Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Holmqvist är en mycket bra spelare, så det blir nog inte av med någon värvning av honom. Frölunda ligger nog bra tillhands om det nu blir Elitserien det kan lika gärna blir NHL igen, men problemet med Frölunda är att dem har ett antal forwards redan så hur dem ska lösa det problemet förstår inte jag i alla fall.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Det som talar för oss är ju att både Frölundas och Linköpings trupp är relativt fulla och man tycker ju att vi borde locka mer än Mora...kan bara hoppas nu, men jag sätter inte upp några större förhoppningar.

Dags för Djurgårdsledningen att visa att storsatsningen inte var helt på ploj!
Djurgår'n tills jag dör!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Eftersom att Kim Staal är nära LHC, vad ska dom med Holmqvist då till?
Mora vill också ha "Staalmannen". Om Staal tar LHC så får vi betydligt större chans att han väljer oss, För Frölundas sista spelare skulle väll va en ersättare till Sean Bergenheim, och det blev Justin Morrison.

Drag Kamp mellan DIF och Mora?
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Blir det en kamp mellan Mora och DIF så kommer Mora troligtvis vinna den kampen. De kan erbjuda en plats i 1a kedjan, det kan inte vi. Dessutom kan Mora matcha våra löne-erbjudanden rätt bra. Blir det en kamp mellan DIF och Mora så är det 60-40 i fördel till Mora. Dock är det 80-20 i fördel till NHL.
Bild
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Therocket1 skrev:Blir det en kamp mellan Mora och DIF så kommer Mora troligtvis vinna den kampen. De kan erbjuda en plats i 1a kedjan, det kan inte vi. Dessutom kan Mora matcha våra löne-erbjudanden rätt bra. Blir det en kamp mellan DIF och Mora så är det 60-40 i fördel till Mora. Dock är det 80-20 i fördel till NHL.
Asså det känns som att Djurgården inte har ett skit att matcha vad de gäller värvningar mot andra lag. Lite tråkigt att se laget som många ville komma till förr måste kämpa för att få någon spelare överhuvetaget.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Jag tror vi har en god chans om det nu skulle stå mellan oss och Mora.

På pluskontot:
Holmqvist är stockholmare - det klart största plusset. Okej att flytta till Göteborg eller Linköping - det är inga små städer, men Mora...
DIF är trots att vi kommit efter Mora 2 år i rad ett mer ansett och respekterat lag
Holmqvist har spelat med flera killar i vårt lag
Han har ett förflutet i klubben

minus är som Rocket sa att Mora säkerligen kan matcha oss ekonomiskt. Kanske skulle han också få mer speltid i Mora, men om han nu är så bra som folk verkar tycka skulle han säkert få lira mycket även hos oss. Det är ju inte så att det vimlar av stjärnor i vårt lag heller.
Antie

Inlägg av Antie »

Om DIF kan erbjuda samma lön så gör det då! Om han väljer mellan mora och DIF så borde vi fan kunna hjälpa hårdare med alla sociala bitar runtomkring som tydligen är jävligt viktiga för spelaren. Dom städerna som ni nämner är relativt stora och han kanske vill bo i storstad. Då gäller det för DIF att fixa fram bostad och hela kittet. Försök nu verkligen DIF. Gå in helhjärtat för en gångs skull för fan.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Jag tycker att dom borde skicka en film om Djurgården till ev nyförvärv (typ Nisse/co) på hur anrik klubb dom faktiskt kommer till sen inslag från storsattsningsmatcherna och visar vilka fans vi faktiskt har!

Tror ialf det kan påverka killar som Nisse men självklart inte dom som bara kollar i lönelådan
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Staal klar för LHC! http://www.linkopinghc.com/index.php?articleid=147

Riktigt bra, nu lär dom inte behöva Holmqvist!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Jag hoppas verkligen att lednigen går in helhjärtat i denna dragkamp och tar hem Holmqvist. Där har vi en klasspelare.
Sjunger avgå Johnny...
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

http://www.viasatsport.com/index.php?op ... 01&lang=se

Hoppas DIF kan få ett svar från Nisse snart. Helst ja förstås, men bra bara om svaret kommer. Då kan ledningen gå vidare och bearbeta andra namn som Holmqvist och Hagos.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

''Vi ska tillföra laget en spelare med spetskompetens, men vilka namn vi talar om säger jag inte''. Låter otroligt bra!

Då kan vi alltså vänta oss ett nyförvärv till!
Sjunger avgå Johnny...
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Emil svelander skrev:''Vi ska tillföra laget en spelare med spetskompetens, men vilka namn vi talar om säger jag inte''. Låter otroligt bra!

Då kan vi alltså vänta oss ett nyförvärv till!
Och då är det dessutom ett nyförvärv av stor klass! :wink:
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

För 2 säsonger sen var Erik Ryman vår spetsvärvning, undrar vem det blir i år..
Bild
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Therocket1 skrev:För 2 säsonger sen var Erik Ryman vår spetsvärvning, undrar vem det blir i år..
Anger...
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Skriv svar