SirDIFalot skrev:Tycker ni verkligen det är helt orimligt att vissa hockeymänniskor tycker att tacklingen förtjänar en avstängning?
Ja det är orimligt att snacka om avstängning, granskning är en sak men att yla om avstängning är bara löjligt. Tacklingen är tuff men initialt axel mot axel och inga armbågar eller dylikt upp och det hade varit olyckligt om Lasch blivit skadad men nu blev han inte det. Jag tycker dock att det är ok att tacklingen granskas, själva granskningen i sig är det inget fel på men att säga att det förtjänar en avstängning innan dess att det granskats är bara dumt.
Det handlar om Hockey och där förekommer tacklingar. Om inte Lasch är blind så ser han att Sörensen är där, han tittar ju till och med åt det hållet sekunden innan han väljer att skjuta istället för att passa (och att Sörensen är i vägen för passningen är ju hela anledningen till att han väljer att skjuta istället).
Han driver på mål, tar avslutet och flyger därefter som en vante, möjligen filmar han även i ett försök att få med sig en utvisning men det misständer ju något enormt när det istället resulterar i att hans medspelare tappar huvudet och hoppar in från båset för att veva och de åker på två egna utvisningar.
Jag är tämligen övertygad om att domarna på planen gjorde samma bedömning som mig och att det därför inte resulterade i något för Sörensen. Det finns ett delat ansvar där ute och Sörensen håller ner armarna och hoppar inte in tacklingen, Lasch däremot gör ingenting annat än att driva på mål och vrida kroppen så mycket han hinner åt höger efter skottet, sen flyger han som en vante och ligger och åmar sig på isen för att sedan spela vidare.
Sen är jag som sagt inte lika säker på att granskningen kommer fria Sörensen på grund av att det hela blivit så uppförstorat i media och att han faktiskt satte en klockren huvudtackling tidigare som han fick med en 2+10a.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.