Säsongen 15/16
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 15/16
Jag gissar att Sörensen får 2 matcher (+1 som omvabdlas till böter) i avstängning. Jag tycker att det skulle vara en hård bedömning, men så tror jag att det landar.
Kan Sören få någon bestraffning i efterhand för den första situationen där han åkte på 2 + 10?
Vem kan inte älska Säcken efter att ha sett presskonferensen efter kvartsfinal 2. Han får Rönnberg att se ut som en omogen småpojk. Så viktigt att en ledare är en ledare i alla situationer. Se och lär Roger!
Nu sätts disciplinnämnden på prov. De var tysta när Sallinen och Holm åkte på huvudtacklingar. Men när en tränare går in och försöker styra dom så börjar de agera. Nu måste de visa att de inte är en nämnd som styrs av yttre manipulation. Jag kommer mejla Wikegård, förhoppningsvis kan han följa upp detta och ställa disciplinnämnden till svars om de agerar som Rogers privata bödlar.

Rönnberg är en inavlad lågtumlare från norrbotten
Marcus Sörensen anmäld till disciplinnämnden
Efter gårdagens kvartsfinal mellan Djurgården och Frölunda har situationsrummet anmält Djurgårdens Marcus Sörensen för huvudtackling. Ärendet ligger nu hos Svenska ishockeyförbundets disciplinnämnd för beslut.
Det var i slutet av den andra kvartsfinalen mellan Djurgården och Frölunda som Sörensen, enligt anmälan, från blind side glider mot Frölundaspelaren Ryan Lasch, han kryper ihop för att i tacklingsögonblicket resa sig i en uppåtgående rörelse som går från bröstet och upp mot huvudet. Marcus Sörensen är anmäld för checking to the head, regel 123 III.
En videosekvens från händelsen kommer att publiceras på måndag.
http://www.shl.se/artikel/79586/
Efter gårdagens kvartsfinal mellan Djurgården och Frölunda har situationsrummet anmält Djurgårdens Marcus Sörensen för huvudtackling. Ärendet ligger nu hos Svenska ishockeyförbundets disciplinnämnd för beslut.
Det var i slutet av den andra kvartsfinalen mellan Djurgården och Frölunda som Sörensen, enligt anmälan, från blind side glider mot Frölundaspelaren Ryan Lasch, han kryper ihop för att i tacklingsögonblicket resa sig i en uppåtgående rörelse som går från bröstet och upp mot huvudet. Marcus Sörensen är anmäld för checking to the head, regel 123 III.
En videosekvens från händelsen kommer att publiceras på måndag.
http://www.shl.se/artikel/79586/
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
- Jeremy Roenick -
Skönt att Sören blir anmäld för "fel" tackling. Kan verkligen inte bli nåt.
Jävla skandal! Vad var det jag skrev medierna och Rönnberg får sin vilja igenom. Så jävla fel.
Jag tycker vi (DIF's stab) borde börja anmäla ALLT som vi ser minsta tveksamt ut (gärna 5-6 incidenter per match) men BARA när vi möter Fisklunda. Roger är den största j-a gnäll kärring i hela sportvärlden, fyfan vad han gråter och grinar hela tiden... maken till sexuellt frusterad jättebebis får man fan leta efter!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Blir Sören avstängd nu för att Rönnberg gnällt och media blåst upp hela historien är det en skandal. Sören ska frias, punkt. Sen är det patetiskt att få lyssna till Rönnbergs gnäll varenda gång han dyker upp på presskonferens. Han måste ju faan haft problem i barndomen då han hela tiden gnäller över hur hans lag missgynnas. Han har tydligen svårt att hantera motgångar. Coolt av "Säcken" att med ord få Rönnberg att se ut som en påkommen äppelknyckare. Låt nu detta bli tändvätska DIF och kör över "Fisk" som de böcklingar de är...
”kryper ihop för att i tacklingsögonblicket resa sig i en uppåtgående rörelse från bröstet mot huvudet”
Låter som utgångspunkten i varje tackling. Vem åker helt stum rätt in med axeln i motståndaren och kallar det tackling? Skulle ju se helt sjukt ut om man inte stöter närman tacklar.
Låter som utgångspunkten i varje tackling. Vem åker helt stum rätt in med axeln i motståndaren och kallar det tackling? Skulle ju se helt sjukt ut om man inte stöter närman tacklar.
"En videosekvens från händelsen kommer att publiceras på måndag"
Så var händer imorgon? Är han automatisk avstängd eller vad?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Edin skrev:"En videosekvens från händelsen kommer att publiceras på måndag"
Nej han är inte automatiskt avstängde efter som han fick 2+10 igår.
Sen vart han ju inte ens utvisad för den situationen som dom ska titta på.
Men när sammanträder disciplinnämnden? De måste väl fatta beslutet idag isåfall.Riktnr08 skrev:Edin skrev:"En videosekvens från händelsen kommer att publiceras på måndag"
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Ja eller senast imorgon förmiddag. Men svårt att planera. Ändå helt sjukt att det är den andra han blir anmäld förEdin skrev:Men när sammanträder disciplinnämnden? De måste väl fatta beslutet idag isåfall.Riktnr08 skrev:Edin skrev:"En videosekvens från händelsen kommer att publiceras på måndag"
Skulle kunna köpt den första.