SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av Axel_K »

Känns som att även om Sören blir avstängd så har vi fått Roger ur balans samt fått ner Frölunda på jorden. Som vi spelade sista 5-10 omgångarna i grundserien skulle Frölunda vunnit kvarten med 4-0, men vi har ordentliga järnkaminer i detta lag. Nästan alla går ju in hårt i alla situationer, står upp för varandra och vinner på ren vilja.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:-Fokusera på det vi kan påverka, vårat eget spel
Svårare än så är det inte, egentligen

Men tänk vad få inlägg vi skulle ha här på forumet om fler än Säcken resonerade så

Är rädd för att Sören nu är borta resten av matchserien.
Tackling tar förvisso förmodligen först på axeln ja (iaf sett ifrån de kameravinklar jag haft tillgång till, annan kamera kanske visar annat).
Men med tanke på Sörens opolerade ADHD-historik och en tidigare CTTH i samma match så är risken nu stor att DN något oprofessionellt låter sig påverkas av det och går på återfalls-linjen
Tycker att det är klockrent att Sörensen kommer in under skinnet på fisk. Blir han avstängd så är det ju tråkigt för annars skulle vi ha ett rejält mentalt vapen på dem. Jag tror frölunda tycker det är lite jobbigt med den hårda fysiska spelet. Det är tur som fan för oss att Joel inte lirar för där har de en spelare som kan svara med samma mynt så det räcker och blir över.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Axel_K skrev:Känns som att även om Sören blir avstängd så har vi fått Roger ur balans samt fått ner Frölunda på jorden.
Som vi spelade sista 5-10 omgångarna i grundserien skulle Frölunda vunnit kvarten med 4-0, men vi har ordentliga järnkaminer i detta lag. Nästan alla går ju in hårt i alla situationer, står upp för varandra och vinner på ren vilja.
Njaa.
Skulle frölunda spelat som efter Jul, då hade vi haft minst 50% chans att slå ut dom.
Nu har dom tyvärr vässat upp spelet och iaf i 4 av 6 perioder varit grymt starka.

Men desto mer cred till DIF, att vi faktiskt orkar stå upp, att vi ger dom en match, riktigt kul
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Om de stänger av Sörensen för tacklingen på ligans mjukaste plysch-lirare så måste de nog avgå. Samtliga. Alcéns propp på Sallinen gav nada. Blomqvists smäll på Holm gav zilch. Men en brush to the shoulder i en situation där Lasch vet att Sören kommer.. ger den avstängning då blir konsekvenserna att folk tappar tron på sporten och det är ju rent farligt för underhållningsvärdet och för sporten som helhet.

Spännande.

Att domarna sedan är sopkass under säsongen och fortsätter att leverera mycket märkliga beslut även under slutspelet är kanske ett tecken på att regelverket är för avancerat för speed-sporten hockey. Kanske ska de minska på antalet paragrafer och dra ner på antalet saker domarna ska ha koll på. Kanske är det där med hybrid-icing bara trams. Kanske ska domarnas jobb göras enklare.

Sen ska nog klubbarna i Sverige själva ta hand om filmande spelare som gör en ansträngd domarkårs arbete än svårare att utföra.

Annars: Grym fokus från oss igår.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Praetori skrev: Tycker att det är klockrent att Sörensen kommer in under skinnet på fisk. Blir han avstängd så är det ju tråkigt för annars skulle vi ha ett rejält mentalt vapen på dem. Jag tror frölunda tycker det är lite jobbigt med den hårda fysiska spelet. Det är tur som fan för oss att Joel inte lirar för där har de en spelare som kan svara med samma mynt så det räcker och blir över.
Mmh, håller med om att det var en skön känsla, att DIF för en gångs skull var det "elaka, farliga" laget, att det var synd om frölunda.
Hatar när DIF hamnar i dessa lägen, när vi tappar fokus.

