säsongen 15/16
Mår illa av att höra Sanny analysera Sörens tackling. Jävla sopa han är. Hade Milan Gulas gjort den tacklingen hade han sagt: "Klockren tackling där första kontakt sker på axeln. Lasch vet om att Gulas back-checkar och måste vara beredd på tacklingen".
Jag kommer tappa allt, absolut allt, förtroende för svensk hockey om Sören stängs av. Då visar svensk hockey hur lågt man kan sjunka. Hade Blomqvist stängts av för tacklingen på Holm, då hade jag kunnat köpa att Sören också blivit avstängd. Men att stänga av Sören, samtidigt som Blomqvist blev friad (inte ens en debatt) för en avsevärt mycket fulare tackling, vore helt befängt. Samma vinkel, hög fart, men där armbågen träffar klockrent rakt i ansiktet på Holm.
Ingenting det enligt Sanny, det var ju en Djurgårdare som var den utsatta. Då hade det inte spelat något roll om Holm hade dött. Sannys åsikt är klar, allt som kan förstöra för Djurgården är ok till varje pris. Smuts är vad han är, hoppas Forsberg dödar Gulas/Nygren i dagens match. Vill se pajasen gråta i media om hur elaka alla är mot grinstad.
Jag kommer tappa allt, absolut allt, förtroende för svensk hockey om Sören stängs av. Då visar svensk hockey hur lågt man kan sjunka. Hade Blomqvist stängts av för tacklingen på Holm, då hade jag kunnat köpa att Sören också blivit avstängd. Men att stänga av Sören, samtidigt som Blomqvist blev friad (inte ens en debatt) för en avsevärt mycket fulare tackling, vore helt befängt. Samma vinkel, hög fart, men där armbågen träffar klockrent rakt i ansiktet på Holm.
Ingenting det enligt Sanny, det var ju en Djurgårdare som var den utsatta. Då hade det inte spelat något roll om Holm hade dött. Sannys åsikt är klar, allt som kan förstöra för Djurgården är ok till varje pris. Smuts är vad han är, hoppas Forsberg dödar Gulas/Nygren i dagens match. Vill se pajasen gråta i media om hur elaka alla är mot grinstad.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Något som glöms i sammanhanget är ju att Lasch kliver ur tacklingen helt oskadd o spelar nästa byte. Han ser ju ut som avsvimmad på isen efter tacklingen. Lasch skulle ju granskas för filmning och försök att få Sörensen utvisad. Är så jäkla irriterad o höra Cmore Sanny diskutera i sin iver att få Sören avstängd.Är ju pinsamt att dessa tomtar sitter som domstol mitt på bästa sändningstid o gurglar av hysteri av den otäcka förseelsen.. Fy fasen säger jag

Har tidigare tyckt att han hållit bra nivå men detta ihärdiga försök att få Sören avstängd är bara pinsam. Tycker DIF ska bojkotta att snacka med Sanny om han sitter som "expert" i Cmores sändningar. Pinsamma råtta.Salas skrev:Mår illa av att höra Sanny analysera Sörens tackling. Jävla sopa han är. Hade Milan Gulas gjort den tacklingen hade han sagt: "Klockren tackling där första kontakt sker på axeln. Lasch vet om att Gulas back-checkar och måste vara beredd på tacklingen".
Fast det är väl alltid samma personer i situationsrummet?SirDIFalot skrev:Ingen situation är den andra lik. Alla är unika. Person A kan tycka att tackling 1 är vård 5 matchers avstängning och Person B kan tycka att den var clean. Person A kan tycka att tackling 2 är clean och Person B kan tycka att den är värd 5 matchers avstängning. Alla kommer tycka olika om alla situationer eftersom det är så himla många faktorer som spelar in. Alla skriker efter konsekvent linje, men det kommer aldrig gå att uppnå någon eftersom alla ser på alla tacklingar olika.ciirree skrev:Den allra största irritationen är att det aldrig bedöms lika. Vi hade två situationer (solklara) mot Brynäs som aldrig blev något.SirDIFalot skrev:Tycker ni verkligen det är helt orimligt att vissa hockeymänniskor tycker att tacklingen förtjänar en avstängning?
Sen finns det tacklingar som är väldigt lika. Exempelvis Sallinens på Nisse kontra Blomqvist på Holm. Sallinen fick väl 4 matcher för den.
Exakt, håll samma jävla bedömning i alla matcher så är jag nöjd.ciirree skrev:Fast det är väl alltid samma personer i situationsrummet?SirDIFalot skrev:Ingen situation är den andra lik. Alla är unika. Person A kan tycka att tackling 1 är vård 5 matchers avstängning och Person B kan tycka att den var clean. Person A kan tycka att tackling 2 är clean och Person B kan tycka att den är värd 5 matchers avstängning. Alla kommer tycka olika om alla situationer eftersom det är så himla många faktorer som spelar in. Alla skriker efter konsekvent linje, men det kommer aldrig gå att uppnå någon eftersom alla ser på alla tacklingar olika.ciirree skrev:Den allra största irritationen är att det aldrig bedöms lika. Vi hade två situationer (solklara) mot Brynäs som aldrig blev något.SirDIFalot skrev:Tycker ni verkligen det är helt orimligt att vissa hockeymänniskor tycker att tacklingen förtjänar en avstängning?
Sen finns det tacklingar som är väldigt lika. exempelvis Sallinens på Nisse kontra Blomqvist på Holm. Sallinen fick väl 4 matcher och Blomqvist fick inte ens utvisning.
- SirDIFalot
Och övriga lags supportrar skämtar om hur Djurgårdare alltid kommer undan. Alla tycker att egna laget missgynnas. Hela tiden.minalman skrev:Jag tycker de är väldigt konsekventa. Djurgården kommer alltid ut som förlorare i DN:s bedömningar.
Expert.
Bönderna hävdar fortfarande att Sören skulle fått avstängning för tacklingen på Harju förra säsongen...SirDIFalot skrev:Och övriga lags supportrar skämtar om hur Djurgårdare alltid kommer undan. Alla tycker att egna laget missgynnas. Hela tiden.minalman skrev:Jag tycker de är väldigt konsekventa. Djurgården kommer alltid ut som förlorare i DN:s bedömningar.
Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
- Doyle
Ingen avstängning... Härligt!!!
- Doyle
Sanny lär nog gråta i Studion nu 

- minalman
Utan att tjata efter någon källa för ditt påstående, men med fullt förtroende för att du vet vad du pratar om så säger jag; dito!Doyle skrev:Ingen avstängning... Härligt!!!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Doyle
Twitter.. Disciplinnämnden lämnar anmälan utan bifall
Chockad! Den såg jag inte komma. DN dömer till vår fördel?
Frölunda lär blir übertända nu när Sören inte blir avstängd och kommer köra som aldrig förr.
Blir ett krig imorgon...
Frölunda lär blir übertända nu när Sören inte blir avstängd och kommer köra som aldrig förr.
Blir ett krig imorgon...
Slutsats Donald Trumps protégé får lära sig att ta emot tacklingar och uppträda som en man
Skulle göra vad som för att få sett Rogers reaktion när han fick reda på det!