Säsongen 15/16
Re: Säsongen 15/16
Om han blir fälld borde vi överklaga till riksidrottsförbundet. Har för mig att Luleå gjorde detta och då gällde inte avstängningen till beslut kommit i högre instans. Då vart de också friade.
Hallå Roger
Disciplinnämnden 2015/2016
Ordförande: Alexander Ramsay
Ledamöter:
Johan Nordinn, vice ordförande
Hans-Göran Elo
Ulf Lindgren
Stefan Persson
Christoffer Norgren
Cattis Zethelius, adjungerad sekreterare
Dem här avgör Sörensens öde. Ska vi gissa på att ett par av dem redan fått samtal av Roger?
Ordförande: Alexander Ramsay
Ledamöter:
Johan Nordinn, vice ordförande
Hans-Göran Elo
Ulf Lindgren
Stefan Persson
Christoffer Norgren
Cattis Zethelius, adjungerad sekreterare
Dem här avgör Sörensens öde. Ska vi gissa på att ett par av dem redan fått samtal av Roger?
Den första blev han ju redan straffad för med 2+10 och då ligger ansvaret så att säga på domarna i matchen. Det är därmed att betrakta som utagerat. Den var inte allvarlig nog för att ge "game" och då görs det generellt sett inte någon anmälan.mb81 skrev:Ja eller senast imorgon förmiddag. Men svårt att planera. Ändå helt sjukt att det är den andra han blir anmäld för
Skulle kunna köpt den första.
Nu tror jag dock att det är lite tingsrättstänk bakom den andra anmälan. Situation två kommer bedömas betydligt hårdare för att man vill sätta åt honom för den första också. Det blir dock livsfarlig praxis om han skulle åka för den där. Första kontaktpunkten måste vara det som gäller, han håller nere armarna och skridskorna lämnar inte isen. Blir det avstängning på grund av det där så kommer det bli cirkus hela slutspelet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Parodi.
-
Wikegårds syn på situationen.
Är ganska säker på att han kommer att bli avstängd just för att tacklingen var på Lasch och just för att det gäller Frölunda. Ska vi gissa på samma straff som Johan Forsberg för att göra parodin fullständig.
Jag skulle så gärna vilja ha en kommentar från situationsrummet om varför Blomqvist tackling mot Holm- som i min bok var betydligt värre inte anmäldes. Kanske på grund av att Lasch ligger på isen hela matchen och försöker få med sig utvisningar.
Jag skulle så gärna vilja ha en kommentar från situationsrummet om varför Blomqvist tackling mot Holm- som i min bok var betydligt värre inte anmäldes. Kanske på grund av att Lasch ligger på isen hela matchen och försöker få med sig utvisningar.
Wikegård är så jävla bra.Kalliasson skrev:
Sanny Lindström däremot.

http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... 3/19/6530/
Klockren analys!Kalliasson skrev:
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sanny måste fasen vara råtta. Han beskriver att han nu kommer bli kallad idiot efter sin betraktelse. Är ju inte svårt att hålla med honom. Han hade ju inte mycket synpunkter på de som hände i Gävle. Men nu jävlar kravlar han sig ut och har åsikter. Avgå Sanny eller håll tyst så vi slipper dina patetiska betraktelser. Hyll däremot till Wikegård som beskriver från ruta ett till tackling på ett samsat och klarsynt sätt. Så jäkla tråkigt att sånt här skit alltid tar fokus från den härliga kampen två lag utövar mot varann. Sanny o Roger, fortsätt håll ihop men lämna oss fans utanför 

Klockren analys av Wikegård.
Man måste fokusera längre än bara precis när tacklingen tar. Jävligt viktigt.
Man måste fokusera längre än bara precis när tacklingen tar. Jävligt viktigt.
Han har alltid hatat oss det framgår väl med all tydlighet med tanke på hans bisarra klubbvalDoyle skrev:Sanny måste fasen vara råtta. Han beskriver att han nu kommer bli kallad idiot efter sin betraktelse. Är ju inte svårt att hålla med honom. Han hade ju inte mycket synpunkter på de som hände i Gävle. Men nu jävlar kravlar han sig ut och har åsikter. Avgå Sanny eller håll tyst så vi slipper dina patetiska betraktelser. Hyll däremot till Wikegård som beskriver från ruta ett till tackling på ett samsat och klarsynt sätt. Så jäkla tråkigt att sånt här skit alltid tar fokus från den härliga kampen två lag utövar mot varann. Sanny o Roger, fortsätt håll ihop men lämna oss fans utanför
Han har ju sagt förr att han håller/höll på aik i i alla fall i fotboll för något år sen i cmore studion
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tycker ni verkligen det är helt orimligt att vissa hockeymänniskor tycker att tacklingen förtjänar en avstängning?
Expert.
Tyvärr har detta fått så stora proportioner i Media på eldade av div experter typ Sanny att jag är helt hundra att Sörensen blir avstängd tyvärr. Sen är det också otroligt synd att det verkar fungera så bra att gnälla i TV tidningar och på presskonferanser som lillpojken Rönnberg gör. Sen vill jag bara avsluta med att säga att jag är jävligt stolt över att Dif är en av dom lagen som inte gråter ut i media som efter Brynäs matchen.