Ja, det fysiska spelet stör frölunda enormt, men det är en hårfin balansgång.
Tycker kanske inte att det är Sören som ska åka längst fram i det tåget, vi behöver hans spets-skills i offensiven.
Det är ju liksom inte skicklighet från Sören att den tackling inte tar på hakspetsen först, bara ren tur att axeln touchas innan.

I en perfekt värld så skulle ju Hank:s lina göra det jobbet, 60 min, varje match.
Missförstå mig rätt, dom jobbar alltid 60 min, men är inte tillräckligt elaka, inte för ett slutspel
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Praetori skrev:

Men tänk vad få inlägg vi skulle ha här på forumet om fler än Säcken resonerade så

Tackling tar förvisso förmodligen först på axeln ja (iaf sett ifrån de kameravinklar jag haft tillgång till, annan kamera kanske visar annat).
Men med tanke på Sörens opolerade ADHD-historik och en tidigare CTTH i samma match så är risken nu stor att DN något oprofessionellt låter sig påverkas av det och går på återfalls-linjen
Tycker att det är klockrent att Sörensen kommer in under skinnet på fisk. Blir han avstängd så är det ju tråkigt för annars skulle vi ha ett rejält mentalt vapen på dem. Jag tror frölunda tycker det är lite jobbigt med den hårda fysiska spelet. Det är tur som fan för oss att Joel inte lirar för där har de en spelare som kan svara med samma mynt så det räcker och blir över.
Vilken jävla Joel? Motståndarspelare nämns med efternamn.

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Den andra tacklingen är identisk med den som Blomqvist delade ut på Holm. Enda skillnaden var att Blomqvist träffade huvudet direkt.
Den enda anledningen till att tacklingen anmäls är pga Rogers gnäll. Så patetiskt. Bara att hålla tummarna för att lotterinämnden fattar ett korrekt beslut, annars räknar jag med att tacklingarna haglar på söndag. Dom ska få smaka.
Användarvisningsbild
OptimusPrime

Inlägg av OptimusPrime »

pulverapa skrev:
Praetori skrev:

Vilken jävla Joel? Motståndarspelare nämns med efternamn.

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
Var tydlig med att du menar målvakten...jag mena forwarden. Who gives the f...
kaminor

Inlägg av kaminor »

Salas skrev:Den andra tacklingen är identisk med den som Blomqvist delade ut på Holm. Enda skillnaden var att Blomqvist träffade huvudet direkt.
Den enda anledningen till att tacklingen anmäls är pga Rogers gnäll. Så patetiskt. Bara att hålla tummarna för att lotterinämnden fattar ett korrekt beslut, annars räknar jag med att tacklingarna haglar på söndag. Dom ska få smaka.
Ja, kollade just på den igen på Moritz gifs. Hela mediadrevet och Rönnbergs gnäll är absurt. När brunsås huvudtacklade Sallinen och Holm yttrades inte ett ord. Ynkligt.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Axel_K skrev:Känns som att även om Sören blir avstängd så har vi fått Roger ur balans samt fått ner Frölunda på jorden. Som vi spelade sista 5-10 omgångarna i grundserien skulle Frölunda vunnit kvarten med 4-0, men vi har ordentliga järnkaminer i detta lag. Nästan alla går ju in hårt i alla situationer, står upp för varandra och vinner på ren vilja.
Jag känner samma, Frölunda har fokus på helt fel saker just nu.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
TheRegime

Inlägg av TheRegime »

Wiken med vettig kommentar om gårdagen
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Allvarligt talat, Sörensens första tackling som renderade 2+10 skulle kunna vara värd en avstängning. Den andra på Lasch ska inte vara någonting.
skinza

Inlägg av skinza »

Sörensen frias!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

pulverapa skrev:Allvarligt talat, Sörensens första tackling som renderade 2+10 skulle kunna vara värd en avstängning. Den andra på Lasch ska inte vara någonting.
Exakt så, hade blivit förvånad annars. Bra grejjer, njuter av gårdagens match fortfarande
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

ROGER...HALLÅ...?
Skriv svar